Viralitatea – cuvantul de ordine in promovarea si publicitatea din 2014

1

      Daca pana acum marile companii de publicitate si mai toate firmele care si ocupau de PR aveau ca prioritate studiul psiho-social al modului in care este transmis si perceput mesajul, incepand din 2014, sociologii, psihologii si expertii in PR vor trebui sa se recalifice avand o noua prioritate si anume viralitatea mesajului. In termeni  comuni, viralitatea unui mesaj este definita ca fiind capacitatea acestuia de a se multiplica in mediul online si mai mult de atat, capacitatea lui de a naste dezbateri si de a  fi imitat in cat mai multe variante.
Marile companii care se ocupa de promovare au descoperit ca un mesaj de tip foto sau video care devine viral poate aduce beneficii de sute de ori mai mari decat o intreaga campanie de publicitate in care sunt implicate resurse financiare fabuloase si armate de profesionisti.
Aceasta noua ordine mondiala in promovare a fost anticipata de catre specialisti ca avand un debut semnificativ in jurul anului 2015, doar ca o reclama aparuta in 2013 in care cunoscutul actor Jean Claude Van Damme promova imaginea unei companii auto a devansat cu un an de zile startul noului concept. In momentul de fata, toate marile companii de publicitate isi regandesc modul de transmitere a mesajelor uitand de fostele tinte care se refereau la complexitate, puncte de interes, combinatie de culori, etc.
Principalul obiectiv care trebuie atins este cel care tine de plierea mesajului  pe profilul psihologic al grupului tinta care acum nu mai trebuie sa perceapa in mod pozitiv acest mesaj, ci trebuie sa fie intrigat , amuzat, si mai ales provocat in a imita , modifica, si redistribui materialul.
Exemplul de realizare al unui material viral este cel de care va vorbeam mai sus si care a fost preluat, modificat si redistribuit atat de viral incat a ajuns sa faca parte integranta din perceptia asupra brandului firmei la care s-a facut publicitate.

Nadia I.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
1 Comentariu
  1. feraru marcel spune

    Adica,anostitatea aia de clip cu Van Damme e virala ??? Nici macar virila ! Daca n-o dadeau toate televiziunile intr-un timp pe posturile lor de cateva ori pe zi, sigur n-ar fi bagat-o nimeni in seama. Asta inseamna sa-i faci reclama unei reclame. S-adica, niste fesieri lucrati la sala si niste tzatze ferme de marimea portocalelor binecrescute, cad in derizoriu in fata babalacului de Damme ?? Mai va. Da’ de gustibus….. Ce mai pot sa va spun e, ca de la o vreme din ce in ce mai multe ad-uri d-astea sunt tot mai idioate. Pardon creative. Un singur ad imi place acum si ala e cel cu Mercedesul si Motociclistii. Da-i facut de nemti !

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate