Anul școlar va avea 5 module. Se renunță la teze și la structura pe semestre

0
Noua structură a anului școlar 2022-2023, propusă de Ministerul Educației, potrivit surselor Edupedu.ro, este următoarea:
  • 5 septembrie – 21 octombrie – modulul 1
  • 22-30 octombrie – vacanță de toamnă pentru toți elevii
  • 31 octombrie – 22 decembrie – modulul 2
  • 23 decembrie – 8 ianuarie 2023 – vacanța de iarnă
  • 9 ianuarie – 6 aprilie – modulele 3 și 4
  • 7 aprilie – 18 aprilie – vacanța de primăvară
  • 19 aprilie – 16 iunie – modulul 5
  • 17 iunie – 4 septembrie – vacanța de vară

Vacanța din luna februarie 2023 va fi decisă de fiecare inspectorat școlar județean pentru toate școlile din județ în perioada 6-24 februarie și va avea o durată de o săptămână.

  • Școala altfel – o săptămână la alegerea școlilor în perioada 26 februarie – 6 aprilie
  • Săptămâna verde – o săptămână la alegerea școlilor în perioada 19 aprilie – 16 iunie 2023

Anul școlar va avea 36 de săptămâni, adică circa 180 de zile de școală, potrivit acestei structuri.

De asemenea, se pare că se va renunța la teze, evaluarea făcându-se cu mijloace de evaluare sumativă.

Mai multe detalii pe edupedu.ro și în filmarea de mai jos.

S-a discutat un subiect de maxim interes: structura anului școlar 2022-2023. Apreciez cooperarea pe care Ministerul Educației a avut-o cu reprezentanții profesorilor, cu reprezentanții elevilor și reprezentanții părinților. Dar, apreciez foarte mult implicarea specialistilor în ştiințele educației de la CNPE și de la Institutul de Științele Educației. În acest fel am reușit să ajungem, îmi place să cred, la un consens, care este confirmat nu numai de către experţii în ştiinţele educaţiei, ci de către orice expert care are un minimum de noțiune în pedagogie modernă.

Este vorba de nevoia de a alterna module de învățare de şase-şapte-opt săptămâni cu module de repaus – în așa fel, putem să ne adaptăm pe specificul anului școlar din România. Mai exact, propunere agreată a fost ca școala să înceapă pe 5 septembrie cu un prim modul de învățare. După o perioadă de câteva săptămâni, în data de 24 octombrie, elevii ar urma să intre în vacanță la finele lunii octombrie, 24-30 octombrie să fie prima vacanță, o vacanță care să fie acordată tuturor elevilor și preșcolarilor, în egală măsură.

După această vacanță, de la finele lunii octombrie, 24-30 octombrie, de luni până duminică, urmează modulul 2 de învățare, care se va derula până în preajma sărbătorilor de iarnă, după care va fi cea de-a doua vacanță, 23 decembrie până pe 8 ianuarie.

După acest al doilea modul și această a doua vacanță, urmează modulul 3, care ar începe în data de 9 ianuarie – luni, 9 ianuarie. Şi, în premieră, acest modul se va derula până în luna februarie, când vom avea cea de-a treia vacanță, în luna februarie, care va putea fi acordată în a doua săptămână a lunii februarie, în a treia săptămână a lunii februarie sau în a patra săptămână a lunii februarie, la decizia fiecărui inspectorat școlar județean, prin consultare cu cei implicați. Deci, este vorba de o vacanță de o săptămână mobilă în luna februarie, fie a doua, fie a treia, fie a patra săptămână.

După vacanța din luna februarie ar urma să înceapă cel de-al patrulea modul, care se va derula până în preajma sărbătorilor pascale, și mă refer aici şi la cele catolice, și la cele ortodoxe. Mai exact, vacanța ar urma să fie organizată în perioada 8-23 aprilie.

După această vacanță urmează modulul 5 și ultimul, care se derulează până în data de 16 iunie. Cea de-a cincea vacanță este, desigur, și cea mai mare, este vacanța de vară, care ar urma să înceapă în data de 17 iunie și să dureze până în data din septembrie în care avem prima zi de luni a lunii septembrie, când ar urma să înceapă anul școlar 2023-2024.

Aş mai face încă o precizare. Avem o altă noutate: alături de săptămâna „Școala Altfel”, avem și Săptămâna Verde. Profit şi de prezența ministrului mediului. Această săptămână va putea să fie introdusă în structura – și am agreat că va fi introdusă – în structura anului școlar 2022-2023, în modulele 4 şi 5 de învățare. Modulele 4 și 5 – școlile vor avea libertatea să își aleagă, în funcție și de condițiile meteo și de alte specificități locale, să fie „Săptămâna Verde” în modulul 4 și „Școala Altfel” în modulul 5 sau „Săptămâna Altfel” în modulul 4 şi „Săptămâna Verde” în modul cinci. Repet, depinde și de condițiile climatice, pentru că am pus la punct împreună cu domnul ministru al mediului încă de anul acesta, când, deși nu există în structura anului școlar o „Săptămână Verde”, împreună vom avea acțiuni de mobilizare a elevilor pentru activitățile de mediu. În acest sens, pot să vă spun că vom avea o videoconferință cu toți inspectorii școlari generali, cu ministrul mediului și ministrul educației, vineri, începând cu ora 10:00.

Vom introduce în acest fel în școli prezentări făcute de către personalul care este abilitat să prezinte aceste elemente, îmi place să cred, într-o manieră foarte atractivă de mediu. Avem în plan și alte astfel de acțiuni pentru introducerea specialiștilor în școli. Dau cu titlu de exemplu educația financiară. Ştiți foarte bine, Parlamentul a adoptat deja ziua de 11 aprilie. Nu va fi în vigoare în data de 11 aprilie în acest an, dar asta nu ne va împiedica, împreună cu reprezentanți ai Băncii Naționale și ai altor instituții financiare, să promovăm în școli elemente de educație financiară. Închei printr-un lucru pe care îl apreciez ca fiind, de asemenea, de interes.

Având în vedere relevanța tezelor semestriale, având în vedere această structură a anului școlar, care se bazează pe cele cinci module de învățare, alternate cu perioade de repaus, intenționăm să revizuim regulamentul de organizare și funcționare din învățământul preuniversitar, în sensul renunțării la obligativitatea acestor teze semestriale.

Sunt convins că fiecare profesor știe bine, uneori știe foarte bine când să își planifice acestei evaluări pe parcurs, de-a lungul anului școlar, coroborat și cu această structură pe 5 module. De asemenea, am luat act și de solicitarea elevilor, pe care o susțin, aceea a unei evaluări standardizate, sumative, la final de an școlar și solicită elevii și o evaluare standardizată, predictivă, la început de an școlar.

Este un model pedagogic pe care îl avem în atenție și împreună cu specialiști în ştiințele educației, îl vom analiza și îl vom implementa încă din anul școlar 2022-2023, prin modificarea ROFUIP. Vă mulțumesc. Am încercat să sintetizez cât am putut de bine.

a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate