De vorba cu Robert Iosub -consilierul Cristian Tomulet despre coruptia din Transportul judetean de persoane

0

Corupția din transportul nemțean, una dintre problemele de actualitate la nivelul județului a fost dezbătută de invitatul Cristian Tomuleț, consilier județean PNTCD, în cadrul emisiunii De vorbă cu Robert Iosub, difuzată pe postul de televiziune TeleM Neamț.

       Pentru ilegalitățile care se petrec în lumea transporturilor de persoane din Neamț, unii de la Consiliul Județean au găsit vinovatul în persoana consilierului Cristian Tomuleț.  „Vinovat sunt găsit în opinia unora, pentru că sunt anumite smecherii pe care eu nu le-am trecut cu vederea și normal că se caută un vinovat pentru problemele pe care le-au făcut ei”. 

      Activitățile cu iz penal din acest domeniu sunt mai vechi, însă atenția a fost atrasă în mod special asupra unor nereguli  proaspete, făcute în timpul licitațiilor pentru anul 2014. Traseele din județ au fost licitate de două ori, prima dată pe 18 decembrie 2013 și a doua oară pe 14 februarie 2014. Unul dintre câștigătorii licitației se numește Mondotour SA, de la Târgu Neamț, iar unul dintre treseele obținute este cel cu numărul 118 pe ruta Târgu Neamț – Urecheni – Rădeni de 25 de km, traseu care este parcurs de o mașină cu numărul de înmatriculare NT-50-MDT. În fapt, această mașină a stat o perioadă în autogara Târgu Neamț, apoi a fost mutată în altă parte. Interesant este că în timpul licitației pe care firma de transport a câștigat-o,  mașina respectivă nu era asigurată și mai mult de atât, nici nu funcționa. De ce? Nu avea motor! Și atunci, ne întrebăm pertinent cum este posibil să treci cu o astfel de mașină prin RAR și să câștigi și un traseu, practic cu o carcasă care nu funcționează? Consiliul Județean dispune de un Corp de Control, și atunci cum e posibil ca o mașină care nu are asigurare, ITP, care nu are nimic în regulă și nu prezintă nicio garanție de siguranță pentru transportul în comun să fie trecută cu vederea de CJ? „Eu cred că aici este și o bâlbâială. Eu am depus un act de la Comisia de Industrie, Agricultură și Servicii Publice, prin care am cerut prin Serviciul Transporturi de la Consiliul Județean să-mi trimită CNMSI exact cum au aplicat toți operatorii de transport în județul Neamț. Pentru că una din atribuțiile Consiliului Județean în privința transporturilor, conform legii 92 este de a reglementa. Singura problemă legată de acest caz ar fi  și de consilierii județeni, este faptul că nu se face o comisie care să verifice transportul”. Și atunci ce fac consilierii județeni care au Departament de Transport în Consiliul Județean și un Corp de Control tot pe același segment? Exista Poliție, există Procuratură, RAR-ul care stă la colț și pândește dacă nu-ți merge frâna de mână, și-ți saltă certificatul de înmatriculare la mașină dacă ai xenoane. Sunt atâtea, și atâtea instituții, deci cât de corupți trebuie să fie cei din județul Neamț sau mai bine spus, cine trebuie să fie în spatele acestei firme ca totul să fie trecut cu vederea?

        Dacă acest caz ar fi izolat, ar fi ceva, dar să vedeți altă grozăvie. Pe portal.just.ro, adică siteul instanțelor de judecată, se vede clar cum SC Mondotour SA solicită în repetate rânduri, la date diferite falimentul firmei. De exemplu: pe 17.06.2013, 11.03.2014, 18.03.2014 și data ultimei modificări 04.07.2014, la Tribunalul Neamț, la rubrica informații Dosarul 3183/103/2013, Materie: Faliment; Obiect: cererea debitorului SC Mondotour SA. Și iar apare întrebarea, cum se poate câștiga o licitație cu o firmă în faliment? „Conform legii nu trebuia primit la CNMSI (Centrul Naţional de Management pentru Societatea Informaţională) pentru aplicare. Nu am știut. Spunea cineva că sunt eu vinovat. Pentru ce sunt eu vinovat? Trebuie ca Serviciul de transporturi să-și facă datoria în primul rând, ceea ce voi spune și în prima ședință de consiliul județean. Nu am nicio explicație pentru așa ceva”.

        După ce povestea cu autobuzul fantomă a ieșit la iveală în presa locală, președintele Culiță Tărâță a făcut o comisie în care și-a pus oamenii de la Consiliul Județean, împreună cu Poliția, ITM-ul și alții să verifice câțiva transporatori. Au tăbărât pe TransMoldavia, pentru că se spunea că este sub aripa lui Gheorghe Ștefan. Între timp autobuzul NT-50-MDT a fost ascuns în spatele unei hale de la Rematul din Târgu Neamț, al cărui administrator este Tărâță Rodica, asociat unic Tărâță Culiță. „Așa este. Ceea ce nu știți dumneavoastră și eu știu din anumite surse, e că de acele controale care au fost făcute, unii transportatori au fost și anunțați de altfel. Repet că am făcut o cerere la CNMSI și când voi obține acel act, sper să nu fie peste 2 ani, vom lua decizii. Nouă consilierilor nu ni s-a dat numerele de la mașini. Ni s-a dat traseul și firmele participante. Și pentru asta ați văzut că ultima licitație din 14 februarie 2014 nu va fi validată până când nu vom avea actele de la CNMSI solicitate. Ceea ce se întâmplă este într-adevăr grav și faptul că a fost primită la CNMSI este un semn de întrebare”.

      Dezbaterea despre un caz penal concret din transportul nemțean reprezintă doar 1% din ceea ce se întâmplă în realitate în județ. Consilierul Tomuleț spune că nu a reușit să vorbească vreodată despre situația scăpată de sub control a transportului în comun din Neamț, dar recunoaște că trebuiesc luate niște măsuri pentru că există foarte multe nereguli. De la evaziune fiscală, nerespectarea caietelor de sarcină privind stațiile și regimul de circulație, orelele și capetele de linie. Conștient de aceste nereguli și cu actele necesare care există la Consiliul Județean, consilierul așteaptă alte acte, de la CNMSI pentru a se face lumină. „Cei care au plătit dările la stat și au lucrat câtuși de puțin corect, nu spun în totalitate, au fost dați la o parte și au rămas cei care fac evaziune fiscală în continuare. Asta pentru că nu se merge în spiritul legii”.

       În concluzie, consilierul Cristian Tomuleț accentuează faptul că pentru punerea în legalitate a transportului județean este absolut necesar acel act oficial de la CNMSI în care pot fi văzute toate firmele care au alicat pe fiecare traseu în parte, iar consilierii județeni vor putea lua astfel o hotărâre legală. Provocat de jurnalistul Robert Iosub în finalul interviului, consilierul Cristian Tomuleț a fost supus unui test de bărbăție pentru a da numele celui de la Consiliul Județean care îi tolerează pe cei care fac ilegalități în transportul nemțean. Bineînțeles răspunsul așteptat nu a fost primit.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate