Controale OPC in unitatile de alimentatie publica

0

Potrivit programului tematic anual al ANPC, în trimestrul III 2014 se desfasoara actiuni cu caracter permanent pentru verificarea respectarii prevederilor legale in unitatile de alimentatie publica (unitati fast-food, restaurante auto-servire, bufete tip expres, pizzerii, snack-baruri, restaurante, terase, rotiserii, braserii, berarii, cofetarii, pub-uri etc.) atât din mediul urban cat si din mediul rural.
Astfel, în luna iulie 2014, s-au efectuat un număr de 22 acţiuni de control, constatându-se abateri de la prevederile legale privind protecţia consumatorilor la toţi operatorii economici verificaţi.
1. In ce priveste dotarea saloanelor de consumaţie şi bucătării – nu s-au constatat abateri de la prevederile legale. Acestea sunt compartimentate corespunzător, au în dotare utilaje, mobilier tehnologic, aparatură de control şi ustensile, dispozitive necesare activităţii din bucătărie, sunt conectate la insalaţii de apă curentă caldă şi rece, de iluminat şi a celor sanitare iar desfăşurarea fluxului într-un singur sens cu evitarea încrucişării fazelor insalubre cu cele salubre este asigurat. La un singur operator economic din cei verificaţi (cu activitate de fast-food) cântarul din dotare nu era verificat metrologic.
2. Cu privire la asigurarea calităţii alimentelor şi a băuturilor servite consumatorilor, în 2 situaţii s-a constatat:
– bar în care se comercializa bere URSUS la doze de 500 ml cu data durabilităţii minimale depăşită de 2 zile.
– restaurant – care nu avea afişate graficele de urmărire a temperaturii de depozitare pe spaţiile frigorifice .
3. Referitor la informarea consumatorilor, constatarile au evidentiat urmatoarele :
În cazul alimentelor şi băuturilor consumate ca atare;
– lista menu nu informează consumatorul asupra cantitatii nete/unitatea de masura pentru produsele oferite, garnituri, salate, deserturi, cocteiluri ;
– nu sunt afişate la loc vizibil preţurile/unitatea de volum pentru băuturile ce se consuma in unitati de alimentatie publica – de exemplu pentru bauturi spirtoase oferite in baruri sau bere la halba ( recipient care poate fi de diferite unitati de volum) ;
– lista ingredientelor prevede specialităţi de brânzeturi cu denumiri specifice tarilor de origine (de exemplu Italiene), puţin cunoscute de consumatorul mediu – exemplificăm: pecarino, provola, edamer ;
– listele menu nu precizează ingredientele sortimentelor de produse sau bauturi – cocteiluri,
– listele menu nu ofera informatii privind ingredientele alergene
– unele unitati de alimentatie publica afiseaza “meniul zilei” la un anumit pret, fara a preciza ce anume contine acesta
– la una dintre unitatile verificate au fost identificate produse cu data durabilităţii minimale depăşită de 2 zile.
În cazul alimentelor – materii prime utilizate la prepararea mâncărurilor
– a fost identificata o unitate de alimentatie publica care pastra în camera frigorifică produsul carne tocată congelată fără elemente de identificare
4. In ce priveste modul de respectare a prevederilor Legii 349/2002 pentru prevenirea şi combaterea efectelor consumului produselor din tutun, verificarile au evidentiat abateri :
– spaţiul destinat fumătorilor este mai mare decât cel destinat nefumătorilor ,
– nu există afişul obligatoriu cu “spaţiu pentru fumatori” insa in unitate se fumeaza
– in unitati cu suprafata destinata clientilor – unitati cu suprafata

Ca urmare a abaterilor constatate s-a dispus măsura de oprire temporară de la comercializare a 5 kg/100 lei pt. produse alimentare . S-au aplicat 10 amenzi contravenţionale în valoare totală de 17600 lei şi s-a aplicat un număr de 16 avertismente .

Comisar Șef adjunct,
ing. GELU MOLDOVANU

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate