Campania Nationala privind identificarea si combaterea cazurilor de munca nedeclarata – restaurante si alte activitati si servicii de alimentatie publica

2

In perioada 12.07.2012 – 14.07.2012, in intervalul orar 17.00-24.00, s-a desfasurat Campania Nationala privind identificarea si combaterea cazurilor de munca nedeclarata si verificarea respectarii  prevederile legale de securitate si sanatate in munca in cadrul unitatilor care au ca obiect de activitate – cod CAEN 56- restaurante si alte activitati si  servicii de alimentatie publica.

a)            Obiectivele campaniei

  • verificarea  respectarii de catre angajatorii din domeniul restaurante si alte activitati si  servicii de alimentatie publica- cod CAEN 56,  a prevederilor legale in domeniul relatiilor de munca si al securitatii si sanatatii in munca;
  • diminuarea consecinţelor sociale şi economice negative care derivă din nerespectarea de către angajatorii din domeniul restaurante si alte activitati si  servicii de alimentatie publica- cod CAEN 56, a prevederilor legale menţionate;
  • eliminarea tuturor neconformitatilor constatate in domeniul relatiilor de munca si cel al securitatii si sanatatii in munca;
  • creşterea gradului de conştientizare a angajatorilor şi a angajaţilor în ceea ce priveşte necesitatea respectării prevederilor legale în domeniul relaţiilor de muncă si aplicarii si respectarii prevederilor legale referitoare la sanatatea si securitatea in munca;
  • identificarea angajatorilor care utilizează nelegal munca copiilor şi a tinerilor.

b)            Grup ţintă

  Angajatorii si lucratorii din domeniul unitatilor care au ca obiect de activitate restaurante si alte activitati si  servicii de alimentatie publica – cod CAEN 56.

In  domeniul relatiilor de munca:

Au fost verificati un numar de 48 angajatori sau puncte de lucru ale acestora. Cu ocazia controalelor au fost constatate 35 deficiente in domeniul  relatiilor de munca si au fost dispuse 35 masuri. S-au aplicat 5 sanctiuni contraventionale din care 5 amenzi in cuantum de 65.000 lei.

Astfel, 4 angajatori care practicau munca fara forme legale, au fost sanctionati pentru incalcarea art. 260,alin.1,lit.e din Codul muncii cu amenzi in valoare de 60.000 lei, pentru un numar de 6 persoane care lucrau fara forme legale.

Unei persoane fizice (administrator societate comerciala) i s-a aplicat o sanctiune in valoare de 5.000 lei pentru incalcarea altor prevederi legale.

 

Deficiente  constatate in domeniul relatiilor de munca:

  • primirea la munca a persoanelor fara a avea incheiate contracte individuale de munca in forma scrisa;
  • netransmiterea elementelor referitoare la data angajarii si a incetarii raporturilor de munca;
  • dosare de personal incomplete;
  • neindeplinirea masurilor dispuse de inspectorii de munca.

In  domeniul securitatii si sanatatii in munca:

Au fost verificati un numar de 22  agenti economici sau puncte de lucru ale acestora. Cu ocazia controalelor au fost constatate 24 deficiente in domeniul securitatii si sanatatii in munca si au fost dispuse 24 de masuri. Au fost sanctionati 20 de angajatori si s-au aplicat 24 de sanctiuni contraventionale din care 1 amenda in cuantum de 4.000 lei.

Deficiente  constatate in domeniul securitatii si sanatatii in munca:

  • Nu s-a realizat de catre angajator evaluarea riscurilor pentru securitatea si sanatatea lucratorilor;
  • Angajatorul nu a intocmit planul de protectie si prevenire;
  • Dotarea sau intretinerea necorespunzatoare a locurilor de munca;
  • Nu este asigurata semnalizarea de securitate si sanatate adecvata pentru locurile de munca amenajate;
  • Nu a fost asigurata cunoasterea si aplicarea de catre toti lucratorii a masurilor stabilite in planul de prevenire si protectie.

 

telegram ziar piatra neamt
Citește și
2 Comentarii
  1. marius spune

    ar mai fi o firma care ar trebui
    ACTUAL si ATENT verificata pe la chioscuri.
    Daca nu cumva ITM-istii n-au niscaiva schelete prin sifoniere care ar putea prinde viata stranse cu ‘presa’

  2. x spune

    „Pisica cu clopotei niciodata nu prinde soareci” Ca si alte controale ale ITM-ului si acesta a fost anuntat din timp,cei care trebuiau sa stie au stiut,au picat doar fraierii care nu cotizeaza.Cum poate explica cum functioneaza o pensiune cu 2-3 bucatari cu program de bucatarie de 7-23 cel putin si 4 ospatari cu program 24 din 24 ,7 zile din 7 si cum se dau libere si concedii? De ce pontajele sint facute cu simbata , duminica si sarbatori legale liber cind 7 zile din 7 pensiunile sint deschise si atunci sint cele mai aglomerate?

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate