Sute de angajatori controlați. Vezi ce au verificat inspectorii de muncă
În perioada 18.06.2018 – 29.06.2018, inspectorii de muncă au verificat 53 de angajatori, în cadrul Campaniei Nationale privind verificarea modului de respectare de către angajatori a prevederilor legale referitoare la încheierea, modificarea, suspendarea, executarea, înregistrarea si transmiterea in registrul general de evidenţă a salariaţilor, a contractelor individuale de muncă cu timp parţial, precum şi a prevederilor legale privind registrul general de evidenţă a salariaţilor.
Cu prilejul verificărilor, inspectorii de muncă au constatat următoarele deficiente în domeniul relaţiilor de muncă:
Angajatorul nu a încheiat contract individual de muncă, în formă scrisă, cel târziu în ziua anterioară începerii activităţii de către salariat, nu a transmis raporturile de muncă in registrul general de evidenţă a salariaților, cel târziu în ziua anterioară începerii activităţii de către salariat si nu respecta prevederile privind înregistrarea si transmiterea incetarii contractelor individuale de munca in registrul general de evidenţa a salariatilor.
De asemenea, nu se respectă dispoziţiile legale referitoare la obligaţia de a ţine la locul de muncă evidenţa orelor de muncă prestate zilnic de către fiecare salariat, cu evidenţierea orei de începere şi a celei de sfârşit al programului de lucru, nu se face dovada informării salariaţilor, prin act adiţional încheiat la contractele individuale de muncă al acestora, cu privire la data plăţii drepturilor salariale si nu se respectă termenul legal de transmitere în REVISAL, data şi temeiul legal al încetării contractului individual de muncă.
La 14 dintre angajatorii verificați au fost aplicate sancţiuni contravenţionale în cuantum de 22.100 lei.
De asemenea, în cadrul unei altei campanii, desfășurate tot la nivel național, în perioada 02.04.2018 – 29.06.2018, inspectorii de muncă au verificat modului în care angajatorii au aplicat prevederile legale legate de modificarea salariului brut în contextul transferului contribuţiilor sociale obligatorii de la angajator la angajat.
Obiectivele campaniei au vizat verificarea modului în care angajatorii au respectat prevederile art. VII alin. 1 si 2 din OUG nr.82/2017, art. 13 alin. 2 din HG nr. 905/2017 privind registrul general de evidenţă a salariaţilor, si, de asemenea, HG nr. 846 din 29 noiembrie 2017 pentru stabilirea salariului de baza minim brut pe ţară garantat în plată începând cu data de 1 ianuarie 2018.
Pentru 4 dintre cei aproape 500 de angajatorii verificaţi, au fost aplicate sancţiuni contravenţionale în cuantum de 600 lei, pentru nerespectarea HG nr. 846 din 29 noiembrie 2017 pentru stabilirea salariului de baza minim brut pe ţară garantat în plată începând cu data de 1 ianuarie 2018.
Informații oferite de Ioan Popescu, Inspector şef, Inspectoratul Teritorial de Muncă Neamţ