Search
luni 11 decembrie 2017
  • :
  • :

Reguli pentru cei care conduc cu mult peste viteza legală

Foarte mulți șoferi se nenorocesc sau mor pe șoselele din Neamț din cauza vitezei. Pentru că este imposibil de combătut viteza din cauza tentației și a performanțelor pe care le au mai toate mașinile, considerăm că este absolut necesar să contribuim cum putem la reducerea numărului victimelor prin câteva instrucțiuni adresate celor care încalcă limita de viteză în mod conștient și frecvent.

Dacă ești un vitezoman și nu te poți abține, trebuie să știi de la bun început că cei care au proiectat 90% dintre drumurile din Neamț au făcut totul în așa fel încât să se poată fura cât mai mulți bani de la lucrări. Astfel, covorul asfaltic este de proastă calitate și nu asigură o aderență normală la viteză. Așadar, din start te expui unui risc foarte mare.

Pentru a rula cu viteză și a reduce riscul de pierdere a controlului mașinii pe mozaicul intitulat sugestiv ”asfalt” trebuie să ai în vedere următoarele lucruri:

  1. În primul rând trebuie să ai mașina echipată cu cauciucuri mai moi, de preferabil ”all season” (vara-iarnă) pentru a suplimenta lipsa de aderență a asfaltului.
  2. Dacă rulezi pe un traseu relativ drept cu viteze foarte mari e preferabil să mărești aderența prin reducerea presiunii în roți, în jur de 1,9-2 atmosfere.
  3. Dacă rulezi cu viteză pe un traseu cu multe curbe, deci viteza maximă e mai redusă, e preferabil să mărești presiunea în cauciucuri la 2,5-3 atmosfere pentru a reduce riscul de dejantare.
  4. Obligatoriu, elementele de suspensie (arcuri, telescoape) trebuie să fie în stare perfecta și jocurile la roți să fie zero.
  5. În caz de derapaj, nu brusca volanul și nu pune frâne bruște, acestea sunt principalele cauze în momentul pierderii totale a controlului.
  6. Niciodată nu conduce în viteză doar ca sa impresionezi pasagerii sau alți participanți la trafic.

Situații în care îți este absolut interzis să depășești viteza legală:

  1. Dacă în ultimul an de zile ai fost prins de un radar care stătea fix și era poziționat în fața ta, pe direcția de mers, înseamnă ca ești mult prea neatent pentru a rula cu viteză. În locul radarului putea fi orice alt pericol pe care tu să nu îl poți sesiza în timp util. Deci renunță la ideea de a fi vitezoman, nu e pentru tine.
  2. Dacă în ultimul an nu ai pus mâna personal pe roțile mașinii și să tragi de fiecare ca să te asiguri că totul este în regulă la suspensie și la direcție, de asemenea condusul în viteză nu este pentru tine, deoarece ești mult prea inconștient și nepregătit pentru așa ceva.
  3. Dacă ai orice fel de problemă oftalmologică și nu vezi extraordinar de bine la distanță, nu conduce cu viteză, deoarece la 150 km la ora parcurgi 40 m pe secundă, deci ce ar trebui sa vezi tu departe devine aproape instantaneu.
  4. Dacă nu te-ai jucat niciodată cu mașina într-un poligon, parcare etc. ca să derapezi controlat cu ea, să pui frâne bruște, să te învârți în loc etc., nu conduce cu viteză, pentru că vei reacționa total greșit atunci când vei fi pus într-o situație extremă pe șosea.
  5. Dacă nu ai avut niciodată o explozie de cauciuc ca să vezi ce se întâmplă cu mașina când rămâi brusc fără aderență pe o roată, nu depăși viteza legală pentru că nu ești pregătit.
  6. Dacă te afli la volanul unei mașini cu care nu ai mers cel puțin 10.000 km, nu depăși viteza legală.
  7. Dacă nu înțelegi pe deplin toate riscurile pe care ți le asumi începând de la calitatea foarte proastă a asfaltului până la obstacolele care pot apărea, nu încerca să fii vitezoman până nu te asiguri că ai locul de veci asigurat.

Așadar, depășirea vitezei legale este un risc asumat. Toate sfaturile de mai sus nu sunt pentru eliminarea riscurilor, pentru că ele nu se pot elimina, ci doar pentru reducerea lor cu până la maxim 50%, dar o asemenea reducere înseamnă deja foarte mult, deoarece implică foarte multă experiență din partea șoferului, o stare tehnică impecabilă a suspensiilor, frânelor și direcției și o foarte bună cunoaștere a propriului autovehicul, suplimentată de noțiuni avansate de mecanică.

Când se va termina cu corupția și incompetența la nivelul celor care proiectează covoarele asfaltice în Neamț se va putea vorbi de riscuri mai reduse la depășirea limitei de viteză. Până atunci, în unele sectoare de drum și 50 km la oră este o viteză riscantă dacă șoseaua este udă. Te duci sanie cu orice mașină ai avea și orice sisteme electronice te-ar asista.

Un șofer foarte bun care întrunește absolut toate condițiile de mai sus nu poate fi stăpân total pe modul în care reacționează o mașină în situații limită decât până la maxim 80 km la oră. De la această viteză în sus, în situații neprevăzute ai nevoie de instincte foarte bune, mult calm și de foarte mult noroc.

Iosub Robert

P.S.: Toți care au ajuns prin spitale sau cimitire din cauza vitezei au spus că lor nu li se poate întâmpla.

banner



8 comentarii la “Reguli pentru cei care conduc cu mult peste viteza legală

  1. Cristian

    Ideea e că la viteză se mai adaugă și depășirile fără vizibilitate, precum și depășirea vitezei legale pe porțiunea de drum respectivă cu peste 50 km la oră, valoare prag, peste care pericolul crește exponențial.

    În plus prin localități, chiar dacă limita locală e de 60-70-80 km/oră, mie mi se pare că depășirea vitezei peste valoarea de 100 km/oră (așadar cu maxim 20-30-40 km/oră peste limita legală a locului), respectiv depășirea peste 80 km la oră când vezi o presemnalizare pentru trecere de pietoni, face ca să nu mai poți evita nici un pericol, în astfel de situații (nu mai vorbim că la vitezele astea dacă e un pericol imediat, oricum în cea mai mare parte a cazurilor te-ai ars …).

    Oricum, nici un sistem de siguranță nu te scutește de regulile fizicii…

    Au și valorile astea logica lor statistică, deoare statisticienii au constatat ce se întîmplă, când se depășești aceste valori de viteză.

    Raspunde
  2. iulian

    Haideti sa fim REalisti ! In NEAMT ai doar cateva zone in care poti sa o CALCI ,sa ti dai seama pana unde e Limitata ; spre BC stie toata lumea , acolo sunt si radare cele mai multe , Spre Tg NT dupa si inainte o bucatica de drum ,Oslobeni , inspre Bicaz de la iesirea din Pangarati pana la podul de la Tarcau , dar si acolo e cu radare , inca cele neinscriptionate , cele cu nr obisnuite si in fine spre Roman , cum se termina padurea de la Felesti spre Horia fabrica Austro therm , NUMAI ca pe acea bucata se Impune Clar punctul 2 din Sectiunea Depasirea INterzisa , deoarece majoritatea drumurilor sunt inclinate spre dreapta , iar in acea zona intre sosea si partea dreapta este o rapa si plopi , iar zona e cunoscuta ca avand o problema cu Aderenta , chiar daca au trasat acele dungi , linioare de zuruie pe la roti , IAR acest punct 2 ! ,in ultima vreme , pe drumurile din RO se pot vedea din ce in ce mai multe masini ce arata intr un anumit FEL , SA ajuns si la NOI ca in VEST se defecteaza ,ii pun ceva , fac cva sa mai mearga o revizie ,10 15 miiKM timp in care caut sa o marit .

    Raspunde
  3. alex

    eu as adauga si: „cumparati-va statii CB” mergi mai linistit cand stii ca nu se afla vreun garcea prin tufisuri cu radarul sa te prinda

    altfel mergi haotic, franezi sa mergi legal prin localitate, si apoi ii dai in masina sa recuperezi in afara localitatilor, si faci tot felul de depasiri periculoase ce pun in pericol viata altor soferi

    Raspunde
  4. Mircea

    Daca ai inceput prin a recomanda anvelope all season, de fapt nu ai facut nimic… nu cumpărați oameni buni anvelope all season ca nu sunt “nici cal, nici măgar”, sunt niste Invenții pt a fi in legalitate si atat! Cand temperatura scade sub 7 grade anvelopele de vara devin mai tari si nu mai au aceeași aderentă, iar cele de iarna la temperaturi peste 7 grade, datorită profilului mai moale se uzează mai repede, iar distanță de frânare creste exponențial ca si in cazul in celor de vara cand temperatura scade ! Investiți in anvelope (sunt de fapt singurul vostru contact cu pământul !… fiți prudenți, anticipați ce face cel din fata voastră si păstrați o distanță de siguranța fata de cel din fata.. restul e can can!

    Raspunde
    1. Lolita

      Can can este ceea ce spui despre all season. Daca ai interes sa vinzi mai multe cauciucuri nu umbla cu cioara vopsita aici.

      Dl. Iosub Robert are 90% adevar in acest articol.

      —->>>> foarte bune sfaturile si de recitit si respectat ca rugaciunea de seara.

      Raspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *