Modificarea și completarea Legii privind munca zilieră

0

Analiza pieţei muncii şi a numărului de zilieri înregistraţi la Inspectoratele Teritoriale de Muncă relevă faptul că actualul cadru normativ care reglementează munca zilieră, a dus la o creştere semnificativă a numărului de persoane ocupate pe piaţa muncii.

În prezent, România se confruntă cu deficit de forță de muncă. Prin legea zilierilor se are în vedere asigurarea unui cadru normativ coerent şi unitar care să faciliteze accesul la angajarea în piaţa muncii a persoanelor care desfăşoară activităţi sezoniere, sporadice sau accidentale. Proiectul de Lege pentru modificarea şi completarea Legii privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri reprezintă o prioritate stabilită în calendarul legislativ al Ministerului Muncii și Justiției Sociale. Medierea între cererea și oferta de muncă zilieră este utilă prin sprijinirea directă, concretă și complexă a zilierilor în căutarea și găsirea unui loc de muncă, asigurându-se construirea și menținerea unei punți de legătură între beneficiar și zilieri.

Noul proiect de act normativ reglementează următoarele aspecte:

– prin proiectul de act normativ se înființează agențiile de mediere între cererea și oferta de muncă zilieră, acreditate de către Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, prin agențiile pentru ocuparea forței de muncă județene;

– medierea între cererea și oferta de muncă zilieră este activitatea prin care se realizează punerea în legătură a beneficiarilor de lucrări cu zilieri, în vederea stabilirii, în conformitate cu prevederile prezentei legi, de raporturi de muncă;

– agențiile de mediere între cererea și oferta de muncă zilieră pot fi societăți cu personalitate juridică înființate pe teritoriul României în condițiile Legii nr. 31/1990 privind societățile, republicată, cu modificările și completările ulterioare, care au ca obiect de activitate ,,Activități ale agențiilor de plasare a forței de muncă” – cod CAEN 7810;

– agenții de mediere între cererea și oferta de muncă zilieră pot fi societăți cu personalitate juridică înființate în state membre ale Uniunii Europene; – furnizorii de servicii de mediere a muncii acreditați sau care au îndeplinit obligația de notificare a agenției pentru ocuparea fortei de muncă județene, respectiv a municipiului București în condițiile prevăzute de Hotărârea Guvernului nr.277/2002, privind aprobarea Criteriilor de acreditare a furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare, pot presta servicii de mediere între cererea și oferta de muncă zilieră, fără a se supune acreditării sau procedurii de notificare conform prezentei legi, în condițiile în care, anterior, notifică agenția pentru ocuparea forței de muncă județeană, respectiv a municipiului București, cu privire la prestarea acestor servicii și dreptul de a presta servicii de mediere a muncii nu a fost suspendat sau retras, conform prevederilor legale.

– acreditarea agențiilor de mediere între cererea și oferta de muncă zilieră din România se realizează de către Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, prin agențiile pentru ocuparea forței de muncă județene, respectiv a municipiului București;

– zilierii care ocupă un loc de muncă prin intermediul unei agenții de mediere pot presta activități pentru același beneficiar pe o perioadă de maxim 180 de zile cumulate pe durata unui an calendaristic.

agenţii de mediere nu percep nicio taxă persoanelor fizice care doresc sa desfășoare activități în condițiile prezentei legi în schimbul demersurilor în vederea recrutării acestora de către beneficiar.

Textul integral al proiectului de lege: proiect-lege-ag-mediere.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate