„ZEST4EDU” – Proiectul care privește dincolo de aparențe

0

A iubi un copil nu înseamnă să îi faci toate capriciile; a-l iubi constă în a scoate tot ce este mai bun în el și a-l învăta să iubească dificultățile. – Nadia Boulanger

Proiectul „ZEST4EDU – O nouă perspectivă în educație” are ca obiectiv general creșterea gradului de incluziune socială a elevilor și accesul la o educație de calitate, echitabilă și incluzivă, dar cuprinde si situatii – momente unice – care ajung la sufletelul fiecarui copil special, construindu-i lumea din interior.

În cadrul proiectului „ZEST4EDU – O nouă perspectivă în educație” beneficiază de activități și un grup țintă alcătuit din 34 de copii cu cerințe educaționale speciale (elevi din Centrul Școlar pentru Educația Incluzivă Târgu-Neamț și din unitățile de învățământ de masă din grupul țintă al proiectului).

Copiii cu cerințe educaționale speciale participă la activități de consiliere individuală și de grup, la activități de educație non-formală, la evaluare psihologică ce măsoară nivelul de dezvoltare neuropsihologică, aptitudinile cognitive, temperamentul/personalitatea, interesele și valorile.

Prin intermediul activităților de consiliere interactive și prietenoase, copiii dobândesc siguranță și deschidere, își dezvoltă empatia și coportamente de relaționare pozitive.

Pentru părinți/tutori – activitățile constituie un sprijin al descoperirii caracteristicilor principale ale copiilor în scopul optimizării relației părinte/tutore – copil.

Activitățile de consiliere au debutat cu acțiuni ce privesc dezvoltarea abilităților de autocunoaștere prin descoperire , observație și experimentare a diverselor situații și întâmplări prin exerciții de imagerie dirijată, prin jocuri de interacțiune, jocuri de rol, prin învățarea unor strategii de consumare a emoțiilor în mod eficient.

Ca urmare a participării la activitățile de consiliere, desfășurate într-un cadru securizant și armonios, elevii și-au dezvoltat abilitățile de autocunoaștere și inteligența emoțională, și-au dezvoltat stima de sine, încrederea în forțele proprii și au exersat modalități adecvate de răspuns la factorii exeteriori.

Consilierea copiilor a inclus, alături de poveștile terapeutice și tehnicile de terapie specifice, abordarea unor teme diverse care au captivat și întreținut curiozitatea și implicarea activă în activități. Astfel, s-au utilizat jocuri cu valoare terapeutică, de exemplu: tehnica scaunului gol, în papucii altuia, emoții și culori, înfruntarea/îmblânzirea furiei, brățara de curaj, furtuna din mintea mea. Rezultatele vizibile au constat în optimizarea comunicării și relaționarii interpersonale, gestionarea emoțiilor, a răspunsurilor la situațiile stresante și creșterea motivației școlare.

Interacțiunea sub diferite forme a fost cheia ce a deschis inimi neexplorate.

Elevii din grupul țintă – prin caracteristicile etapei pe care o traversează, cea a adolescenței timpurii și mijlocii, sunt centrați pe propria imagine și pe poziția lor în raport cu cei din jur, pe interrelaționare. În acest context, analizarea si ghidarea spre o dezvoltare armonioasă a elevilor este mai mult ca necesară și activitățile de consiliere din cadrul proiectului ,,Zest4 Edu” răspund nevoilor specifice identificate.

ZEST4EDU – O nouă perspectivă în educație – cod PN2022
Proiect finanțat prin Granturile SEE și Norvegiene 2012-2021

aplicatie android ziar neamt

telegram ziar piatra neamt

la flamma piatra neamt
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate