Ții la viața ta? Citește! Ce au în comun mașinile implicate în accidente
Noi suntem o publicație locală, dar am făcut un studiu pe care nu l-a mai făcut nicio publicație și nicio instituție din România. Mergând la fața locului la zeci de accidente rutiere cu sau fără victime am căutat cele mai comune elemente ale mașinilor implicate, făcând abstracție de modul în care au condus șoferii.
Mașinile implicate și mai ales cele care provoacă accidente sunt de toate tipurile, toate dimensiunile și au sau nu diverse calități. După foarte multe accidente analizate am reușit să tragem o concluzie statistică evidentă și relevantă.
100% dintre mașinile care au provocat sau au fost implicate în accidente analizate de noi aveau anvelope de clasele B-F la frânare și aderență. De când căutăm elemente comune la mașinile care provoacă accidente un singur caz a fost cu o mașină care avea anvelope clasa A la frânare, dar erau extrem de uzate.
ATENȚIE! În mod categoric, calitatea anvelopelor poate face diferența între viață și moarte. Tehnic, distanța de frânare la 80km/h pe carosabil umed dintre clasa A la anvelope și clasa F este de 18 metri. În realitate, pe șoselele de foarte proastă calitate din România, diferențele sunt mult mai mari.
Deci, când rulezi cu o viteză de 60 km la oră cu o mașină echipată cu cauciucuri clasa A la frânare te oprești cu 10 metri mai repede decât o mașină care are cauciucuri de slabă calitate . 10 metri înseamnă enorm. Ca să nu mai spunem că riscul de a derapa cu anvelope de clasa A este de 20 de ori mai mic decât la anvelopele ieftine.
Desigur că diferențele de preț între un cauciuc ieftin și unul clasa A sunt destul de mari, dar ține minte ce îți spune cineva care vede aproape zilnic accidente de toate felurile. Calitatea anvelopelor face de foarte multe ori diferența. Contează mult mai mult decât calitatea mașinii sau abilitățile șoferului.
La finalul studiului am întrebat mai mulți vânzători de anvelope din Neamț care este procentul de anvelope de clasa A la aderență din totalul vânzărilor și am făcut o medie. Doar 10% din anvelopele vândute în Neamț sunt de clasa A, adică cu cea mai bună eficiență la frânare. Deși pare mic acest procent de 10% însemnă totuși sute de mașini echipate cu anvelope de calitate, sute de mașini dintre care noi nu am văzut nici una să fie implicată în provocarea unui accident.
Ce înseamnă să te oprești cu 10-15 sau chiar și cu doar 3 metri mai repede? Aproape dublu la preț față de o anvelopă ieftină. Merită? Asta decizi tu.
Desigur că ne-am întrebat de ce compartimentele de prevenire ale inspectoratelor de poliție nu dezbat această tematică evident importantă. Răspunsul a venit atunci când am aflat că mașinile de poliție care merg în misiuni cu girofaruri, sirene și viteză nu au anvelope de clasa A, deci ar fi culmea să ne învețe poliția despre importanța aderenței anvelopelor când ei nu țin cont de aceste aspecte la propriile mașini.
Iosub Robert
Hai să nu exagerăm! Factorul determinant în producerea accidentelor este LIPSA APTITUDINILOR DE CONDUCERE!!! Din ce văd pe șosele în 34 de ani de cînd conduc (fără accidente), pot afirma că peste 80% din cei care au permis nu ar trebui să aibă! Atît școlile de șoferi cît și poliția au o mare vină pentru că nu elimină din start, prin examenul psihologic, pe cei care nu au aptitudinile necesare.
Corect.dar ….adaptarea vitezei de deplasare la conditiile de trafic nu prea este pusa in practica de multi posesori de permis….adica daca ploua, carosabilul este ud, drumul are o singura banda pe sens etc…toti o ard peste limita d viteza maxima admisa…si uite asa o musca.cu sau fara anvelope clasa A la aderenta….pentru ca toti se considera soferi….cand d fapt sunt…conducatori auto.
Se poate sa fie o cauza în accidente și anvelopele neconforme dar nu pot sa dau un procent. Când vine vorba de anvelope reșapate te gândești de doua ori unde le montezi. Nu le pui pe față căci aici sunt cele mai mari forte și pot produce adevărate catastrofe !!!
Da. Este foarte adevărat. Dar oamenii cumpără ce e mai eftim..
Mulți nu-și permit cauciucuri mai bune, sau noi.
Mai TATI. ! Nu că e Ieftineala ori Clase că la Avioane ori Tren ci faptul că Multe din cele ieftine de se vând prin Supermarketuri Sunt și Reesapate , Unii dintre Noi o Știm , Și DA ca și mulți alții Și Eu Prefer sa i au ceva mai Ieftin SH ,DAR de Calitate , din cele de pe piata Noi multe sunt și Chinezării , Nu dam Nume Ptr a NU face P U B ori Promova , Atât e de spus ,Decât sa dai bănuții pe ceva Care te Amăgești CA e NEW mai curând. i ei ceva SH dar OK , Asta o Știu de la un Domn avea ,are o firmă pe Variantă , Luam de la El și am trecut prin 2 ierni , folosite numai iarna Pentru că i ar Sunt Conducători Auto ,care merg și Vara cu cele de Iarnă ,ori All Seasson .Zic Ei că MERG și pe un Anotimp și pe altul , ORI mai Nou , sunt. ,au apărut niste , pungi , saci ,care le pui peste Anvelopa și GATA ! ai Rezolvat cu gumele de iarna . Ai pus Punga și te ai Scos , Cum in Trecut ,daca rămâneai. în zăpadă ,puneai covorașele de interior pe dos ,fata in jos Și din aproape în aproape ieșeai. Din. Omăt . AZI daca ai de acelea colorate ,plasticuri NU le folosiți ,le Aruncă Roata și le și Stricați .Mai curând umblați cu un sac cu Cenușă. prin Portbagaj ..E mai SIGUR și Ușoară decât Nisipul . Drumuri Bune .!
Un studiu profesionist, felicitari!
Poliția cere asigurare, rovinieta și dacă are cine îi controla ve-ți constata că marea majoritaye nu au asa ceva…..!!
Este ÎNTR-ADEVĂR O PROSTIE. Asta spune ce prosti sînt șoferii… Ați analizat cine produce accidente vara pa autostrada A2? Tocmai șoferii care vin o dată pe an la mare și fiind pe două benzi intră greu de la 130kmh la 100-110-120 pe banda unu, ei nefiind obișnuiți cu viteze mari la timpul orelor de condus. Așa și cu anvelopele… Pt un șofer adevărat nu contează anvelopele fiindcă simte mașina ca pe o haină. Simte precum bocancii care alunecă pe noroi sau Gheață. De vină în mare parte sînt tehnologiile cu care sînt echipate auto, care crează o falsă siguranță la frinare, viraje… șamd
Fiecare șofer trebuie sa fie conștient la ce se expune,nu trebuie să avem toți Loganuri cu anvelope clasa F…
Prima cauza: Prostul de la volan !