Viteza combinata cu neatentie

6

In data de 30.06.2012 in jurul orei 19.00, pe strada Fermelor a avut loc un accident de circulatie la care a fost nevoie de interventia descarcerarii .

Cu ocazia acestui accident reamintim soferilor din Piatra Neamt ca viteza de deplasare in siguranta cu un autovehicul nu este viteza impusa de trafic sau de lejeritatea acestuia . Fiecare sofer in parte are abilitati pentru a conduce la o anumita viteza maxima cu o masina, iar aceasta viteza maxima variaza foarte mult si in functie de tipul de automobil condus . De exemplu un sofer foarte experimentat care conduce cu viteze peste media traficului este in realitate un sofer care are capacitatea de a se comporta ideal in conditii de accident iminent la un maxim de 50 km / ora . Multi soferi considera ca daca masina pe care o conduc poate frana de la 80 km / h la 0 km/h in 10 metri inseamna ca si pot evita un eveniment care se intampla brusc la 10 metri in fata lor . Aceasta conceptie este total eronata . Timpul de franare al masinii nu are nici o legatura cu timpul real in care un sofer este capabil  sa opreasca masina , timp care insumeaza : timpul in care soferul sesizeaza pericolul + timpul in care soferul ia decizia de franare si apasa pedala + timpul in care masina reactioneaza si incepe sa franeze . La toate acestea se adauga calitatea asfaltului , calitatea cauciucurilor , temperatura de afara si alti factori de mediu . Concluzionand , daca o masina poate frana in 10 m de la 80 km / h  la 0 km/ h, in realitate aceasta masina se va opri in 30-40 metri . Din aceste considerente in momentul in care viteza de rulare depaseste viteza legala sau viteza medie a traficului, franarea este ultima varianta care trebuie sa fie luata in considerare in cazul unui pericol iminent care se afla la o distanta mai mica de 10 metri pe directia de mers a autovehiculului .
Nu putem fi ipocriti sa spunem ca nu trebuie depasita viteza legala deoarece multi dintre noi o depasim frecvent . Este foarte important sa ne cunoastem limitele si cand conducem sa stim ce avem de facut in situatii critice si sa luam cele mai bune decizii in cazuri extreme . Soferii vitezomani trebuie sa stie ca toate situatiile aparute in perimetre sub 10-15 metri nu pot fi evitate decat prin parasirea constienta si calculata a carosabilului si sa nu se hazardeze peste viteza pe care o pot gestiona corect .


whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
6 Comentarii
  1. marius spune

    Octogenarei marius
    Mamaie noi nu furam de la alde matale „”caci””
    produsul domniei voastre sufera de grave carente in exprimarea sicofantica , a paraindaratniciei de a posta siruri de litere care ar trebui , cica , sa formeze cuvinte pe care numai mocofantii studiosi ai generatiei conceputa in alcovurile irizate sau iritate sau irigate de lichidul insipid,incolor si inodor al supei primordiale coroborat cu petele a 1001 dalmatieni din rasa pudell, le-ar putea intelege , pricepand mesajul lor absconcs , ocult si ocultat.
    Puteti mamaie! sa folositi textul integral sau numai fragmente in viitoarele d-vs postari , fara mascari.
    Nu va voi acuza de plagiat
    Fura mamaie ca eu ma voi stradui sa mai produc perle abisale pentru cortexul senectutii voastre plin de circumrevolutiuni

  2. mariusmamaie spune

    Clica oranjutano-pedelista cultivatoare de sicofanti, mariusye smani,eroici admiratori ai pupinpopoului dabijneano-bases tian vasnici luptatori ai parandaraturilor, smenurilor de alcov si al vietii naturisto manelisto garlesti( vezi imn),cu aere de dottori in marlaNo-badaranie,prin recomandari despre consum si productivitate;
    VA RUGAM SA NE IERTATI NU PRODUCEM CAT FURATI!!!!!

  3. marius spune

    Vasiliscule tata mai ia-o si tu pe Aspi da de mana si mai iesiti la iarba verde sau pe malul garlei.
    Inchide-ti tembelizorul ca-si face efectul si consuma si o groaza de Watti.
    Cu banii economisiti poti apoi sa-i cumperi Aspi dei o potrocala ca tot e culoarea care-ti provoaca tie vise ero ice.
    S-auzim numai de bine.

  4. vasiliscu&aspida spune

    Cand presedintele ROMANIEI face marea gresela si declara plin de ura , sarcasm la adresa cadrelor medicale: medici, asistente ca daca nu le convine, sa se duca pe alte plaiuri… orice om normal isi da seama ca acest individ are niste probleme….stiu raspunsul Romania trece prin momente grele, bla ,bla, bla, bla, …..dar clasa politica pdlista care a furat , jefuit ,smenuit in aceasta perioada grea…pentru ea nu a fost CRIZA?????!!!!!!!Psd-isti hoti dar pdl-isti SUPERHOTI si acum superhotii striga HOTII!!!!!!

  5. nationalistu` spune

    As vrea sa fac unele remarci la adresa salvatorilor(descarcerare,ambulanta,pompieri,asistenti si medici de la urgente). Ce munca au acesti oameni! Puteti vedea si in aceste imagini ca si in multe altele de la locul unor accidente.Si cand te gandesti ca abia le ajung banii de la o luna la alta.Unii au salarii chiar de mizerie.Si cat sunt de huliti! Unii sunt chiar injurati si batuti.Avem destule exemple in comentariile celor de pe acest sait.”Spagari,nesimtiti,au venit in sase minute si nu in trei,etc.” Intrebati-l pe soferul scos din logan ce parere are acum despre oamenii aceia,asupra carora sunt sigur ca a aruncat cel putin o data pana acum cu invective si i-a acuzat chiar si el ca au salarii mai mari decat altii si ca au pensii nesimtite.

  6. zinaida spune

    vad un taxi ? .. avea clienti ?
    ..el e vinovat ? .. nu dau cu parul..dar de cele mai multe ori taximetristii…merg mai „no-limit”

    ADMIN : Nu loganul a fost cel care a facut manevra fara sa se asigure si nici de taximetristi nu este vorba . Este vorba de faptul ca ambii conducatori nu au fost destul de abili in a aprecia pericolele , cu toate ca in opinia mea Loganul nu avea nici o vina .
    Ideea este ca toti trebuie sa inteleaga ca un impact la 50-60 km/h este devastator daca decelerarea se produce in 1-2 metri ca in cazul de fata si iar e foarte important de inteles ca viteza la care se produce un accident , plastic vorbind , nu este cea a automobilului ci efectele unui accident se calculeaza insumand vitezele celor doua autovehicule in cazul coliziunilor intre automobile ce se deplaseaza in sensuri opuse .
    Dinamica unui accident este mult mai mult decat putem noi percepe si anticipa . Din acest motiv, in momentul in care conduci, trebuie sa fii constient de propriile limite de viteza si mai ales de propriile limite in care poti evita un accident provocat de alt participant la trafic .
    In cazul de fata victima din logan s-a ales cu fracturi multiple .

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate