Explozie de proiecte europene la Colegiul Național „Calistrat Hogaș”

0

În perioada 2019-2021, Colegiul Național „Calistrat Hogaș”  Piatra-Neamț este partener, respectiv coordonator, după caz, pentru 7 proiecte de parteneriat strategic Erasmus+, 1 proiect VET și 1 proiect Job Shadowing.

  1. VR Science Lab

Parteneri: Cehia, Spania, Croația, România

Obiectivele proiectului sunt crearea unui laboratorul de știință în realitate virtuală, în contextul creșterii utilizării aplicațiilor VR (Realitatea Virtuală) în următorii câțiva ani și care vor îmbunătăți conceptele didactice bune și vechi, astfel încât impactul VR în educație va crește cu siguranță, făcând procesul de învățare atât o activitate eficientă, cât și antrenantă.

Se vor realiza produse care să poată fi diseminate și utilizate, atât în ​​școlile participante, cât și în școlile din Europa care ar putea utiliza materialele didactice, sistemul de lucru sau care să atragă îmbunătățirea performanțelor elevilor prin creșterea atractivității activităților de predare- învățare-evaluare.

Coordonator: prof. Nadia Cîrcu

  • STEAMulation for students

Parteneri: Spania, Portugalia, Lituania, Turcia, România

Obiectivele proiectului sunt: dezvoltarea colaborării interdisciplinare în predarea STEAM prin îmbunătățirea gândirii critice a elevilor, de analiză și de dezvoltare a capacității de a rezolva probleme globale (cum ar fi surse alternative de energie, poluare) folosind metodologii STEAM, îmbunătățirea creativității elevilor, prin adăugarea Artelor la materiile tradiționale STEM, dobândirea de noi abilități digitale ale secolului XXI, în conformitate cu Cadrul european pentru educația digitală competentă și  crearea de produse inovatoare care vor fi utilizate în viitor în școli, în implementarea de practici inovatoare în activități și metodologii legate de STEAM.

Coordonator: prof. Nadia Cîrcu

  • Code the future

Parteneri: Turcia, Italia, Spania, România 

Obiectivele proiectului sunt: integrarea activităților de codificare robotică în curricula actuală pentru creșterea atractivității lecțiilor și a activităților extrașcolare prin proiecte Arduino, Scratch, MIT, STEAM, Lego, pentru o educație de calitate, care este, de asemenea, unul dintre principalele obiective ale ET 2020,  dezvoltarea competențelor cheie ale elevilor și a abilităților digitale, de antreprenoriat, inovație, creativitate etc., prin utilizarea TIC.

Rezultatele proiectului vor fi diseminate și susținute prin : cursuri de programare robotică, ateliere de integrare în curriculum prin activități de club (Scratch, Arduino, inventator de aplicații MIT, Lego Education), o platformă online cu cursuri de instruire online și concursuri de robotică, webinarii, scurtmetraje de proiect, e-book-ul proiectului, etc., clase virtuale Codeorg și Scratch, Game Lab, App Lab, Biblioteca virtuală.

Coordonator: prof. Nadia Cîrcu

  • Être un eco-citoyen

Parteneri: Franța, Reunion, Italia, România

Proiectul are ca obiective realizarea unei campanii de conștientizare și de luptă împotriva încălzirii globale și pentru protecția mediului, producția unui documentar despre încălzirea globală ce va fi prezentat la o conferință europeană  de către elevi.

Experimentele științifice realizate de elevi, crearea orașului viitorului, auto-administrat, unde tehnologiile ecologice vor  fi folosite la maximum, vor sa dea semnalul ca omenirea are resurse sa se fereasca de ceea ce îi intoxică astăzi viața, iar pe de altă parte au de gând să ofere exemple pentru cine va dori sa-si duca viața în afara supraaglomerării urbane.

Coordonator: prof. Nadia Cîrcu

  • Using outdoor activities to challenge, develop and promote entrepreneurship skills

 Parteneri: Marea Britanie, Austria, Finlanda, Italia, România

Obiectivele proiectului sunt: Creșterea gradului de conștientizare în comunitatea educațională a școlilor implicate a diferitelor probleme apărute în mediul școlar și a necesității creerii unui mediu pedagogic care să beneficieze de împărtășirea, învățarea cu celălalt, munca cooperativă, dezvoltarea gândirii critice și utilizarea noilor tehnologii ca mijloc privilegiat de acces și schimb de informații.

Experiențele de învățare vor fi reale, durabile și semnificative, motivând elevii spre noi căi academice, contribuind astfel la reducerea ratei abandonului școlar și la creșterea calificărilor academice care vor permite inserarea mai ușoară pe piața europeană a muncii.

Coordonator: prof. Nadia Cîrcu

  • STEAM OF COURSE

Parteneri: Belgia, Turcia, Portugalia, Spania, România

Proiectul are ca scop dezvoltarea competențelor și abilităților practice ale elevilor prin ateliere de programare Scratch, Arduino, Microbit, Minecraft, printare 3D, Lego, Realitate Augmentată, a căror rezultate să poată fi folosite în tehnologie și inginerie, în educația școlară la fiecare materie. 

Curriculum-ul care va fi creat de profesorii participanți va fi acreditat în Europa și va cuprinde tematici  de cursuri pentru aceste teme, metode și tehnici de predare, planuri de lecții pentru proiecte care utilizează  programarea și care vor crea un mediu capabil să proiecteze un climat de învățare inovativ, centrat pe nevoile elevilor și ale societății și care va asigura o inserție mai ușoară pe piața muncii.

Coordonator: prof. Nadia Cîrcu

  • JOURNALISM AS LEARNING TOOL

Parteneriatul se va derula în perioada septembrie 2019 – august 2021, cu instituții din Norvegia (coord.), Belgia, Bulgaria, Austria, România, Turcia. Obiectivul principal al acestui parteneriat este acela de a crea instrumente și metode educaționale noi care să permită utilizarea jurnalismului pentru alfabetizarea mediatică și dezvoltarea gândirii critice a elevilor, pentru promovarea interculturalității și stimularea participării tinerilor la dezbaterea publică. Grupul țintă al acestui proiect este reprezentat de elevi și profesori ai CNCH care sunt interesați de problematica jurnalismului.

Coordonator: prof. Petruța Lostun

  • Proiectul de mobilități pentru stagiari VET „ExperiențE+ de muncă europene: un plus de competențe, mai multe perspective”

 Proiectul de mobilități pentru stagiari VET „ExperiențE+ de muncă europene: un plus de competențe, mai multe perspective” reprezintă o inițiativă a colegiului nostru pentru realizarea căreia vom colabora cu 4 firme din Spania.

Scopul proiectului este acela de a facilita legătura dintre instituția noastră și piața muncii, de a îmbunătăți pregătirea elevilor pentru o viitoare carieră prin practică efectivă la locul de muncă în domeniul web design.

Grupul țintă al acestui proiect este reprezentat de elevii de la clasele a XI-a matematică-informatică (a XI-a A și B în anul școlar 2019-2020), dintre care vor fi selectați cei 24 de participanți la stagiul de formare de 3 săptămâni care va avea loc în Granada, Spania.

Coordonator: prof. Petruța Lostun

  • Proiect Job  Shadowing-Healthy school: healthy students, healthy teachers

Proiectul are ca scop găzduirea unui profesor sau consilier școlar de la Freiherr-vom-Stein-Gymnasium, Germania în vederea participării la un studiu european și o cooperare transnațională privind mediul de învățare al elevilor (proiectarea sălilor de curs și a campusurilor, orele de pauză, comportamentul elevilor și profesorilor, exerciții fizice în clasă, nutriție) care are un impact pozitiv asupra bunăstării elevilor și a profesorilor și asupra creșterii performanțelor educaționale ale elevilor.

Echipa de implementare: prof. Mihaela Gavriluță și prof. Nadia Cîrcu

  • Informații furnizate de Colegiul Național „Calistrat Hogaș”
aplicatie android ziar neamt

telegram ziar piatra neamt
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate