Băncile vor fi obligate să afişeze pe ecranele bancomatelor comisioanele pentru fiecare operaţiune
Conform unui proiect întocmit de Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor, băncile vor fi obligate să afişeze pe ecranele bancomatelor toate comisioanele aferente operaţiunilor pe care un client doreşte să le efecuteze cu un card de debit sau credit, exprimate în suma exactă, nu procentual.
Astfel, prestatorii de servicii care efectuează operaţiuni de plată prin intermediul cardurilor de debit şi a cardurilor de credit la terminalele ATM au obligaţia de a informa consumatorii asupra tuturor comisioanelor, taxelor şi oricăror altor tipuri de costuri pe care trebuie să le suporte consumatorul în legătură cu contractul de prestări servicii.
Bancomatele trebuie să afişeze pe ecrane toate informaţiile legate de costurile tranzacţiei, în ordinea operaţiunilor efectuate de către client, eliberare de numerar, transfer din cont, plăţi de facturi sau alte servicii solicitate, clientul având astfel posibilitatea de a renunţa la operaţiunea respectivă..
Dacă se blochează sau se reţine cardul de debit/credit în bancomat, insituţia de credit care deţine ATM-ul are obligaţia să informeze clienţii respectivi pe ecranul terminalului despre termenul maxim de recuperare a cardului şi numărul de telefon la care clientul poate apela în această situaţie, cu intervalul orar specificat în care poate contacta banca.
Bancile din fata blocurilor vor fi obligate sa atentioneze babele daca depasesc 6 ore de barfa.