Transportul ecologic în Neamț

1

     Troleibuzul este singura societate a Consiliului Județean care se afla în faliment, iar de la preluarea conducerii de către Nadia Năstase, societatea a scăpat de faliment, ba mai mult, în prezent este pe profit. Troleibuzul este o societate comercială pe acțiuni, dar are ca și acționar majoritar Consiliul Județean Neamț, iar în prezent numără 130 de angajați.

      În perioada lunii septembrie 2012 societatea se afla la un pas de faliment, din cauza unor acțiuni sindicale prin care s-au solicitat aducerea salariilor angajaților la nivelul celor de pe ramură. Lipsa banilor de la acea dată a determinat sindicatul să acționeze firma în judecată, drept pentru care a urmat un proces de 2 ani de zile. Cum a reușit directorul Nadia Năstase să reglementeze situația de impas în care se afla Troleibuzul, nu este deloc un mister: Vin din mediul privat, unde am lucrat pentru mine personal și am învățat cum să economisesc fiecare bănuț și atunci mi-a fost foarte simplu să aplic aceeași strategie la nivelul Troleibuzului”. În opinia directorului de la societatea Consiliului Județean, există o diferență între oamenii care lucrează în privat și oamenii care lucrează la stat. La bază reușitei de redresare a firmei a stat și o muncă de lămurire. Oamenii au fost convinși că dacă nu se fac economii, cel mai sigur societatea va fi închisă, iar angajații vor rămâne fără locuri de muncă.

       Parcul auto al societatii Troleibuzul este compus din 25 de troleibuze, 14 autobuze și 2 microbuze. 20 de troleibuze din dotare sunt marca Renault, fabricate în anul 1978 . Marile orașe ale lumii tind cât mai mult spre un transport ecologic, obținut într-o oarecare măsură prin folosirea mijloacelor de transport în comun. Intenția managerului  este să mărească numărul mașinilor din dotare, mai ales că unul dintre punctele slabe ale firmei este parcul auto învechit. Societatea este înființată în 1995, troleibuzele sunt suficient de uzate moral, bănuiesc că nu putem merge la infinit cu ele, iar pe de altă parte cerințele Uniunii Europene prevăd troleibuze echipate corespunzător cerințelor călătorilor din ziua de astăzi. Mă refer la acele platforme pentru transportul persoanelor cu dizabilități, aer condiționat„. Transportul cu autobuzul este acoperit cam pe toate rutele, dar există și o cursă specială la Almaș. Directoarea speră că la următoarea licitație să achiziționeze mai multe mașini pentru a se putea înscrie și în trasee județene.

      La începutul anului 2014, Consiliul Județean a trimis firmei o solicitare prin care a cerut date despre dotările societății, cu scopul de a crea un portofoliu pentru accesarea fondurilor europene, în condițiile în care un troleibuz nou costă în jur de 300.000 de euro, iar unul la mâna a doua viabil poate ajunge până la 50.000 de euro. În prezent linia troleibuzelor ajunge până la Săvinești, însă dorința conducerii este de extindere până în orașul Roznov. În schimb, o problemă cu care se confruntă societatea este creată de hoții de cupru, care pun în pericol transportul călătorilor.

      La acest moment managerul de la Troleibuzul, Nadia Năstase afirmă că societatea se află pe profit: La începutul anului 2013, societatea înregistra un profit de 86.000 de lei, lucru care fusese prevăzut în bugetul inițial. Încercăm și anul acesta să realizăm, dacă nu la fel poate mai mult. În luna septembrie, după 24 de luni, reușesc să termin cu plata acelor rate către sindicat. Din nefericire, tot în mandatul trecut a avut loc și un accident de muncă, iar soția defunctului a solicitat daune morale și din nou ne-am încărcat cu o sumă„.

        În primul rând, printre planurile de viitor ale societății se numără extinderea liniilor de troleibuz, datorită solicitărilor. Călătorii ar putea beneficia de un traseu prelungit cu 5 km de la Săvinești spre Roznov, un punct important îl reprezintă Sala Polivalentă, dar în vizor sunt luate și traseele Calea Romanului și Școlile Normale – Gârcina. De reținut ar fi că transportul ecologic este mult mai ieftin, mai sigur și mai sănătos, după cum susține directorul societății Troleibuzul. În plus, firma Consiliului Județean, în afară de transport, mai efectuează și alte servicii, precum ITP atât pentru autobuze, autoturisme cât și pentru tractoare, la cele mai mici prețuri de pe piață.

         Facilitățile economice pe care le acordă firma cetățenilor în funcție de venit reprezintă pentru mulți o atracție.  Peste 1100 de pensionari care au pensia sub 700 de lei beneficiază de gratuități pe baza cuponului de pensie. De asemenea, de transport gratuit beneficiază și elevii olimpici din Neamț.

         Ideea reclamelor afișate pe mijloacele de transport public poate părea banală, însă această practică aduce  un venit suplimentar societății.  Doritorii trebuie să achite suma de 7 euro pe mp, un preț acceptabil ținând cont că reclama respectivă străbate orașul plus zonele limitrofe.

1 Comentariu
  1. Corbu Petrica spune

    Succes!domna Nadia,cu ambitia si ideile d-voastra sunem siguri ca o sa a
    aveti multe realizari.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate