„School Development & Quality Evaluation in Primary & Secondary School”- Diseminare COMENIUS

0

Perioada de formare: 13-20 martie 2011

Locul desfăşurării: Southampton,  Marea Britanie

Instituţia organizatoare: International Study Programmes

Obiectivele stagiului:

– Cunoaşterea standardelor şi strategiilor de dezvoltare şcolară aplicate în şcolile engleze;

– Înţelegerea criteriilor de calitate şi evaluare instituţională;

– Cunoaşterea procedurilor utilizate pe parcursul inspecţiei în unităţile de învăţământ engleze, primare şi gimnaziale;

Conţinutul activităţilor de formare:

  1. Seminar cu privire la sistemul educaţional şi curriculum naţional englez, cercetări recente şi probleme actuale cu care se confruntă sistemul de învăţământ din Marea Britanie;
  2. Seminar şi grup de discuţii cu privire la dezvoltarea şcolară, evaluarea calităţii şi predarea limbilor moderne;
  3. Seminar şi grup de discuţii privind rolul implementării standardelor în educaţie, inspecţiei şcolare (pregătire, inspecţie, rezultate, îmbunătăţire, îndrumare, evaluare etc) şi îmbunătăţirii parteneriatului şcolar;
  4. Vizită în 2 unităţi şcolare, St. Mark’s Church of England Primary School şi Upper Shirley High School, discuţii cu conducerile celor două unităţi de învăţământ cu privire la rolul, responsabilităţile şi puterea de decizie a factorilor de conducere, controlul şi evaluarea calităţii, integrarea copiilor cu nevoi speciale, strategii cu privire la facilitarea tranziţiei de la ciclul primar la ciclul gimnazial, participarea la activităţi şcolare şi ore de curs la disciplinele: geografie, engleză, istorie, dramă, consiliere psihopedagogică;

Aspecte de interes

A. În Marea Britanie unităţile de învăţământ se împart în:

1. Şcoli obligatorii gratuite, înfiinţate de guvernul englez,  în care sunt şcolarizaţi 92% din totalul copiilor.

2. Şcoli independente (un număr de 2500), cu taxă, în care învaţă 6% dintre copii.

B. Potrivit legii engleze în vigoare, copiii trebuie să fie înscrişi în sistemul de învăţământ obligatoriu la vârsta de 5 ani, dar cei mai mulţi sunt înscrişi de la vârsta de 4 ani.

Învăţământul este obligatoriu pâna la vârsta de 16 ani dar majoritatea elevilor parcurg o formă de învăţământ până la 17-18 ani.

Învăţământul primar cuprinde copii cu vârste între 5-11 ani iar cel secundar, copii cu vârste între 11-18 ani.

C. Toţi elevii înscrişi în şcolile obligatorii trebuie să parcurgă Curriculum Naţional.


Curriculum Naţional pentru învăţământul obligatoriu, primar şi secundar, urmăreşte atingerea următoarelor abilităţi esenţiale în învăţare:

– Învăţarea alfabetului;

– Învăţarea calcului matematic;

– Utilizarea calculatorului;

– Abilităţi de învăţare şi gândire;

– Abilităţi de adaptare emoţională şi socială.

Există 6 arii principale ale învăţării prin care se urmăreşte formarea abilităţilor esenţiale pentru viaţă:

  • arte;
  • limba engleză;
  • comunicare şi limbi moderne;
  • istorie;
  • geografie;
  • ştiinţe

Curriculum Naţional englez este împărţit în 4 nivele cheie:

  • Nivelul 1 – 5 – 7 ani
  • Nivelul 2 – 7 – 11 ani
  • Nivelul 3 – 11-14 ani
  • Nivelul 4 – 14 – 16 ani

La sfârsitul nivelului 1,2 şi 3 elevii sunt evaluaţi prin aplicarea unor variate teste de cunoştinţe, rezultatele sunt comunicate familiei şi promovabilitatea acestor teste este publicată de către fiecare unitate de învăţământ pe site-ul propriu.

În lunile mai/iunie elevii care finalizează nivelul 4 sunt evaluaţi sub forma unui examen naţional la 8-10 discipline cuprinse în curriculum naţional, în urma căruia primesc un Certificat General de Educaţie Secundară.

C. Toate şcolile sunt supuse activităţii periodice de inspecţie (contra-cost, o dată la 6 luni, cu o durată de 1-2 zile) realizată de OFSTED (the Office for Standards in Education) ce urmăreşte atingerea obiectivelor prin respectarea criteriilor de calitate stabilite la nivel naţional, în următoarele 5 domenii:

1. activităţi recreative şi acumularea de cunoştinţe;

2. siguranţa elevilor şi personalului angajat;

3. stil de viaţă sănătos;

4. contribuţia la dezvoltarea economică viitoare;

5. parteneriatul şcoală – comunitate.

Principalul obiectiv al inspecţiei vizează comportamentul elevilor şi dezvoltarea lor spirituală, morală, socială şi culturală.

D. Evaluarea şcolilor inspectate se realizează după aceleeaşi criterii iar, la finalul inspecţiei, unităţile de învăţământ primesc un calificativ care poate fi:

–         excepţional

–         bun

–         satisfăcător

–         inadecvat

Unităţilor şcolare cu un calificativ inadecvat li se pune la dispoziţie de către OFSTED un plan de măsuri speciale în vederea atingerii standardelor educaţionale  pentru toţi elevii şi îmbunătăţirii aspectelor vizate în cadrul activităţii de evaluare.

La încheierea perioadei de inspecţie OFSTED publică pe internet Raportul Final de Inspecţiei.

Adrese utile:

www.nc.uk.net

www.thegrid.org.uk

www.ofsted.gov.uk

http://www.qcda.gov.uk/assessment/83.aspx

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate