8 elevi de la Hogaș, în Turcia, într-un proiect Erasmus+

0

Participarea elevilor „digital natives” din grupul-țintă la proiectul EUROPEAN VALUES AND BEING PHYSICALLY ACTIVE THROUGH GAMES FOR A BETTER LIFE (2016-1-PT01-KA201-022813, finanțat de Comisia Europeană prin programul Erasmus+, exercițiul bugetar 2014-2020, Acțiunea cheie K2 – Parteneriat strategic în care sunt implicate școli și instituții/organizații care desfășoară activități în domeniul școlar), derulat în limba engleză, reprezintă o oportunitate de învățare și de dezvoltare personală și profesională, aflată în complementaritate educația formală din cadrul sistemului de învățământ. Coordonatorul proiectului este dna prof. Nadia Cîrcu de la Colegiul Național „Calistrat Hogaș”.

Cea mai recentă mobilitate a avut loc în perioada 12-16 martie 2018, la Ankara, Turcia, a avut loc o nouă întâlnire în vederea organizării unor activități de învățare/predare/formare. Țările partenere sunt: Portugalia, România, Letonia, Polonia și Turcia. Școala gazdă a fost Inonu Anatolian HighSchool, Altindag, Ankara. Obiectivele activității au vizat: consolidarea, în rândul elevilor din grupul-țintă, a două valori europene – toleranța și solidaritatea; prezentarea, de către elevi, a unui joc tradițional din fiecare țară parteneră; interpretarea, de către elevii participanți din țările partenere, a unei scenete care vizează toleranța și solidaritatea; prezentarea, de către fiecare partener, a unui ziar cu tema „Valori europene”; familiarizarea cu civilizația și cultura turcă.

La întâlnire au participat dna prof. Nadia Cîrcu, coordonatorul proiectului, dna prof. dr. Mihaela Cătălina Tărcăoanu și elevii: Alexandra Avram (clasa a X-a), Silviu Chihai (clasa a IX-a), Theodor Ștefan Cioaric (clasa a IX-a), Estera Dumitrache (clasa a XI-a), Vlad Gubendreanu (clasa a X-a),  Bianca Popu (clasa a IX-a), Ștefan Pavăl (clasa a XI-a), Alexandra Sandu (clasa a XI-a).

Ziua de luni a fost dedicată ceremoniei de deschidere și exercițiilor de spargere a gheții și de intercunoaștere, în timp ce, marți, 13 martie 2018, elevii a trebuit să interpreteze scenetele concepute de ei și să prezinte ziarele cu tema „Valori europene”, pentru a face schimb de exemple de bune practici. De exemplu, elevii români au prezentat dramatizarea având ca temă solidaritatea și toleranța în sport, protagonistul fiind un baschetbalist acuzat pe nedrept de dopaj.

Un seminar – eveniment de multiplicare a avut loc, miercuri, la Universitatea Gazi, acolo unde profesori universitari de la Federația Tuturor Sporturilor au susținut prelegeri despre valorile europene, precum și despre ce presupune a fi activ din punct de vedere fizic. Programul a inclus și vizite culturale, asfel încât participanții au putut cunoaște cultura și civilizația turcă: Anitkabir, Moscheia Kocatepe, Parcul Kugulu, Hamamonu, Muzeul Civilizației Anatoliene, Castelul Ankara, Capadocia. Ziua de vineri a fost rezervată prezentării jocurilor tradiționale specifice fiecărei țări partenere, ulterior, elevii au învățat regulile și le-au aplicat, într-o atmosferă caldă, prietenească, plină de voie bună. La final a avut loc ceremonia de înmânare a certificatelor care atestă implicarea în activitățile proiectului.

S-au format viitori cetățeni europeni, s-au depășit bariere lingvistice, s-au îmbunătățit competențe de comunicare în limba engleză, s-au însușit cunoștințe minime de limbă turcă, portugheză, letonă, română, s-au legat prietenii care vor dăinui, s-au tezaurizat amintiri etc. Elevilor li se deschid noi orizonturi, au șansa să călătorească în străinătate şi să își dezvolte competenţele specifice secolului al XXI-lea: rezolvare de probleme, abilități multimedia, gândire critică și sistemică, colaborare și comunicare interpersonală, exersarea dialogului intercultural etc.

Theodor Ștefan Cioaric: „Inițial, mi-am propus ca anul acesta să nu particip în niciun proiect. Îmi tot ziceam: <<Lasă că ai timp și la anul>>.” Asta până când am aflat de Erasmus+ ce urma să aibă loc în Ankara. Nu știu ce mi-a trecut prin cap în acel moment, însă nu regret nimic. Este una dintre experiențele ce nu poate fi înlocuită și nici uitată. Nu aveam așteptări ridicate, sincer să fiu. Țările participante au fost în număr de cinci: Turcia, Polonia, Letonia, Portugalia și România. De aș putea exprima în cuvinte legătura creată între elevii participanți, chit că a început să se dezvolte abia pe la mijlocul săptămânii, aș face-o. Nu aș exagera dacă aș afirma că este o legătură culturală ce distruge regulile spațio-temporale cunoscute deja. Să nu omit și modul în care elevii și-au imbunătățit modul în care comunica în limba engleză, fapt pe care l-am observat la toți participanții. Erasmus+ nu înseamă doar un anumit proiect legat cu o anumită temă. Erasmus+ înseamnă conexiunea interculturală a țărilor participante exemplificată cu ajutorul elevilor, dar și a profesorilor participanți.”

Estera Dumitrache: Participarea în acest proiect, pentru mine, a însemnat dezvoltare pe plan cultural, intelectual și social. Am învățat foarte multe lucruri interesante și am căpătat experiență necesară în viitor. În primul rând, realizarea ziarului ne-a făcut să înțelegem rolul proiectului. Scrierea scenariului pentru dramatizare a fost un proces care ne-a pus mințile la contribuție, ne-a ajutat să ne apropiem și să devenim o echipă, în adevăratul sens al cuvântului. Faptul că am locuit la o elevă de etnie turcă m-a făcut sa înțeleg tradițiile și să experimentez cum este să locuiești într-o țara musulmană. Am legat o prietenie aparte cu familia gazdă și pot spune că m-aș întoarce cu plăcere să îi vizitez. Utilizarea limbii engleze m-a ajutat să îmi consolidez competențele lingvistice și să devin mai sigură pe mine. În opinia mea, participarea în proiecte Erasmus+ îți oferă o șansă reală de a vizita locuri noi, de a învăța lucruri folositoare, de a cunoaște oameni minunați și de a lega prietenii internaționale de durată. Recomand cu încredere participarea în astfel de proiecte pentru o experiență unică, de neuitat.”

Vlad Gubendreanu: Proiectul Erasmus+, desfășurat în Ankara, a reprezentat, pentru mine însumi, un prilej de interacțiune interculturală. Astfel, munca depusă efectiv pentru sarcinile de proiect a coexistat cu atmosfera destinsă creată, atât de relaționarea cu ceilalți elevi, cât și de activitățile, ce aveau drept obiectiv cunoașterea țării de față, respectiv, Turcia. Totodată, participarea activă la realizarea ziarului a necesitat și prezentarea concretă a acestuia în fața unui public mi-au permis dezvoltarea continuă ceea ce în romgleză se numește pubic speaking.”

Ștefan Pavăl: Este pentru a doua oară cănd plec într-o mobilitate în străinătate prin intermediul proiectelor Erasmus+ și, sincer să fiu aș mai participa încă de 10 ori! Am avut posibilitatea de a experimenta și descoperi alte țări cu totul diferite fața de Romănia! Acolo am cunoscut noi oameni și am legat prietenii frumoase, dar, cel mai important a fost faptul că am reușit să mă cunosc pe mine însumi! Recent, m-am întors din Turcia, o țară incredibilă cu oameni frumoși și o cultură pe măsura. Am fost plăcut impresionat și sunt fericit că am venit acasă cu un bagaj plin de amintiri frumoase și cunoștiințe. Pe lăngă faptul că descoperi alte culturi, proiectele Erasmus+ îți oferă perspective noi și te învată lucruri pe care nu le știai și care îți vor fi folositoare în viitor, în funcție de tema pe care proiectul o prezintă! Recomand aceste proiecte din toată inima tutoror elevilor și îmi doresc ca măcar unul din fiecare clasă să aplice și să descopere cu adevărat ce înseamnă aceste proiecte, emoția și bucuria care ți-o pot oferi!

Bianca Popu: „Proiectul Erasmus+ a fost o experiență de neuitat! La întoarcerea din Turcia am venit cu un bogat bagaj cultural și cu multe amintiri frumoase. Am descoperit viața elevilor turci, cu bune și cu rele și, pentru câteva zile, am devenit parte din ea. Am avut ocazia de a asista la o oră de limba engleză pentru începători și am observat că ora se desfășura ca o discuție liberă (puțin haotică), însă destul de eficientă pentru asimilarea cunoștințelor la această materie. Le mulțumesc coordonatorilor proiectului și doamnelor profesoare pentru că mi-au oferit această șansă.

Silviu Chihai: Din punctul meu de vedere, primul meu proiect Erasmus+ a fost o experiență unică. În timpul petrecut în Ankara, am avut ocazia de a cunoaște elevi de aceeași vârstă, cu interese comune și de a experimenta stilul de viață din capitala Turciei. Mulțumită coordonatorilor proiectului, am reușit să ne prezentăm atât viziunile asupra sportului, cât și câteva jocuri tradiționale din fiecare țară. În final, a fost un proiect reușit, unde am legat prietenii și am învățat lucruri noi.”

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate