Cine este vinovat pentru starea drumurilor din Neamț?

17

Auzim în ultima perioadă diverse discuții legate de drumurile din Neamț, de planuri mărețe cu autostrăzi și refaceri de șosele. Totul ascunde de fapt o corupție generalizată care permite ca drumurile să se degradeze încontinuu doar pentru ca niște persoane importante să facă bani cu sacii pe spinarea infrastructurii decontate, desigur, din buzunarele nemțenilor.

Rețeta este simplă. Mai toate drumurile principale din Neamț nu sunt proiectate să suporte transportul de mare tonaj, iar podurile și viaductele nici atât. Cei care vor să facă afaceri serioase și au nevoie de transport rutier de mare tonaj merg și mituiesc pe cine trebuie sau rezolvă lucrurile cu un trafic de influență la nivel înalt, iar dispozițiile de închis ochii vin poate chiar prin intermediul Prefecturii. Deși județul este împânzit de restricții de tonaj, autoritățile, în complicitate cu cei care încalcă legea, închid ochii și toată infrastructura se năruie. Dacă s-ar aplica legea și s-ar începe să se respecte limitele de tonaj, atunci băieții deștepți care se ocupă de transporturi ar începe să piardă milioane în fiecare zi și asta nu e pe placul lor.

De exemplu, la ieșirea din Bicaz spre Tașca este un viaduct unde limita de tonaj este de 8 tone. Cum fac limitare-8-tzecile de mașini de mare tonaj cu lemne de reușesc să treacă pe aici ca și cum semnele de circulație ar fi pentru păsările migratoare, nu pentru cei care circula pe șosele este un mister…

Mai clar, zilnic toți pietrenii văd zeci, poate sute de mașini mari, tiruri, cisterne, mașini cu remorci cu lemne etc. care ies din Piatra-Neamț și pleacă spre Bicaz. Ce nu restrictie-prelucaștiu pietrenii este că toate aceste mașini merg legal doar până în comuna Alexandru cel Bun, că de aici mai departe nu au voie să treacă pentru că la podul de la Preluca este limitare de 13 tone. Cum zeci de mașini ating limita de greutate chiar și dacă ar fi goale, legal nu ar avea cum să meargă spre Bicaz.

Ar fi foarte interesant ca autoritățile nemțene pe care le suspectăm ca fiind în complicitate cu toți cei care distrug drumurile din Neamt și care încalcă legea în miezul zilei și în văzul tuturor să ne explice cum ajung mașinile de tonaj la fabrica de ciment care are înspre Bicaz o limitare de tonaj de 8 tone și spre Lacu Roșu o altă limitare tot de 8 tone. Un cap tractor (adică partea cu cabina ) cântărește în medie 8 tone, iar partea de remorcă unde se cară cimentul are minim 5 tone, la care se mai adaugă cele 20 de tone de marfă. Deci dacă s-ar respecta legile la Neamț, atunci fabrica de ciment ar fi obligată să mute transportul pe calea ferata și uite așa ar deveni rentabil tronsonul de cale ferată Piatra-Neamț – Bicaz pe care CRF vrea să îl închidă. Dar, desigur, în cazul Neamțului așa ceva nu este posibil pentru că primeaza interesele celor care fac saci de bani și nu ale cetățenilor sau ale județului.

Un alt exemplu de cârdășie între autorități și transportatorii care încalcă legea se poate vedea în zona Tarcăului unde stai ca prostul și te întrebi cum ajung mașinile cu lemne la Romanel fără să se teleporteze că pe oriunde ai lua-o ai limitări de tonaj. Și exemplele pot continua …

Recent chiar am avut proasta inspirație și am sunat la 112 unde am anuntat că vad pe sectorul de drum Bicaz – Poiana Teiului o mașina mare cu remorcă cu lemne. O doamnă mi-a spus că a verificat ceva și că transportul e legal, moment în care am rugat totuși să îmi dea să vorbesc cu un polițist care știe semnele de circulație. Din păcate, mai bine nu ceream transferul, căci polițistul, revoltat pe insistențele mele cu sectorul de drum cu limită de tonaj, m-a întrebat: ”Dar de unde știți dumneavoastră că mașina aia cu romanellemne are mai mult de 13 tone?”. Desigur că nu i-am răspuns domnului polițist care se făcea că nu știe că partea de cap tractor are goală în jur de 8 tone, iar remorca, tot goală, 3-4 tone. Există și varianta în care politistul avea ceva probleme cu aritmetica sau nu văzuse în viața lui certificate de înmatriculare de mașini mari ca să nu iau în calul varianta în care polițistul știa clar că subiectul cu limita de tonaj este unul „tabu”.

Din cercetările pe care le-am facut noi reiese că totul se bazează pe o complicitate instituțională în care poliției i se interzice să aplice legea, deoarece ar bloca transportul în județ și ar afecta profiturile uriașe ale unor privați cum e fabrica de ciment sau Romanel. Instituțiile care se ocupă de drumuri sunt și ele obligate să închidă ochii pentru că interesele și sumele aflate în joc sunt mult prea mari decât interesele nemțenilor de a circula în siguranță pe drumuri bune.

Din păcate, la Neamț nu avem și nu cred că vom avea mult timp de acum încolo conducători care să aibă destul sânge în instalație încât să impună aplicarea legilor existente și să pună interesele nemțenilor înaintea intereselor șmecherilor care fac bani sau a intereselor șefilor politici de la București care înlesnesc, prin trafic de influență, încălcarea legilor în teritoriu.

I.R.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
17 Comentarii
  1. Dan spune

    Dar tov. deputat Arsene ce are sa ne spuna despre drumurile din judet? Ca acum vad ca s-a transformat in cerletor de voturi. Sa ne spuna de ce arata drumurile nationale de pe Valea Muntelui ca dupa bombardament. E vreo strategie nationala de distrugere a drumurilor dupa metodele inaintasilor care distrugeau recolta si otraveau fantanile in fata turcilor? Este vreun plan de securitate nationala de rezistenta impotriva civilizatiei occidentale in Moldova?

  2. MARCEL spune

    DE Fapt Autorul si a dat singur si RASPUNSUL ,prin acea Apelare la S N U A U 112 si raspunsul primit ! ASTA ca tot mai zicea ,posta cineva acum ceva vreme DE Luarea de Attitudine ! , ca vezi Doamne se stie , Cunoaste orice Transport ! au date despre el ! HAI nu zau ? E intradevar o Fierbere cu SErviciile , Binomuri , Monomuri ,Samd care ia luat de cap pe unii , DAr chiar ca de acum sa stea Agentii prin paduri ,codrii sa urmareasca fiecare transport ,trebiue sa fii prea NAIV sa crezi .

  3. cititor40 spune

    RESPECT PT. LEGE! NIMIC ALTCEVA! Drumul spre Lacul Rosu este drum strategic,cel spre Poiana Teiului deasemenea nu mai vorbesc de p.teiului-Tulghes.Chiar nu vedeti ca suntem la limita spre Ardeal?Drumurile din Neamt sunt aproape distruse!O luati cu economia de parca nu pricepeti ca ,economia, este nimic fara drumuri!Daca nu putem reabilita,respectati legea .Cine a dat dispozitie ca din 3,5to sa fie 13,5 to pe Bicaz-P.Teiului?Cat a fost spaga ?Numai ca Bezem din Hangu, Romanel si austrieci sa-si transporte lemnul,se distruge drumul?Va rog sa fotografiati portiune reabilitata unde s-a lucrat pe coloane si datorita nerespectarii legii, este valurit pe 40 m, iar pe cca.1,5 m/1m se casca o gura de 25 cm adancime! Parafrazand ,mai bine o dictatura militara decat o democratie stramba! JUSTITIA MAI FUNCTIONEAZA SAU ESTE CONDUSA DE POLITIC?SEPARE CA NIMIC NU NE MAI FACE BINE,PROBABIL CA TATA GLONTU RAMANE SOLUTIA-GLUMIND BUN INTALES!

    1. legio spune

      Cititorule ai dreptate dar sa stii ca guvernele Romaniei de 26 de ani si nu numai si-au batut joc de Moldova in toate felurile ,prima data au daramat tot ce era industrie in Moldova ,vezi de ce a fost in stare Iliescu,Roman si in special grupul de la Cluj, au avut grija ca infrastructura ardealului sa fie pusa la punct ,ptr ca investitiile sa se concentreze in acele zone iar restul si in special Moldova sa fie condamnata la saracie ,sa fie aratata cu degetul , toate nenorocirile ,violurile si crimele sant in Moldova ( ar fi in stare ca si nenorocirile din restul Romaniei sa le arunce tot in capul moldovenilor) de parca in accesta regiune istorica ar fi Sodoma si Gomora. Moldova era pana la unire un principat mult mai dezvoltat decat celelalte principate ale Romaniei dar dupa unire Moldova a fost pur si simplu devalizata material si chiar spiritual ,nu vezi cum Clujul a ajuns centrul universului ,, ca pana atunci Iasul era un centru foarte important al Moldovei si al Romaniei. Nu te pune cu romanul cand este vorba de mandrie ,ca toti au vrut sa moara capra moldovenilor, asa ca ……!

  4. grigoreiacob spune

    Pentru toti, contopistii, gen legio, etc, cum va mai pseudonumiti voi, daca sunteti in tagma celor politruci cautati sa fiti vocali pe facebook, pe strada, sa ajutati oamenii sa inteleaga de unde vin banii si fiecare zona de cine apartine-arodisment, privesc astea din Canada.

    1. legio spune

      Grigore esti cam departe, daca vroiai sa iei atitudine ,nu trebuia sa pleci din Romania ,de pe marginea terenului toti se pricep la fotbal .

  5. Privitor spune

    Daca politicienii (mai ales in campanii electorale) is ocupati cu facut proiecte, de celelalte probleme, vinovati sunt cetatenii. E adevarat ca in afara campaniilor electorale politicienii toti isi fac vile (a se vedea toti fostii vici primari ai d-lui Stefan), consolideaza si renoveaza casele si acareturile soacrelor, amantelor si copiilor, iar datorile se aduna pe spinarea celor multi si in dispretul celor cu votul, dar asta-i alta problema – vinovati is cetatenii (unii ca nu s-au facut politisti sa impuna lege, alti ca nu se ofera voluntari sa repare drumurile pentru nevoile de afaceri ale ganditorilor politici, alti ca prea is pretentiosi la cate taxe platesc ori ca-s suparati de tarifele la utilitati), dar cu adevarat vinovati sunt cei care au un vot pe care ar trebui sa-l foloseasca ca pe o bata pentru fiarele turbate.

  6. Ana spune

    Taman acum v-ati gasit, cand e campanie electorala?
    FELICITARI!

  7. FLORIN spune

    Cauzele sunt:

    Coruptia din IPJ

    Coruptia din CJ/CL

    Coruptia din DIICOT

    Coruptia din PARCHET

    Aceste institutii platite cu bani grei patroneaza de 25 de ani devalizarea acestui judet.

    Statul mafiot a carui coloana vertebrala sunt institutiile de mai sus NU ar putea functiona fara indolenta,indiferenta si lipsa de simt civic a unei populatii pupatoare de ciolane cu credinta falsa care nu se revolta si prefera sa manince seminte si sa se uite la Maruta .

    Atit timp cit aceeasi populatia voteaza numai hotii si mincinosii si nu ies in strada pentru a-i da jos imediat dupa ce nu-si respecta promisiunile,NU se va schimba NIMIC.

    1. legio spune

      Perfect adevarat.

  8. Violla Pascu spune

    Noi cetățeni!!

  9. Ion Românu' spune

    Si cam care ar fi interesul cetățenilor? Închiderea fabricilor? Ca busteanul nu prea poate fi carat pe calea ferată din pădure. Şi nici produsul finit al micilor întreprinderi, tunând cont de costuri şi timp. Mergând pe aceeași logica, Neamtul ar fi ocolit de transportatori. Şi sa vezi atunci dezvoltare regională, domnule Robert!

    ADMIN: Stai linistit domnule … mai mult de jumatate din ce s-a taiat in Neamt se taiat ilegal … am avea mai mult de castigat de cat de pierdut 🙂

    1. legio spune

      ADMIN iti dau perfecta dreptate. Rromanule si asa jud Neamt este ocolit de transportatori,ptr ca Bicaz-Lacul Rosu are limitare de greutate din cauza starii drumului ,care de cel putin 40 de ani nu are pus covor asfaltic si nici consolidari ,acesta fiind totdeauna un pericol. Traseul Bicaz- Poiana Largului este in aceiasi situatie ca si cel spre Lacul Rosu si nu uita ca acest drum este un drum de umplutura ,cu pamant scos din lacul de acumulare si este in permanenta un pericol de surpare ,asa ca si acesta ,far lucrari masive de consolidare este un risc ptr circulatia transportului greu. Pe acest drum nu s-au facut lucrari de consolidare de la darea in folosinta ,de prin anii 1960-1963 ,s-au facut numai carpituri. Drumul spre Hanul Ancutei a fost distrus de transportul greu cu acele basculante de 60-80 tone ,care transportau pietris ptr o firma din P N. Rromanule si daca copii tai nu vor mai avea unde sa se plimbe prin paduri si aerul nu va mai fi atat de curat si oxigenat ,cum se vor simti copii tai? 80% din lemnul si padurile din Neamt sant taiate ilegal sau esti si tu unul dintre cei care a defrisat padurea ptr a-si cumpara ,,masini de masini” cum am vazut pe la Damuc ,unde cativa amploiati ficsati prin primarie ,au distrus padurea ,ptr ai cumpara progeniturii ditai autoturism.Asta-i romanul sa sa distruga si sa vinda tot ,inclusiv pe maica-sa daca ar putea .

      1. Ion Românu' spune

        Legio, în afară de faptul că repeti obsesiv cuvântul Rroman, nu se înțelege mai nimic din ce vrei sa spui. Asta datorita faptului ca la orele de gramatică stăteai mai mult prin codrul verde, la aer curat. Ideea principala era sa nu se închidă drumurile. Adică să se găsească soluții (consolidare de drumuri, lărgirea benzilor, ramforsarea podurilor, etc). Limitarea circulației în județ nu este benefică economiei. Lemnul era doar un exemplu, fiindcă județul Neamț nu produce componente pentru calculatoare. Am mai vorbit de produsele finite care trebuiesc transportate. Dar tu citești din doi în doi.

  10. Angela Mihaiela spune

    Noi,cetatenii,pentru ca-i toleram pe politicienii ‘minunati’

  11. vali spune

    La Drumuri Judetene va face oare cineva curat? Este firma de casa a politicienilor din CJ, care obtine lucrari fara licitatie, care le subcontracteaza la clientela politica si plateste la subcontractanti mai mult decat incaseaza de la „beneficiar”adica de la CJ. Mereu lucreaza in pierdere dar toti sefii iau prime.

    1. legio spune

      Drupo a fost si a ramas o firma de jegmanire a banului public, nici nu stiu daca aceasta firma a CJ isi mai are rostul ,deoarece asfaltarile le face acum firma iubitului PSD Romica Rotaru iar reparati de drumuri din judet nici nu poate fi vorba ,ca nu mai au cu ce si subcontracteaza la alte firme ,dupa ce isi iau comisionul.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate