Detergentii la control in Neamt

1

In perioada 20 -23.01.2014, au fost efectuate un numar de 15 de actiuni de control, privind respectarea prevederilor legale la comercializarea detergentilor si a altor produse de curatat.
Abateri de la prevederile legale s-au constatat la toti operatorii economici verificati. Valoarea produselor controlate este de 60.704,0 lei, din care cu abateri de la prevederile legale in valoare totala de 13.137,0 lei. Ca urmare a abaterilor constatate s-au dispus urmatoarele masuri:

  • oprirea temporara de la comercializare pentru produse in valoare totala de 11988,0 lei;
  • oprirea definitiva de la comercializare pentru produse in valoare totala de 1149,0 lei;
  • un numar de 11 avertismente si un numar de 10 amenzi contraventionale in valoare totala de 23.000,0 lei.

Referitor la respectarea cerintelor de biodegradabilitate, a fost identificat un operator economic ce produce si comercializeaza detergenti lichizi si produse de curatat sub forma lichida (detergent pentru vase, detergent pentru pardoseli, detergent pentru covoare si tapiterie, detergent pentru parchet si gel concentrat pentru obiecte sanitare) pentru care in fisele tehnice de securitate se declara “biodegradabilitate primara >90%”, lucru nesustinut prin documente emise de catre furnizorul materiei prime.
Referitor la respectarea cerintelor de etichetare, abaterile constatate au vizat 2 directii , respectiv :
a) abateri referitor la elemente de identificare :
– produse cu inscrisuri marcate pe spatele etichetei, ceea ce face imposibila citirea lor prin stratul de fluid de culori diferite;
– detergenti lichizi ambalati in recipient din material plastic, a caror etichete nu prezinta elemente de identificare a persoanei juridice responsabile cu punerea pe piata a produsului, cantitatea neta, lista ingredientelor, instructiunile de utilizare si masurile de precautie speciale.
– balsam de rufe concentrate, diferite sortimente ( de provenienta Bulgaria), cu inscrisuri ilizibile datorita marimii caracterelor utilizate ( fiind foarte mici );
– produsul detergent la care elementele de identificare si caracterizare sunt netraduse in limba romana
– detergenti lichizi pentru suprafete, diferite variante, fara mentionarea denumirii produsului din care sa rezultate functia sa. Mai mult, in descrierea unor produse gasim termeni ca “URAGAN de curatenie/ URAGAN de prospetime” si “Efect dublu de URAGAN”, ceea ce constituie o descriere imprecisa a produsului
– produse de curatat (praf ) care nu prezinta pe eticheta nicio atentionare sau avertizare speciala la utilizarea produsului.
– produse comercializate in afara termenului de valabilitate marcat pe eticheta ( s-a gasit cantitatea de 32 litri in valoare de 320,0 lei – termen 18.01.2014)
b) abateri privind continutul, instructiunile de utilizare si dozajul ( la detergentii pentru rufe)
– verificările au evidenţiat faptul că se comercializeaza detergenti lichizi, ambalati in recipient din material plastic, la care nu se precizeaza cantitatea neta, nu se precizeaza lista ingredientelor
– nu se inscriu pe eticheta produsului, toate masurile de precautie speciale, asa cum sunt acestea prevazute in fisele tehnice de securitate – Lipsesc sintagmele obligatorii sau au alt mesaj . sunt obligatorii următoarele sintagme :
“A se clati cu apa din abundenta cel putin 15 minute si consultati medicul”
“In caz de ingestie, a se bea multa apa”
“ Nu provocati voma. Consultati medicul de urgenta”
Referitor la comercializarea detergentilor lichizi de spalat rufe in vrac ( sub forma de capsule/pernute)
– La un numar de 3 operatori economici s-a constatat ca se comercializa detergent active gel capsule la bucata, actiune interzisa intrucat consumatorii nu mai au acces la informatii si acest lucru poate pune in pericol siguranta lor, mai ales a persoanelor vulnerabile – copii sub varsta de 3 ani si batrani
– A fost identificat un operator economic ce comercializa acest tip de produse în ambalaje la care lipseau informatiile obligatorii – “Manipulati si depozitati aceste produs in conditii de siguranta”, “Tineti departe de copii” si Inchideti capacul in mod corespunzator”.
Referitor la respectarea prevederior legale in cazul promotiilor
– produse cu marcaje specifice atasate pe ambalaj, aflate la comercializare dupa finalizarea promotiei
– pachete promotionale la care se inscrie faptul ca pretul reprezenta “ – 50% “ din pretul fiecarui component al pachetului, fara a se indica pretul de referinta al pachetului,
– produse expuse in vederea comercializarii cu prêt redus fara a se indica data la care inceteaza oferta si faptul ca se refera la stocul de bunuri disponibile sau “in limita stocului disponibil”.
– promotia este prezentata de organizator prin aplicarea unei benzi pe pachetul fiecarui ambalaj din promotie, iar la ambalajele mici inscrisurile sunt ilizibile.

Sfaturi pentru consumatorii care achizitioneaza detergenti:

– sa achizitioneze detergenti numai din magazine si/sau raioane specializate, unde se elibereaza documente de cumparare (factura, bon fiscal, chitanta fiscala), de care vor avea neaparat nevoie in caz de reclamatie;
– sa acorde o atentie deosebita la achizitionarea detergentilor al caror pret este exagerat de mic in raport cu pretul real al unor astfel de produse, existand riscul ca acestea sa fie contrafacute;
– sa stie ca ambalajul detergentilor trebuie sa contina coordonatele producatorului sau importatorului (numele sau denumirea comerciala ori marca de comert, adresa completa si numarul de telefon, precum si adresa de web/site-ul de unde poate fi procurata fisa tehnica a ingredientelor);
– sa stie ca ambalajul detergentilor trebuie sa mentioneze instructiunile de utilizare si masurile de precautie speciale, sa le citeasca si sa le respecte;
– inainte de a cumpara un detergent sa se gandeasca la scopul pentru care il cumpara; de exemplu, detergentii lichizi nu contin agenti de albire; pentru rufe albe sunt mult mai eficienti detergentii pudra, tocmai datorita faptului ca acestia contin astfel de agenti;
– in cazul folosirii masinii de spalat rufe, sa opteze pentru detergenti destinati acestor echipamente electrocasnice, conceputi special pentru masini manuale/automate de spalat;
– sa fie atenti la instructiunile producatorilor cu privire la dozaj: eticheta sau ambalajul detergentilor indica cantitatea necesara de detergent pentru cantitatea de rufe care trebuie spalata;
– sa aiba in vedere faptul ca sloganul „detergent mai mult, rufe mai curate” este fals; o cantitate mai mare de detergent produce mai multă spuma; indiferent daca vorbim despre detergent pentru rufe, covoare, gresie sau vase, regula este aceeasi: surplusul strica; detergentul ramas in tesatura rufelor distruge in timp tesatura, atrage praful si mizeria, imprimandu-le rufelor un miros greu; daca speli podeaua cu o solutie care contine mult detergent, surplusul de spuma ramas dupa clatire nu poate fi eliminat; el va forma o pelicula alunecoasa care va aduna mai usor parful si microbii, ducand la o murdarire mult mai rapida a suprafetei;
– sa aleaga, de preferat, detergenti ecologici, „prietenosi” cu mediul, pe al caror ambalaj este inscriptionata eticheta ecologica europeana, al carei simbol este o floare cu petale sub forma de stelute.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
1 Comentariu
  1. feraru marcel spune

    Mare branz-un kil de cas ! Marii producatori, adica aia din occident, au inceput sa resimta concurenta produselor „no name” si atunci au „rugat”institutiile statului sa ia masuri. Ce nu ne spun ei, e ca detergentul „de firma” produs pt piata noastra e la fel de bun ca cel al concurentei. Adica SLAB ! Luati o punga de detergent, cu sceeasi denumire, din Germania sau Italia si una din magazinele noastre. Diferenta este enorma. O punga te scapa de pete si murdarie, alta te scapa de….bani. Si ca de obicei, vanzatorul final e cel care deconteaza. Si ar mai fi o cauza, aceea a veniturilor mici ale populatiei, care orienteaza consumatorul catre produse ieftine si in cantitate mai mare. Traim in Romania si din cand in cand e musai sa ne mai spalam izmenele.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate