Conferință la Colegiul Național „Petru Rareș: Lecţii despre management în educaţie susținute de un diplomat francez

0

Marți, 26 martie, Colegiul Național „Petru Rareș” a fost gazda conferinței internaționale „Pentru o școală a încrederii: spiritul și metoda reformei educației în Franța” (Pour une école de la confiance: l’esprit et la méthode de la reforme de l’éducation en France), susținută de dl. Michel Monsauret , atașat al cooperării educative din cadrul Ambasadei Franței în România, Președinte al Alianței Franceze în România. Domnia sa se află în județul Neamț în urma succesului pe care l-a avut aici proiectul ADIFLOR. 

Evenimentul, organizat cu sprijinul catedrei de limba franceză din cadrul Colegiului Național „Petru Rareș” și al Inspectoratului Școlar Județean Neamț, reprezentat de dl. inspector de limbi romanice, Valentin Teodorescu, se înscrie în rândul manifestărilor dedicate francofoniei și a fost urmat de un scurt moment artistic susținut în limba franceză de elevi ai CNPR și invitați ai acestora de la Liceul de Arte „Victor Brauner”, precum și de înmânarea oficială a atestatelor DELF pentru nivelurile A2, B1, B2 elevilor care au susținut acest examen în luna februarie în cadrul centrului de evaluare de la Piatra-Neamț.

Publicul conferinței a fost unul preponderent francofon, format din elevi, cadre didactice de diferite discipline printre care 65 de profesori de limba franceză din județul Neamț, iar în deschiderea evenimentului a luat cuvântul însuși primarul orașului Piatra-Neamț, dl. Dragoș Chitic, care a reliefat continuitatea relațiilor franco-române de-a lungul timpului.

În discursul său, dl. Michel Monsauret a prezentat cele trei coordonate care se regăsesc  în spatele unei reforme: intenția, metoda și spiritul, ilustrându-le prin exemple preluate din sistemul educativ francez. Conform conferențiarului francez, școala reprezintă coloana vertebrală a societății, iar actanții oricărei reforme educative trebuie să acționeze ferm și transparent pentru un scop comun, acela de a instrui cetățeni autonomi și responsabili.

„Am venit să vă vorbesc despre metoda și spiritul reformei educației din Franța. Este un subiect important și cred că putem face multe împreună. Un sistem de învățământ trebuie să se adapteze în permanență la mediul său. Urgența în România este formarea forței de muncă. În Franța, oamenii doresc să își perfecționeze nivelul de calificare, pentru a obține un loc mai bun de muncă. Nu sunt obiective prea diferite, însă adevărata problemă, când vorbim despre sistemul educativ, este finalitatea: să creăm elite sau să dezvoltăm cetățeni autonomi și responsabili. Factorii de decizie trebuie să fie foarte clari asupra ambițiilor și hotărârile lor. Odată ce intențiile sunt clare, trebuie să dezvolte elemente educative care să răspundă acestor obiective. Nu este ușor, trebuie să știm despre ce vorbim. Avem nevoie de statistici, să analizăm aceste statistici. […] Timpul educativ este unul lung. Când vorbim despre economie, microsecundele hotărăsc plasarea în Bursă, când vorbim despre politică, acest timp înseamnă 4-5 ani, când vorbim despre educație, sunt necesari minim 15 ani… și tot ce nu vom fi făcut înainte, vom vedea rezultatele după sau nu. Adevărata dificultate este că în fiecare țară există milioane de specialiști în educație. Toată lumea își dă cu părerea despre ce ar trebuie să fie educația. Să vorbești despre educație cu un primar înseamnă să aduci în discuție banii, să vorbești cu un director de școală înseamnă să anticipezi rezultatele bune la Bacalaureat, cu un inspector școlar înseamnă să ai profesori buni, un cadru didactic va spune că cea mai importantă este materia lui, iar toți părinții vor să aibă copii medici sau avocați. De aceea, meseriile din domeniul educativ sunt pasionante, adesea frustrante, pentru că suntem mereu grăbiți, vrem ca lucrurile să se petreacă repede. Trebuie să învățăm să fim răbdători, ca să putem progresa. Ca o concluzie, fie eșuăm împreună, fie reușim împreună.”, au fost o parte dintre gândurile transmise de dl. Michel Monsauret.

În finalul conferinței, dl. Monsauret, a promis că va reveni la Colegiul Național „Petru Rareș” în luna noiembrie 2019, cu ocazia împlinirii a 150 de ani de existență a prestigioasei instituții de învățământ.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate