Care sunt concluziile experimentului cu trecerea pentru pietoni supraînălțată

32

Fiind folosit cuvântul ”experimental” în cadrul discuțiilor legate de trecerea de pietoni supraînălțată din Dărmănești, am dorit să aflăm concluziile experimentului așa că am întrebat pe cel care a avut ideea de a reconfigura geometria acestei treceri trecere-pietoni-rosiepentru pietoni, domnul consilier local Bîrjoveanu Romel.
”De la bun început consider că trecerea de pietoni supraînălțată este un proiect bun, care trebuie extins și în alte zone din oraș. Principalul beneficiu pe care trecerea îl aduce, reprezintă o protecție sporită a persoanelor și în special a copiilor cromelare traversează spre școală în acea zonă. Consider că siguranța cetățenilor este mai presus de orice mic inconvenient datorat faptului că supraînălțarea deranjează pe unii conducători auto. Practic, la o viteză de 30 km/h, cu cât trebuie să se circule în zona școlilor, nu ar exista nicio problemă în traversarea acelei treceri. Vă asigur că băile de ulei și scuturile se rup la viteze de peste 80 km/h. Discutând cu părinții mai multor copii care învață la Școala Nr.8, au confirmat că există o siguranță sporită în traversarea acestora spre școală. Zona nu mai este una ”de viteză”, așa cum era înainte de apariția acestui proiect. Zilele următoare, societatea Publiserv va aplica cea mai bună soluție pentru degajarea apei care se adună pe timpul ploilor în fața trecerii de pietoni. Menționez că am vorbit încă de la început despre un proiect pilot, experimental, pentru a putea analiza inconvenientele sau soluțiile suplimentare care să ducă acest proiect la bun sfârșit. Așteptăm și soluțiile tehnice de degajare a zăpezii care se va depune în zona trecerii, urmând ca la primăvara să extindem proiectul. Sunt solicitări de treceri supraînălțate și în alte zone din oraș, zone cu probleme în siguranța traversării pietonilor. Cred că vor exista în continuare comentarii și persoane nemulțumite de această trecere, dar dacă punem în balanță comoditatea de a apăsa pedala de frână cu siguranța unul copil care traversează, cred că mai multe cuvinte sunt de prisos…
Suplimentar, va exista o semnalizare luminoasa pentru timpul nopții cu indicatoare rutiere prevazute cu panouri fotovoltaice. Acest tip de semnalizare ajuta mult în perioada iernii, când carosabilul va fi acoperit de zăpadă iar trecerea pentru pietoni va fi mai greu de observat” a declarat Bîrjoveanu Romel, consilier local și membru al Comisiei Rutiere.

I.R.

dolinex
32 Comentarii
  1. Mihai Radu spune

    putem fi civilizati si fara „cocoase” ,hai sa incercam ,nu „costa” nimic…

  2. Florin popescu spune

    Sa intelegem ca domnul consilier Romel este vreun expert in domeniul rutier? Sunt curios sa vad expertiza tehnica care a stat la baza intocmirii proiectului tehnic?daca documentatia tehnica nu exista inseamna ca firma constructoare a lucrat dupa indicatiile pretioase ale domnului consilier.Domnule consilier nu mai faceti experimente cu ceva ce nu cunoasteti sau asa ati fost invatat de domnul s…… T…

  3. neboisa radu spune

    Foarte buna ideea . Trebuie continuată în restul orașului . Dar trebuie insistat și pe reparația trotuarelor și a străzilor. Sunt zone în oraș unde lipsește cu desăvârșire trotuarele și piste pentru bicicliști . Din lipsa lor duc la accidente .

  4. Constantin Turcu spune

    DACA era executata corespunzator…POATE ! ;)…dar asa…nu vreau sa spun dar totusi zik: E Jale baaa…E DE JALE ! 😀

  5. Dan Doboseriu spune

    Domnule consilier, de peste 2(doua) luni de zile , pe str. Privighetorii, in dreptul Bisericii Sf. Ioan Botezatorul, este o groapa sapata de cei care au efectuat nu stiu ce lucrari in drumul ce duce spre Finante pe care „au uitat „s-o mai astupe , multumindu-se s-o „semnalizeze” cu un indicator pe care il ia vantul la orice adiere a acestuia si pe care e desenat un muncitor care se face ca lucreaza insa nu a terminat inca „mareata” lucrare. Poate pe politistii stand mai mult la panda , sa-l supravegheze pe Mararu, nu ii deranjeaza , insa pe dv. care va ocupati cu suprainaltarile la trecerile de pietoni, nu ar fi tocmai placut sa nu va preocupe si aceasta mica problema care ar putea intr-o zi sa creeze un mare necaz unui conducator auto ce parcurge zilnic, unii chiar si noaptea, aceasta straduta , in drumul spre achitarea impozitelor la fisc. In speranta ca veti analiza situatia sesizata si veti dispune masurile ce se impun, va multumesc anticipat si va asigur de toata disponibilitatea mea pentru rezolvarea unor probleme ce fac obiectul preocuparilor dv. in calitatea oficiala pe care o aveti.

  6. FLORIN spune

    Sa se faca in tot orasul.

    Nu vad nici o problema.

    Numai daca esti un manelist sau cocalar poate sa te deranjeze.

    Din pacate marea majoritate sunt asa.

    In ciuda acestui dezavantaj,aceasta populatie indolenta si manelizata trebuie educata fortat.

    E un inceput.

    Urmeaza sper si alte capitole de rezolvat cum ar fi :pastrarea curateniei,distrugerea si vandalizarea bunurilor publice educatia privind drepturile pietonilor in trafic,etc

  7. Sava Ionuţ spune

    Intai sa faca drumurile, ca rupem masinile in doua, apoi puneti cocoasa peste cocoasa!

  8. Andrei Alexe spune

    aşa erau în Bulgaria.

  9. Mazareanu Fabian spune

    Nu zic ca nu-i bună, dar, au mers domnii consilieri pe drumul spre Speranta? Acolo de câțiva ani se circula mai mult pe-o banda!

  10. Daniel Gosman Marinache spune

    E superbă în afara se folosesc așa ceva ori reduci viteza ori îți ei zborul

  11. Andrei Lucian spune

    Daca ești civilizat in trafic nu-ti rupi nimic,daca ești șoferică si învârti colacul și crezi că ești Schumi s-ar putea să ai ceva probleme.

  12. Radu Nastasă spune

    Noaptea minții!

  13. Valentin spune

    Este una dintre cele mai bune metode de a reduce viteza, în primul rînd este siguranța copiilor și nu numai. Cine vrea să circule cu viteza sa folosea autostrada, orașul nu este pista de raliuri! Viețile sunt irecuperabile,masini se găsesc pe toate străzile,deasemenea si servisuri auto .

    1. un prieten spune

      Sa nu se inteleaga gresit, sunt de acord cu ce spui tu, dar la fraza cu autostrada n-am putut sa ma abtin… 🙂 Intr-adevar siguranta copiilor si a pietonilor este pe primul loc, iar cocoasele care erau puse inainte pe acolo nu ajutau cu mult…Unii soferi chiar faceau slalom pe trecere ca sa le ocoleasca…Acum nu mai au optiunea asta.

    2. un prieten spune

      Care autostrada prietene? La ce filme te uiti? :))

  14. Tyna Maria spune

    Nu cred ca era nevoie de o asa masura avand in vedere ca zona respectiva e prea „rupta” ca sa poti avea o asa viteza incat sa nu poti frana la timp.
    De asfaltarea drumurilor foarte proaste ce se aude? Drumul din fata de la Maelvi e in valuri, daca nu esti atent, mai ales iarna, s-ar putea ca cineva sa zboare direct in sensul giratoriu, orice viteza ai avea. Nu mai zic de varianta Precista care, nici ea, nu a mai vazut o lucrare oke de cand ma stiu. Si mai sunt foarte mute alte strazi/stradute/drumulete nebagate in seama de aslfalt.
    Sincer orasul asta merita asfaltat si pus la punct, dar nu stiu cum se intampla ca doar de peticit avem bani si asta neaparat iarna sau cand ploua, ca poate Doamne fereste tine prea mult „lucrarea”…

  15. Iulian Dochita spune

    În concluzie suntem aproape de Burundi…

  16. Antonio Popa Stepanov spune

    E OK așa e și in Cluj!

  17. Ana spune

    Toate trecerile ar trebui sa fie facute asa. E plin orasul de tampiti care circula cu viteze mari. mi-e frica sa las copilul sa vina o jos de la scoala Din cauza astora

  18. Darie spune

    Foarte bine ca incepe si orasul nostru sa arate ca cele din vest. târgu mures, arad, oradea, timisoara, cluj, toate au treceri din astea. Sunt foarte utile mai ales in zonele in care teribilistii isi fac de cap. La cat mai multe!

  19. Kromm spune

    La fel ar trebui și în intersecția de la Girov

    1. ciprian spune

      corect, o idee buna!

  20. Alin Ifrim spune

    o tampenie 😀 votatii in continuare 😀 cine stie ce mai urmeaza bine ca nu o facut de 34 de metri trecerea 😀

    1. Gabriel Mihai spune

      Mai ușor cu viteza pe zona aia si ai sa vezi ca nici nu ai sa bagi in seama ca treci pe acolo . Cand o sa ai copii la acea scoala ai sa vezi ca nu ai sa mai zici asa . Cand ai sa vezi cum treceau șoferii pe acolo atunci ai sa îți schimbi părerea ….. Asa ceva trebuie făcut la toate școlile aflate langa șosele asa intens circulate ….

    2. Gabriel Mihai spune

      Ai plus vad ca sunt multi ” Ziariști ” ce tot își dau cu părerea ca vai mare necaz la Piatra Neamt cu aceasta trecere de pietoni …. a-și vrea sa vad acești „ziaristi ” ca fac atâta varza cu alte drumuri si alte șosele adevărate capcane gropi si canale mult sub nivelul soselei … Dar asa e cand o dam in politic si na tre sa pupam curuțul lui sefu care ne da sa roadem osul …

  21. Motanul Mustacios spune

    De la bun inceput stimabilul consilier greseste. El a ajuns la concluzia ca a crescut siguranta rutiera. Eu il intreb pe stimabilul consilier: de cand exista scoala acolo, cate accidente rutiere cu victime au avut loc? A facut un studiu, desigur, atata timp cat a decis sa faca acea trecere de pietoni acolo.
    Revenind:
    1. Cate accidente rutiere cu victime au avut loc la acea trecere de pietoni?
    2. Cate tamponari au avut loc la acea trecere de pietoni, din cauza deplasarii masinilor cu viteza mare si a franarii bruste la trecerea de pietoni?
    3. Cate accidente cu victime si cate accidente cu pagube materiale au avut loc acolo de cand s-a suprainaltat trecerea respectiva?

    P.S.1. Ca sa nu fiu acuzat de stimabilul consilier ca as fi carcotas, pentru mine personal trecerea aia e ca si inexistenta. Nu circul niciodata pe acolo.
    P.S.2. Stiu ca nu voi primi niciodata raspuns de la stimabilul consilier, dar stimabilul consilier, daca tot isi da cu parerea despre „zonele de viteza”, ar trebui sa vada cum se circula pe Stefan Cel Mare, zona in care au avut loc cel putin 3 accidente rutiere grave soldate cu morti si raniti.

    1. Stimabilul consilier spune

      Stimate motan mustăcios, Politia rutiera are un studiu de impact pe acea porțiune de drum, inainte de suprainaltare. Tot acolo se găsesc cifre ale accidentelor cu victima si cifre ale tamponărilor. Cu nume si prenume.
      După înălțarea trecerii, nu s-a raportat politiei rutiere niciun accident cu victima si nicio tamponare.
      Sper ca trecerea respectiva sa nu fie inexistenta pt dvs, domnule motan, ca riscați astfel sa va spargeți baia de ulei.

      1. Motanul Mustacios spune

        Stimabile consilier, eu va intreb pe dumneavoastra pentru ca aveti facut un studiu de zona, desigur, si nu trebuie decat sa deschideti un dosar si sa cititi de acolo.
        In ceea ce priveste baia mea de ulei, multumesc bunului Dumnezeu ca exista consilierii locali sa ma invete cum sa conduc pe strazile patriei.

    2. Un cetatean destept spune

      XXXXXXXXXXXXXXXX CENZURAT ADMIN – un comentariu bun dar treaba cu are sau nu copii….reformuleaza

  22. Katta Catalin spune

    pacat ca nivelul nostru de cultura e la pamant in scandinavia peste tot se afla astfel de treceri si nu numai ci sunt puse si ca limitatoare de viteza….da ce sa-i ceri taranului roman care de fel nu incetineste la treceri

  23. Cezar Ioan Apostol spune

    E plina Anglia de cocoase de acest tip . Nimeni nu spune nimic , gradul de civilizatie e total diferit ..

  24. Mihai Mihaita spune

    Ideea nu e rea , doar ca a fost făcută cam din topor.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate