113, o șansă în plus pentru nemțenii cu probleme de auz și vorbire

0

Serviciul unic de urgență 113 ce a devenit funcțional recent și care se adresează persoanelor cu deficiențe de auz sau vorbire reprezintă o șansă în plus pentru mai bine de 500 de nemțeni.
DGASPC Neamț salută inițiativa Serviciului de Telecomunicații Speciale de a crea acest număr special. „Înființarea acestui serviciu era o necesitate dat fiind numărul mare de persoane cu astfel de dizabilități și nu putem decât să apreciem și să felicităm inițiatorii. Serviciul vine în sprijinul lor și cu siguranță va ajuta la salvarea multor vieți. Trebuie să ținem cont că pentru cei mai mulți dintre noi este o banalitate să sunăm la 112 în caz de nevoie dar pentru o persoană care nu aude și nu vorbește strigătul de ajutor poate fi precum escaladarea Everestului. Instituția noastră va informa toți beneficiarii despre această facilitate iar cei care nu vor reuși să se descurce singuri cu încrierea în baza de date a STS vor primi sprijin și consiliere“, a precizat Cristina Păvăluță, director general al DGASPC Neamț.
În județul Neamț, la data de 1 noiembrie, existau în evidențe 509 persoane care erau încadrate în diverse grade de handicap, acestea suferind de probleme auditive. Dintre acestea, 481 erau adulți iar 28 copii. În statistici mai figurează și 2 persoane care suferă de surdocecitate, adică nu aud și nu văd. Această categorie de populație nu avea pînă acum posibilitatea de a apela la serviciile de urgență decît cu ajutorul altor persoane. Începând cu data de 26 octombrie a devenit funcțional serviciul 113. Pentru a putea utiliza acest număr este obligatorie înscrierea în baza de date a Serviciului 112.

Pentru înregistrare trebuie depuse următoarele documente: cerere de înregistrare, copia actului de identitate al persoanei cu dizabilități sau al reprezentantului legal, copiile actelor care atestă dizabilitatea și copia documentului care atestă calitatea de reprezentant legal, dacă este cazul. În cazul în care o persoană cu dizabilități are o urgență, aceasta trebuie să sune la 112 unde va răspunde un operator, dar nu va iniția un dialog cu aceasta deoarece va fi identificată automat de sistem ca fiind o persoană cu dizabilități de auz și/sau vorbire. Ulterior, persoana respectivă va primi un mesaj cu textul: „Trimiteți SMS la 113 cu urgența și adresa incidentului”, la care va răspunde printr-un SMS la numărul 113, descriind scurt urgența și indicând cu exactitate adresa, inclusiv județul. Înființarea dispeceratului 113 a fost decisă prin Legea 132/2015, care modifică Ordonanța de Urgență 34/2008, referitoare la Sistemul național unic pentru apeluri de urgență.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate