Dublă premieră pe scena Teatrului Tineretului
În prag de primăvară, Teatrul Tineretului aduce înaintea spectatorilor două premiere. Reprezentaţiile vor avea loc în acelaşi weekend, după cum urmează:
Fetiţa soldat – vineri şi sâmbătă (27 şi 28 februarie), ora 19.00, la Sala Studio
Anatol – duminică (1 martie), ora 19.00, la Sala Mare
_____________________________________
Fetiţa soldat
de Mihaela Michailov
regia: Adrian Tamaş
scenografia: Romulus Boicu
În distribuţie: Ingrid Robu
Oricine va vedea Fetița soldat va avea parte de un act de magie! Răspunzând sincer la întrebări precum:
Când a apărut prima dată luna, ce-a zis?
Unde se duce timpul când trece?
Ce-ar învăța copiii la școala dacă n-ar mai învăța ce trebuie?
oamenii mari se vor reîntoarce în paradisul copilăriei, iar copiii vor prinde curaj să fie ei înșiși, adică desăvârșiți.
Dramaturg, critic de artele spectacolului și artist comunitar, Mihaela Michailov are cheia care descuie ușile copilăriei, cheie dobândită prin propria sensibilitate dar și prin lucrul creativ cu copiii, în cadrul diverselor proiecte educaționale. Este unul dintre puținii dramaturgi români profund interesați de miza socială a teatrului. Ea chiar crede că prin teatru lumea poate deveni mai bună pentru că spațiul teatral ne ajută să înțelegem ceea ce ni se întâmplă. „O fetiță vrea să se facă soldată atunci când o să fie mare. Nu vrea să fie nici balerină, nici doctoriță, nici prințesă. Doar soldățică pentru bunica ei. E gata să sacrifice tot ce are pentru ca bunica ei să rămână lângă ea. În Fetița soldat am vrut să surprind relația tandră, fragilă, dureroasă și extrem de puternică dintre un copil care se joacă «de-a rămasul în viață», mobilizând o armată de soldați, și o bunică pe care viața o topește, încet, încet, ca pe un tort de zăpadă.“ (Mihaela Michailov)
Anatol
după Arthur Schnitzler
traducerea: Brânduşa Câmpeanu
regia: Răzvan Muraru
scenografia: Romulus Boicu
În distribuţie: Dan Grigoraş, Răzvan Bănuţ, Gina Gulai, Lucreţia Mandric, Ecaterina Hâţu,
Nora Covali, Florin Hriţcu
Din efervescenta Vienă a sfârșitului de secol XIX, purtându-și crizele identității în pași de vals și lăsându-se psihanalizată de Sigmund Freud, vine o veselă apocalipsă a veșnicului conflict provocat de săgeata lui Eros. Arthur Schnitzler este unul dintre fondatorii modernității în literatură, preluând în textele sale achizițiile psihanalizei și ale propriei practici medicale (înainte de a se dedica total literaturii, a profesat la Spitalul General din Viena, AKH), interesat de chestionarea insistentă a raporturilor dintre sexe.
Iubirea ca act ratat e sursa isteriilor, ar spune Freud. Farsa cu tentă sexuală, Anatol, îi servește lui Răzvan Muraru drept punct de plecare pentru crearea unor povești de iubire peste care plutește parfumul exalat de întunecatele flori ale nevrozelor. Iubirile lui Anatol și ale lui Max, reorchestrate de tânărul regizor, sunt învelite într-un cocon de umor, cinism și irațional. Superficialitatea, egoismul, narcisismul, nesiguranța, tulburarea psihică creează emoții toxice care ucid iubirea.
Într-o lume în care schimbarea frecventă a partenerilor a devenit o trăsătură definitorie a societății, Anatol oferă răspunsuri despre fragilitatea cuplului.


