[FOTO/VIDEO] Povestea incredibilă a cățelușei Piatra, adoptată de o familie de americani, de pe străzile din Neamț

FOR ENGLISH VERSION PLEASE CLICK HERE.

„Piatra” este o frumoasă cățelușă care a ajuns în America, fiind adoptată din zona gării Piatra-Neamț de un tânăr american din Utah, venit în România alături de soția sa, o româncă înfiată de o familie de americani în 1997 dintr-un orfelinat românesc din Iași.

Veniți în toamna anului trecut în România, Dusty și Daniela au căutat informații despre originile familiei acesteia, fiind cazați în Piatra-Neamț pentru câteva zile.

Aici, într-o după amiază caldă de toamnă au găsit o cățelușă, pui, abandonată în zona stației din gară. Au luat-o acasă, au spălat-o și deparazitat-o după ce s-au umplut și ei de purici… iar de atunci au fost de nedespărțit.

„Au numit-o „Piatra” pe femela a cărei rasă nici nu au stabilit-o, dar care a crescut așa de frumoasă, pentru a-și aminti mereu de România și de frumosul nostru oraș de la poale de munte… iar acum ar vrea pe cineva din orașul nostru să le spună povestea, înainte de a reveni în România.”, ne-a transmis bunul lor prieten din Piatra-Neamț care le-a aflat povestea întâlnindu-i pe Dusty și Daniela în zona Gării, chiar în momentul în care au decis să o adopte pe Piatra.

Am reușit să intrăm în contact cu Dusty și Daniela și iată povestea lor și a cățelușei Piatra:

Cum ați întâlnit-o pe Piatra?

Aveam programată o excursie pe Vârful Toaca, în vecinătatea municipiului Piatra-Neamț în acea zi. Nu am putut găsi locația și am ajuns în cu totul alt loc. Am întrebat câțiva localnici unde trebuia sa ajungem și am decis că vom merge acolo a doua zi deoarece se făcuse deja ora 15.00 și începea să se întunece. Am decis să ne plimbăm cu mașina prin zonă și să vizităm locurile în acea zi.

Daniela și Piatra

Ne-am plimbat cu telegondola din Piatra-Neamț și la întoarcere am văzut câțiva copii jucând baschet și ne-am alăturat lor. Odată ce s-a întunecat, am mers înapoi în stația de autobuz, lângă intrarea spre telegondolă și am comandat mâncare și clătite. După ce am terminat, am coborât spre mașină și am văzut o cățelușă pui jucându-se pe trotuar, chiar lângă stația de autobuz.

Se juca cu o sticlă de apă. Puteai să vezi că este un cățel al străzii, deoarece erau pe jos un hamburger mâncat pe jumătate și un castronel cu apă pentru ea, chiar lângă stația de autobuz. Părea că stă de ceva timp acolo. Am început să ne jucăm cu ea, dar ea era foarte timidă. Îi era teamă de noi dar într-un final a devenit mai deschisă în prezența noastră.

Soțul meu efectiv se așezase pe pământ și timp de 2 ore a încercat să vadă dacă îl lasă să o mângâie. Ea era epuizată și într-un final m-a lăsat să o iau în brațe, spune Daniela. Am învelit-o într-o pătură și am ținut-o în brațe.

Se pare că a cedat până la urmă, neștiind ce înseamnă căldura și atingerea unui om.

Noi locuiam la o familie pe care am cunoscut-o pe Facebook pentru acea călătorie (scopul era să mă întorc în România după ce am fost adoptată la vârsta de 5 ani. Era prima dată când mă aflam în România după acel moment și mi s-a părut incredibil că am întâlnit-o.)

De ce ați ales numele Piatra pentru cățelușă?

Am numit-o Piatra încă dinainte de a ști semnificația numelui (en. stone n.r.). Dar nouă ni s-a părut că i se potrivește. A trecut prin foarte multe dar cu toate acestea pare a fi fericită. Iubim puterea ei de a lupta și dorința de a iubi și a fi fericită. Am numit-o Piatra și pentru că am găsit-o în Piatra-Neamț și am dorit să fie un lucru memorabil.

Cum ați reușit să o transportați până în SUA?

Am apelat la o firmă de transport care aduce câini din Europa în SUA. Se numește Infinite Marketing. Au transportat-o până în Colorado și de acolo am adus-o noi în Utah. Au făcut tot ce a fost nevoie pentru noi, oferind cutie de transport și pașaport pentru ea.

Înainte de asta, am putut apela la o familie care să aibă grijă de ea în Otopeni până când am găsit o soluție de transport pe perioada cât a fost nevoie să fie vaccinată. A fost necesar ca ea să stea în România timp de 30 de zile după vaccinul antirabic, deci a durat aproape 3 luni până când a ajuns la noi. Nu am crezut cu adevărat că va fi posibil să o aducem din România în SUA, dar a fost un vis devenit realitate și pentru ea și pentru noi.

Ce înseamnă cățelușa Piatra pentru voi?

Înseamnă foarte mult pentru noi. Simt că am un loc special în inima mea pentru ea pentru că a fost prima dată pentru mine în România de când am fost adoptată la vârsta de 5 ani.

21 de ani au trecut și în sfârșit m-am întors. A fost o experiență extraordinară. Am avut și posibilitatea de a vizita orfelinatul de unde am fost adoptată.

S-a întâmplat să nu putem urma cursul călătoriei noastre în acea zi și totul a decurs în așa fel încât noi să o găsim. Și ce poveste minunată avem despre ea!

Am stat cu ea doar 5 zile după care ne-am întors în SUA. Dar știam că trebuie să facem tot ce e posibil pentru ca ea să rămână în familia noastră.

Cât de important este să adoptăm câinii străzii și cât de minunați pot fi?

Ți se rupe inima să vezi câinii străzii din România.

În SUA câinii sunt parte din familie, dar în România sunt peste tot și, dacă ai un câine, este considerat a fi o sursă de venit.

Cred că dacă fiecare ar vedea câinii într-un mod diferit, nu ar mai fi atât de mulți maidanezi. Și dacă oamenii ar putea trata maidanezii ca animale frumoase cu inimi bune în loc să-i trateze ca pe niște „paria” nu ar mai fi atât de mulți pe străzi.

În SUA noi vedem maidanezii din România ca pe niște câini frumoși pentru care mulți ar oferi mii de dolari. Sunt destul de rari și niște creaturi frumoase pentru care merită să lupți.

Cred că dacă putem schimba o viață, trebuie să luptăm pentru asta. Piatra este cel mai bun lucru care mi s-a întâmplat. Este frumoasă și atât de plină de lumină.

Iubește zăpada. Cel mai preferat lucru pentru ea este să alerge în cercuri și să prindă bulgării de zăpadă. Este ca un înger!

Dacă un singur câine este salvat, acela poate avea o viață mai bună și poate însemna întreaga lume pentru el.