Grijă mare de unde cumpărați on-line!

0

Comisia Europeană şi autorităţile naţionale pentru protecţia consumatorilor au verificat 560 de site-uri de comerţ electronic, aproximativ 60 % din acestea prezentând nereguli în ceea ce priveşte respectarea normelor UE în materie de protecţie a consumatorilor, informează comisia.

Site-urile controlate pun la dispoziția cumpărătorilor o gamă largă de produse, servicii şi conţinut digital, de la îmbrăcăminte sau încălţăminte la programe informatice sau bilete la spectacole, iar neregulile constatate sunt legate în special modul în care sunt prezentate preţurile şi ofertele speciale.

Věra Jourová, comisarul pentru justiţie, consumatori şi egalitate de gen, a declarat: „Comerţul online le oferă consumatorilor numeroase oportunităţi. Cu toate acestea, mai mult de jumătate dintre site-uri prezintă nereguli, în special cu privire la modul în care sunt afişate preţurile şi reducerile. Acest lucru trebuie să înceteze, deoarece consumatorii sunt adesea induşi în eroare şi plătesc mai mult decât îşi propun. Sunt consternat de numărul mare de site-uri care au aceste probleme – sper că acestea sunt neintenţionate. Comercianţii online trebuie să respecte pe deplin normele UE în materie de protecţie a consumatorilor. Autorităţile naţionale pentru protecţia consumatorilor, cu sprijinul Comisiei, urmează să ia măsurile necesare pentru a pune capăt acestor practici comerciale neloiale.”

Pentru mai bine de o treime din site-urile care promovau masiv reduceri,
autorităţile de protecţie a consumatorilor au suspectat că ofertele speciale nu erau autentice sau au constatat că modalitatea de calcul al preţului redus nu era nici pe departe una clară.

Pe 211 site-uri, preţul final care trebuia plătit era mai mare decât preţul oferit iniţial. 39 % din aceşti comercianţi nu incluseseră informaţii adecvate cu privire la taxele suplimentare care nu pot fi evitate la livrare, la metodele de plată, la taxele de rezervare şi la alte suprataxe similare.

Legislaţia UE privind protecţia consumatorilor îi obligă pe comercianţi să prezinte preţuri care să includă toate costurile obligatorii şi, în cazul în care aceste costuri nu pot fi calculate în avans, consumatorul trebuie să fie informat în mod clar de existenţa lor.

Mulțumită legislaţiei UE, orice consumator din uniune are dreptul de a primi din partea comerciantului informaţii esenţiale clare, corecte şi uşor de înţeles despre un bun sau un serviciu înainte de a efectua o achiziţie online. Aceste informaţii trebuie să includă aspecte precum caracteristicile produsului, preţul cu toate taxele incluse, costurile de livrare şi existenţa unui drept de retractare sau de anulare.

Verificarea a fost efectuată în luna noiembrie a anului trecut de autorităţile de protecţie a consumatorilor din 24 de state membre ale UE, precum şi din Norvegia şi Islanda.

Sursa: Mediafax

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate