Andrei Păvăleanu, drept la replică privind afirmațiile directorului ApaServ, Vlad Angheluță

0

Către: publicația online ziarpiatraneamt.ro

În vederea corectei și completei informări a publicului, referitor la articolul apărut în publicația „Ziar Piatra Neamt” cu titlul „Directorul ApaServ, despre cazul „bypass-ului” din Piatra-Neamț. Un fost director, actual consilier al primarului, suspect de uz de fals”, apărut pe 10.04.2024, vă rog să publicați următorul:

Drept la replică

Un mare om politic spunea: „dacă în drumul tău te oprești să arunci cu bățul în fiecare câine care latră la tine, nu vei ajunge niciodată la destinație”. Dar câteodată este bine să privești câinele în ochi, pentru a nu ajunge la capăt sfâșiat și cu rușinea hainelor rupte. Referitor la afirmațiile cetățeanului Vlad Angheluță, doresc să aduc următoarele clarificări:

1. Subsemnatul, Andrei Păvăleanu, nu a făcut vizite repetate la compania ApaServ, unde oricum accesul publicului este limitat. M-am prezentat pentru ridicarea contractului și a unei fișe de consum și atunci când m-ați invitat.

2. Semnătura mea pe contractul la care faceți referire este certificată și acceptată de beneficiar.

3. Pentru ridicarea contractului am fost sunat ca oricare alt client de către angajatul companiei pe care „vrednic o păstoriți” și m-am prezentat la Biroul Relații Clienți, unde acesta mi s-a înmânat în mod oficial, fără a mi se solicita un act notarial de împuternicire. Aceasta este o practică des întâlnită în cadrul companiei, nefiind cerută împuternicire. Există martori angajați ai companiei care pot confirma afirmațiile mele.

4. Pentru fișa de client s-a depus o solicitare pe adresa de e-mail a companiei. Nu îmi stă în fire să „smulg”, așa cum v-ați exprimat în mod tendențios, acte din mâna unei persoane. Cu o rugăminte absolut normală la Biroul de Relații Clienți, am cerut o fișă de consum care se eliberează în mod normal de orice furnizor de utilități.

5. Nu am fost un om cu greutate în ApaServ, așa cum vă exprimați. Am fost un coleg onest cu fiecare angajat, până la muncitorul de rând cu care am petrecut sute de ore la avarii și intervenții, cu salopeta pe mine, muncind cot la cot în cămine și gropi.

6. Ați afirmat că am fost unul dintre factorii care au dus la prăbușirea financiară a companiei. Este o minciună grosolană și observ că minciunile și afirmațiile care nu au acoperire în realitate fac parte din modul dumneavoastră de a fi! Vă întreb: cine și-a asumat și a reușit introducerea și acceptarea în contractul de delegare a unui NRW (pierdere de apă – apa care nu generează venituri – non-revenue water) de 70%, nu de 40% (un procent total mincinos, care nu există în realitate și pe ale cărui componente oricum nu le înțelegeți – pentru că apa tehnologică nu este purtătoare de venit, cum ați susținut în unele documente), procent de 40% lăsat de dumneavoastră? Cine a reușit modificarea contractului de delegare pentru ca dumneavoastră să reușiți să obțineți de la ANRSC prețul corect la apă, ca urmare a creșterii prețului energiei electrice de la 220 lei/MW la 2200 lei/MW?

Vă rog să vă informați de la angajații companiei câți kilometri de rețea de apă au reușit să schimbe în perioada mea! În cele două mandate ale dumneavoastră nu ați reușit să ajungeți nici măcar la jumătate, nemaivorbind de investiții în stații de epurare și sistem de canalizare, unele dintre ele găsindu-se în pragul colapsului. Nu poate exista redresare financiară fără reducerea pierderilor prin cele 3 componente: investiții în reabilitare, reducerea pierderilor comerciale, managementul presiunilor.

V-am lăsat sisteme echilibrate din punct de vedere al presiunilor și debitelor, cu măsuri tehnice clare, am înlocuit conducte de apă, v-am arătat că pierderea comercială are la bază dimensionarea contorului și am aplicat dimensionarea corectă a contoarelor pe branșament! Nu am inventat toate aceste măsuri, ele se găsesc în manualele și normativele care nu dispăreau o secundă de pe biroul meu.

Pe această cale, vă somez public sa puneți la dispoziție toate rapoartele de audit din mandatul dumneavoastră (secțiunea NRW) și pe cel din martie 2023 (aferent anului 2022), să vadă toată lumea în care mandat NRW (pierderile de apă) nu numai că nu au urmat trendul de creștere anuală de aproximativ 0,5 procente, nu a stagnat ci a avut o infimă scădere, ceea ce dovedește că un inginer, împreună cu oamenii din jurul său, până la ultimul muncitor, au reușit o performanță pentru o companie de apă!

Nu am folosit în nici o conversație sintagma „EU am făcut”, așa cum vă lăudați dumneavoastră, ci „NOI am făcut” pentru că un bun manager înțelege că nu poate face nimic singur, ci doar în echipă. Da, meritul este al angajaților ApaServ, care mulți din ei, pe salarii mizere, au înțeles că ceea ce le prezint ca soluție tehnică este corect, în același timp ascultându-i pe fiecare dintre ei.

Pe lângă discuțiile legate de compania Apa Serv, ați aruncat cu noroi în cineva la a cărui onestitate vă trebuie ani lumină să ajungeți, care este înainte de toate OMUL și prietenul Andrei Carabelea. Este cel care a înțeles că prețul la apă nu poate să scadă sau măcar să stagneze dacă nu se fac investiții în sistemele de alimentare cu apă și canal. Apropo, cum stați cu planul de investiții asumat la ANRSC pentru prețul obținut la apă? Nu prea se vede nimic!

Prin aceste declarații ați adus atingere omului la care vă plângeați în 2019 pe malul Moldovei când nu reușeați să alimentați cu apă municipiul Roman și a cărui expertiză tehnică o căutați. RUȘINE! Cu mult bun simț, al omului de la munte, v-a sfătuit atunci să vă începeți programul odată cu al companiei, la ora 7:30, nu la 10, să vă aplecați asupra a ceea ce se întâmplă acolo și nu să vă puneți interpuși să terorizeze angajații! Da, acel om este onorabilul inginer Ion Păvăleanu, cel care m-a învățat să nu dau cinstea pe rușine și seara să pot pune bine capul pe pernă, mândru de ce am realizat peste zi și liniștit că nu am greșit cu nimic!

Vreau să adaug că nu mi-am dat demisia, ci dumneavoastră, într-o zi, la ora 15, mi-ați luat cheia de la birou, laptopul și cheile de la mașină! Presiunile asupra mea sunt o faptă penală, dar demnitatea mea mi-a spus să îmi văd de drum, pentru că funcțiile sunt vremelnice – ți se dau și ți se iau. Ceea ce lași în urmă contează!

Pe această cale, fac apel către toate instituțiile abilitate să cerceteze toate afirmațiile cetățeanului Vlad Angheluță la adresa persoanei mele și să se pronunțe dacă a existat cea mai mica încălcare a legii. Totodată, îmi cer scuze tuturor cetățenilor municipiului Piatra-Neamț pentru că nu am reușit să fac mai mult din postura de director tehnic al companiei ApaServ, dar vă promit că alături de administrația primarului Andrei Carabelea lupt să continuăm ceea ce a început – reabilitarea sistemelor de apă și canal pentru ca dumneavoastră să nu suferiți, iar prețul apei să se reflecte în calitatea serviciilor oferite!

Nota bene: în același stadiu de degradare era și conducta de alimentare de la Târgu-Neamț și totuși nu am lăsat orașul fără apă. La Roman, perioada de alimentare cu apă a crescut când eram acolo. Oare cât mai este până „performanța” realizată de dumneavoastră la Roman și Târgu-Neamț se atinge și la Piatra-Neamț?!

Păvăleanu Andrei

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate