Explicațiile tehnice ale succesului AUR la Neamț

2

După cum a văzut toată lumea, AUR a obținut un procent semnificativ la alegerile parlamentare ce au avut loc. Dincolo de discursul naționalist și antisistem care a capacitat votanții de tip România Mare sau PPDD, AUR a folosit în această campanie tehnici de manipulare online profesioniste.

În primul rând, au beneficiat de o rețea de postaci puțini, dar instruiți, nu mulți și de tip copy/paste ca în rețelele celorlalte partide. În timp ce celelalte partide au mers pe rețele cu mulți postaci care doar au amplificat mesaje de multe ori nefericite, cei de la AUR au folosit rețele mici, dar cu oameni cărora li s-au dat teme.

În al doilea rând, au folosit o tehnică, necunoscută amatorilor care au coordonat rețelele celorlalte partide, și anume parazitarea dezbaterilor celorlalți. Mai concret, o mână de oameni au avut o temă clară, să intre pe zona de comentarii de la orice partid sau subiect politic și să vorbească de AUR.

În al treilea rând, au lucrat discret, evitând spamul. Nu au căutat să obțină sute de like-uri sau sute de distribuiri cum greșit au făcut celelalte partide, ci au țintit pe o tehnică de stol în care mesajul lor să ajungă discret, dar la cât mai multă lume. Această tehnică i-a făcut pe ceilalți competitori nici să nu ia în seamă acțiunea AUR, crezând că dacă un mesaj al lor nu are multe aprecieri sau distribuiri nu prezintă un pericol.

Tehnicile folosite de AUR nu au fost printre cele mai revoluționare și nici printre cele mai noi, dar în comparație cu rețelele altor partide care nu au înțeles că în transmiterea mesajului electoral online contează și calitatea nu doar cantitatea, tehnicile AUR au prins foarte bine.

De fapt, la nivelul județului Neamț, ceilalți competitori electorali ar fi putut să aplice aceleași tehnici, dar cei care au coordonat rețelele online ale partidelor, deși profesioniștii le-au spus cum se face, au refuzat din start transmiterea mesajelor de tip temă, mergând pe șabloane, adică pe spam care aduce cifre la numărul de like-uri și distribuiri, dar nu face decât să enerveze receptorii.

Poate după succesul clar al celor de la AUR care pe Neamț și-au desfășurat activitatea în special online, vor trece și alții de la nivelul de spammeri și vânători de aprecieri la cel de formatori de opinii și tendințe online.

Cei de la AUR au mai beneficiat și de multe alte resurse online cum ar fi grupurile cu tematici ortodoxe, dar definitoriu este modul ”în liniște”, nu cu kilograme de like-uri și distribuiri în care au diseminat mesajul în zona online. Aceleași tehnici s-au folosit și în campaniile electorale din SUA, Franța, Germania etc.

Așa au reușit cei de la AUR, în liniște, dar inteligent, să dea peste cap planurile celorlalte partide și să scoată ca din joben scorul pe care l-au scos.

Iosun Robert

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
2 Comentarii
  1. Leo Taxil spune

    Un partid eterogen, cu oameni buni, dar și cu infractori, si care, din păcate, are unele tendințe legionare! Este grav că românul a dus așa ceva in parlament.

  2. mickey999 spune

    N-au scos nimic din joben si in nici un caz nu „au actionat” inteligent.
    In vremuri nasoale apar din astia. Mereu.
    O natie deznadajduita fabrica grupuri din asta .

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate