Firmele cu angajaţi străini, controlate de inspectorii de muncă

0

În perioada 14 – 18 noiembrie 2019, s-a desfăşurat campania naţională privind verificarea  modului în care angajatorii  români respectă  prevederile legale referitoare la legislaţia muncii şi la regimul juridic aplicabil străinilor pe teritoriul României, conform prevederilor O.G. nr. 25/2014 privind încadrarea în muncă şi detaşarea străinilor pe teritoriul României şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative privind regimul străinilor în România.

Obiectivele acţiunilor de control au fost:

-identificarea şi combaterea muncii nedeclarate a străinilor pe piaţa muncii din România;

-identificarea angajatorilor care utilizează cetăţeni non UE în activităţi lucrative;

-identificarea angajatorilor români care primesc la muncă pe teritoriul României  un lucrător străin non UE detaşat;

-garantarea în plată a salariului  de bază minim brut pe ţară;

-verificarea respectării  prevederilor privind timpul de muncă şi timpul de odihnă;

-creşterea gradului de conştientizare a angajatorilor români pentru necesitatea respectării prevederilor legale privind angajarea străinilor;

-diminuarea consecinţelor sociale şi economice negative care derivă din nerespectarea regimului străinilor pe teritoriul României;

-eliminarea neconformităţilor constatate prin dispunerea de măsuri obligatorii de intrare în legalitate.

Au fost controlaţi 23 de angajatori care, la data controlului, aveau înregistraţi în total 104 salariaţi străini. Inspectorii de muncă au dispus 16 măsuri de remediere.

Cu prilejul verificărilor efectuate, la un angajator s-a constatat lipsa avizului de angajare, acesta fiind sancţionat cu avertisment contravenţional pentru nerespectarea prevederilor art. 33, alin.1 din O.G. nr.25/2014, modificată şi completată. 

Inspectorii de muncă au constatat  şi alte deficienţe în domeniul relaţiilor de muncă privind:

-întocmirea  dosarelor de personal;

-angajatorii nu păstrează la locul de muncă un exemplar din contractul individual de muncă;

-nu este realizată evidenţa orelor lucrate  zilnic de fiecare salariat,cu evidenţierea orelor de începere şi de sfârşit a programului de lucru, iar un angajator a fost sancţionat cu amendă de 1500 lei pentru încălcarea prevederilor art.119 din Legea nr. 53/2003, modificată şi completată, republicată;

-angajatorul nu face dovada plăţii drepturilor salariale;

-angajatorul nu face dovada compensării orelor lucrate suplimentar cu ore libere plătite;

-nu sunt comunicate foştilor salariaţi deciziile de încetare a contractului individual de muncă;

-angajatorul nu face dovada acordării concediului de odihnă pentru salariaţii plecaţi din unitate   în anii 2018 şi 2019.

  • informații furnizate de jurist Ioan Popescu, inspector şef ITM Neamț

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate