Cresc reclamatiile la OPC impotriva firmelor de telefonie mobila
In perioada 01.01.2011 – 31.05.2011, la institutia noastra a fost inregistrat un numar de 75 reclamatii impotriva furnizorilor de servicii de telefonie mobila care sunt activi pe piata din Romania .
Aceste reclamatii pot fi grupate dupa aspectele semnalate de consumatori, dupa cum urmeaza :
a) Terminale mobile neconforme in perioada de garantie :
– refuzul de a asigura repararea produsului care inregistreaza neconformitati in perioada de garantie legala, neconformitati datorate unor cauze diferite : lipsa factura achizitie, nerespectarea conditiilor de acordare a garantiei, motive tehnice – contactul telefoanelor cu lichide, socuri mecanice ;
– depasirea termenului de 15 zile prevazut de lege pentru aducerea la conformitate a unui produs prin reparare, inlocuire sau restituirea contravalorii acestuia ;
– terminale mobile trimise in service si returnate cu alte defecte decat cele reclamate sau revenite cu defecte mecanice(socuri mecanice – zgariate, sparte, etc.)
b) Servicii internet neconforme asigurate prin terminale mobile :
– neasigurarea parametrilor declarati in contracte ;
– refuzarea rezilierii contractului in cazul neasigurarii ariei de acoperire angajate prin contract ;
c) Contracte de prestarii servicii telefonie si internet
– nerespectarea clauzelor contractuale ( neacordarea unor bonusuri , necompensarea bonusului acumulat cu valoarea costurilor din factura) ;
– solicitarea telefonica a operatorului economic, a unor acorduri din partea consumatorilor (contract la distanta), pentru un anumit tip de abonament, fara a fi urmate de un inscris contractual ;
– solicitarea telefonica a operatorului economic, a unor acorduri din partea consumatorilor (contract la distanta), pentru o anumita promotie, urmata de inscrisuri (contracte ) care nu respecta oferta promotionala sau care cuprind clauze contractuale despre care consumatorul nu a avut cunostinta la data convorbirii telefonice si urmata de refuzul operatorului de a rezilia contractul ;
– modificarea clauzelor contractuale fara acordul consumatorului si refuzarea rezilierii acestuia ;
– existenta unei neconcordante intre oferta promotionala si contractul incheiat ulterior ;
– solicitarea telefonica din partea consumatorului pentru modificarea contractului / abonamentului, confirmata de furnizorul de telefonie mobila, neoperata si in acelasi timp facturata ;
– prelungirea perioadei contractuale fara acordul consumatorului ;
– solicitarea unor taxe nejustificate la rezilierea unilaterala a contractului ;
– solicitarea schimbarii tipului de abonament conform inscrisurilor de pe site-ul operatorului economic, urmata de refuzul acestuia de a da curs solicitaii ;
– nerespectarea unor oferte promotionale .
d) Mod de facturare
– incarcarea nejustificata a costurilor din facturi ;
– emiterea unor facturi cu erori ( de exemplu, privind minutele acordate ) ;
– incarcarea nejustificata a facturii cu valoarea unor SMS-uri inexistente (ce nu pot fi identificate de catre consumator ).
e) Diverse
– suspendarea abuziva a serviciilor pentru diferente constatate la plata facturii ;
– suspendarea serviciilor de telefonie mobila pentru depasirea valorii creditului ;
– lipsa de informare a consumatorilor despre costurile SMS-urilor trimise la diverse jocuri si concursuri ;
– refuzarea serviciilor de decodare terminal mobil, dintr-o retea in alta, la achizitionarea de telefoane mobile fara promotii, contract sau abonament (la liber) ;
– incarcarea eronata a cartelelor telefonice de catre personalul angajat al operatorilor economici, refuzarea restituirii contravalorii incarcate eronat, refacerea prestatiei de incarcare a acestora ;
– actionarea in vederea fraudarii, utilizand ca suport telefonul mobil, prin invitarea consumatorilor de a incarca sau achizitiona cartele telefonice sau prin tastare coduri .
dupa ce ca te si incarca la factura,nici nu poti sa-ti reziliezi contractul cu ei,iar daca nu mai platesti facturile te dau pe mana firmelor de recuperare si te fac aia sa la platesti…