ATENȚIE ȘOFERI – Cauza accidentului cu 7 morți de la Iași

3

În această dimineață a avut loc un accident în care au murit 7 oameni. Dinamica si motivele producerii accidentului vor fi analizate și vor face scopul unui dosar penal dar până atunci vă putem spune ce am văzut noi în filmări și ce concluzii am tras bazându-ne pe experiența jurnalistică în domeniul accidentelor.

Camionul care mergea dinspre Iaşi spre Târgu Frumos a derapat în curbă, a lovit cu remorca echipajul de salvare, s-a rotit pe mijlocul şoselei după care a intrat pe contrasens şi a lovit fatal şi autoutilitara, susţin martorii prezenţi la faţa locului, citați de publicația ziaruldeiași.

ATENȚIE ȘOFERI! Cum a derapat camionul?

Camionul a făcut o depășire neregulamentară cum se fac cu miile zilnic în România doar că în cazul de față șoferul a forțat limitele mașinii și anvelopele de foarte proastă calitate nu l-au ajutat – ci din contra, l-au făcut să piardă controlul asupra mașinii de mare tonaj.

Din pozele de mai jos se vede calitatea slabă a cauciucurilor și se intuiește și problema. Cel puțin unul dintre cauciucuri era reeșapat și nu a făcut față forțelor ce apar la solicitările laterale ala anvelopei în curbă și inevitabil a cedat, exfoliindu-se partea reeșapată.

Astfel de defecțiuni tehnice când o anvelopă reeșapată se exfoliază duc inevitabil la pierderea aderenței și intrarea mașinii în derapaj necontrolat. Șoferii cu foarte mută experiență pot redresa o mașină care are o asemenea problemă dar nu la viteze de peste 50-60 km/oră și e nevoie de mult spațiu de manevră – ori pe o șosea aglomerată numai spațiu unde să redresezi o mașină nu există.

Din păcate calitatea proastă a anvelopelor stă la baza multor accidente. În cazul mașinilor mici se fac economii de câteva sute de lei la achiziția cauciucurilor dar în cazul mașinilor mari vorbim de mii de lei pe care de multe ori proprietarii nu sunt dispuși să-i investească și orice forțare a limitelor mașinii poate duce la astfel de tragedii.

Citește articolul de mai joc pentru a înțelege mai clar legătura dintre calitatea cauciucurilor și accidentele din România.

telegram ziar piatra neamt
Citește și
3 Comentarii
  1. Victor spune

    Desprinderea caii de rulare de pe carcasa anvelopei poate avea cauze multiple, nu neaparat ca anvelopa ar fi resapata. Din aceste poze nu iti poti da seama daca anvelopa este resapata sau nu. Ar trebui o examinare mai amanuntita deoarece orice anvelopa resapata are inscriptii care specifica acest lucru ( rechape sau ceva similar ). De altfel, procentul de anvelope resapate utilizate in trafic este mic din total anvelope care ruleaza pe drumuri.

  2. jan valjan spune

    Avea ITP de asta sa produs accidentul ca fara insemna ca la facut pe bune si avea anvelope ca lumea

    1. CalinConstantin spune

      Domnilor intr-adevar cei care sunt angajati la balastiere nu prea ii doare capul de starea mcasinii. Eu fac naveta Tg Neamț Roman si e dezastru câte balastiere sunt pe traseu. Dimineața pleacă cu farurile neteglate in coloană, pe ei nu-i deranjează dar pe mine da.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate