Atenţie la prețuri, în perioada reducerilor de iarnă/Ce trebuie să verificaţi

0

 Luna ianuarie este sezonul reducerilor, iar Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC ) îi îndeamnă pe români să fie atenţi la diversele promoţii şi să nu se lase înşelaţi de cele false.

Tratați cu maximă atenție toate ofertele promoționale

ANPC vă recomandă să verificați următoarele aspecte:

  • Orice anunț de reducere de preț exprimată în valoare absoluta sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil și fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menționarea noului preț lângă prețul anterior, barat, fie prin mențiunile „preț nou”, „preț vechi” lângă sumele corespunzătoare, fie prin menționarea procentului de reducere a prețului nou care apare lângă prețul anterior, barat, indiferent de tipul de vânzare cu preț redus (soldare, lichidare, promoționale);
  • Consumatorii trebuie să știe ca orice vânzare cu preț redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare, promoționala etc.), trebuie sa fie însoțita sau precedata de publicitate si anunțata sub denumirea ei („soldare/soldari/solduri”, “lichidare”, “promoții” etc), însoțita de data de debut si de durata acesteia;
  • În cazul in care oferta este deja în derulare, trebuie să fiți informați cu privire la valabilitatea reducerii sau ca oferta este valabilă numai “în limita stocului disponibil”;
  • La achiziționarea pachetelor promoționale de tipul „3 la preț de 2”, trebuie sa verifice prețul individual al produselor, care trebuie să existe in mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu prețul pachetului promoțional.

Consumatorii sunt sfătuiți, în momentul cumpărării, să verifice dacă oferta mai este valabila si dacă reducerea de preturi anunțata este identica cu cea reala (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casa, daca prețul afișat este cel facturat). 

Pentru a evita orice situație neplăcută, consumatorii pot solicita informații suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitară făcută prin orice mijloace (în cadrul magazinului, prin afișe sau pliante, prin anunțuri pe site etc).

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate