Germanii, italienii şi francezii – turiştii care vizitează cel mai mult România

0

Cei mai mulţi turişti străini care au vizitat România în primele nouă luni ale acestui an provin din Germania, Italia şi Franţa, creşteri ale numărului de turişti, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, fiind înregistrate şi la celelalte pieţe prioritare (aşa cum au fost ele stabilite în Strategia de Creare şi Promovare a Brandului Naţional de Turism), arată datele Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Turism.

Astfel, pentru principalele pieţe prioritare ale României, cei mai mulţi turişti străini au provenit din Germania (+9,4% faţă de perioada similară a anului trecut), Italia (+21,2%), Franţa (+10,3%), Ungaria (+15%), Statele Unite ale Americii (+3,5%) şi Marea Britanie (+10,3%). Per ansamblu, România a atras, în primele nouă luni ale anului, cu 12,6% mai mulţi turişti străini faţă de anul trecut.


Cei mai mulţi turişti străini care au venit în ţara noastră au ales să se cazeze la hotel (+12,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut), în pensiunile turistice (+9,6%) şi în pensiunile agroturistice (+32,5%). Şi în ceea ce priveşte cheltuielile nerezidenţilor străini în România s-au înregistrat creşteri, aceştia au cheltuit cu 18% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.

În ceea ce priveşte turiştii români, aceştia au ales să se cazeze la hotel (+18,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut), în pensiunile turistice (+19,2%) şi în pensiunile agroturistice (+27,6%). Per ansamblu, în primele nouă luni ale anului faţă de aceeaşi perioadă din 2010, numărul de turişti români a avut o creştere de 16,9%.

În fiecare lună a acestui an s-au înregistrat evoluţii faţă de lunile corespunzătoare ale anului trecut, cele mai spectaculoase creşteri fiind observate în perioada de vară, iulie (turişti străini: +15,7%, turişti români: +23,4%) şi august (turişti străini: +18,7%, turişti români: +22,4%).

Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, spune că aceste creşteri dovedesc cât de importante sunt investiţiile masive în turism şi promovarea strategică a destinaţiilor româneşti care au fost realizate în ultimii ani. „Ne bucură să observăm că turiştii străini care iubesc cel mai mult România sunt exact cei pe care îi vizează Strategia de creare şi promovare a brandului naţional de turism. Acest lucru este o dovadă clară că direcţiile trasate de această strategie sunt eficiente şi că ne ajută să ne atingem ţinta: creşterea numărului de turişti care aleg România. Avem creşteri foarte bune pe pieţele din Italia şi la vecinii noştri din Ungaria, dar şi în rândul turiştilor pretenţioşi, cum sunt cei din Marea Britanie, Franţa şi Germania, şi chiar o creştere deloc de neglijat pentru turiştii din Statele Unite. Sunt cele mai clare semne că investiţiile masive în turism şi promovarea strategică a destinaţiilor româneşti realizate în ultimii ani sunt exact lucrurile de care turismul românesc are nevoie astăzi“, a declarat ministrul dezvoltării regionale şi turismului, Elena Udrea.

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) a derulat în ultimii doi ani investiţii masive în infrastructura turistică şi în marketingul şi promovarea destinaţiilor româneşti atât din fonduri europene, cât şi din fonduri de la bugetul de stat. În perioada 2009 – 2011 au fost alocate pentru dezvoltarea turismului fonduri europene şi de la bugetul naţional de 812 milioane de euro, faţă de 20 de milioane de euro, cât au fost alocate în perioada 2006 – 2008. În plus, dezvoltarea turismului s-a făcut în ultimii ani strategic, prin implementarea unor planuri de acţiune coerente de coordonare a domeniului (Planul Strategic şi Operaţional de Marketing Turistic al României 2011 – 2015, Planul Strategic şi Operaţional de Marketing Turistic pentru Bucureşti 2011 – 2015, Strategia de Creare şi Promovare a Brandului Naţional de Turism, Strategia Naţională de Dezvoltare a Ecoturismului, Strategia Naţională de Dezvoltare a Turismului Balnear).

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Turism (INCDT) este o unitate aflată în coordonarea MDRT, care realizează analize folosind datele Institutului Naţional de Statistică (INS), ale Băncii Naţionale a României şi ale mai multor organisme internaţionale de cercetare a turismului.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate