Cresc reclamatiile la OPC impotriva firmelor de telefonie mobila

1

In perioada  01.01.2011 – 31.05.2011, la institutia noastra a fost inregistrat un numar de 75 reclamatii impotriva furnizorilor de servicii de telefonie mobila care sunt activi pe piata din Romania .

Aceste reclamatii pot fi grupate dupa aspectele semnalate de consumatori, dupa cum urmeaza :

 

a) Terminale mobile neconforme in perioada de garantie :

– refuzul de a asigura repararea produsului care inregistreaza neconformitati in perioada de garantie legala, neconformitati datorate unor cauze diferite : lipsa factura  achizitie, nerespectarea conditiilor de acordare a garantiei, motive tehnice – contactul telefoanelor cu lichide, socuri mecanice ;

– depasirea termenului de 15 zile prevazut de lege pentru aducerea la conformitate a unui produs prin reparare, inlocuire sau restituirea contravalorii acestuia ;

– terminale mobile trimise in service si returnate  cu alte defecte decat cele reclamate sau revenite cu defecte mecanice(socuri mecanice – zgariate, sparte, etc.)

 

b) Servicii internet neconforme asigurate prin terminale mobile  :

– neasigurarea parametrilor declarati in contracte ;

– refuzarea rezilierii contractului in cazul  neasigurarii ariei de acoperire angajate prin contract ;

 

c) Contracte de prestarii servicii telefonie si internet

– nerespectarea clauzelor contractuale ( neacordarea unor bonusuri , necompensarea bonusului acumulat cu valoarea costurilor  din factura) ;

– solicitarea telefonica a operatorului economic, a unor acorduri din partea consumatorilor (contract la distanta), pentru un anumit tip de abonament,  fara a fi urmate de un inscris contractual ;

– solicitarea telefonica a operatorului economic, a unor acorduri din partea consumatorilor (contract la distanta), pentru o anumita promotie, urmata de inscrisuri (contracte ) care nu respecta oferta promotionala sau care cuprind clauze contractuale despre care consumatorul nu a avut cunostinta la data convorbirii telefonice si urmata de  refuzul operatorului de a  rezilia contractul ;

– modificarea clauzelor contractuale  fara acordul consumatorului si refuzarea rezilierii acestuia ;

– existenta unei neconcordante intre oferta promotionala si contractul incheiat ulterior ;

– solicitarea telefonica din partea consumatorului pentru modificarea contractului / abonamentului, confirmata de furnizorul de telefonie mobila, neoperata si in acelasi timp facturata ;

– prelungirea perioadei contractuale  fara acordul consumatorului ;

– solicitarea unor taxe nejustificate la rezilierea unilaterala a contractului ;

– solicitarea schimbarii tipului de abonament conform inscrisurilor de pe site-ul operatorului economic, urmata de refuzul acestuia de a da curs solicitaii ;

– nerespectarea unor oferte promotionale .

 

d)  Mod de facturare

– incarcarea nejustificata a costurilor din facturi ;

– emiterea unor facturi cu erori ( de exemplu, privind minutele acordate ) ;

– incarcarea nejustificata a facturii cu  valoarea unor SMS-uri inexistente (ce nu pot fi identificate de catre consumator ).

 


e) Diverse

– suspendarea  abuziva  a serviciilor pentru diferente constatate la plata facturii ;

– suspendarea serviciilor de telefonie mobila pentru depasirea valorii creditului ;

– lipsa de informare a consumatorilor despre costurile SMS-urilor trimise la diverse jocuri si concursuri ;

– refuzarea serviciilor de decodare terminal mobil, dintr-o retea in alta, la achizitionarea de telefoane mobile fara promotii, contract sau abonament (la liber) ;


– incarcarea eronata a cartelelor telefonice de catre personalul angajat al operatorilor economici, refuzarea restituirii contravalorii incarcate eronat, refacerea prestatiei de incarcare a acestora ;

– actionarea in vederea fraudarii, utilizand ca suport telefonul mobil, prin invitarea consumatorilor de a incarca sau achizitiona cartele telefonice sau prin tastare coduri .

 

 

aplicatie android ziar neamt

telegram ziar piatra neamt

la flamma piatra neamt
Citește și
1 Comentariu
  1. madalina spune

    dupa ce ca te si incarca la factura,nici nu poti sa-ti reziliezi contractul cu ei,iar daca nu mai platesti facturile te dau pe mana firmelor de recuperare si te fac aia sa la platesti…

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate