STUDIU publicat în Jurnalul Colegiului American de Cardiologie: alimentul asociat unui risc de mortalitate considerabil mai scăzut

0

Consumul a mai mult de 7 grame (>1/2 lingură) de ulei de măsline pe zi este asociat unui risc mai scăzut de mortalitate prin boli cardiovasculare, cancer, boli neurodegenerative și mortalitate prin boli respiratorii, potrivit unui nou studiu publicat de American College of Cardiology.

Studiul a constatat că înlocuirea a aproximativ 10 grame/zi de margarină, unt, maioneză și grăsime din lapte cu o cantitate echivalentă de ulei de măsline este asociată cu un risc mai mic de mortalitate.

Descoperirile noastre susțin recomandările alimentare actuale pentru a crește aportul de ulei de măsline și a altor uleiuri vegetale nesaturate”, a declarat Marta Guasch-Ferré, dr., cercetător senior la Departamentul de Nutriție de la Harvard T.H. Chan School of Public Health și autorul principal al studiului.

Medicii ar trebui să consilieze pacienții să înlocuiască anumite grăsimi, cum ar fi margarina și untul, cu ulei de măsline pentru a le îmbunătăți sănătatea. Studiul nostru ajută la formularea unor recomandări mai specifice, care vor fi mai ușor de înțeles de către pacienți și, sperăm, implementate în dietele lor”.

Cercetătorii au analizat 60.582 de femei și 31.801 de bărbați care nu aveau boli cardiovasculare și cancer la momentul inițial al studiului în 1990. Pe parcursul a 28 de ani de urmărire, dieta a fost evaluată printr-un chestionar la fiecare patru ani. Chestionarul a întrebat cât de des, în medie, au consumat anumite alimente, tipuri de grăsimi și uleiuri, precum și ce marcă sau tip de uleiuri au folosit pentru gătit și au adăugat la masă în anul precedent.

Consumul de ulei de măsline a fost calculat luând în considerare următoarele aspecte din chestionar: uleiul de măsline folosit la sosurile pentru salate, uleiul de măsline adăugat în alimente sau pâine și uleiul de măsline folosit pentru coacere și prăjire acasă. O lingură echivalează cu 13,5 grame de ulei de măsline. Consumul de alte uleiuri vegetale a fost calculat pe baza mărcii de ulei raportate de participanți și a tipului de grăsime folosită pentru gătit acasă. Concluzia a fost următoarea: consumul de ulei de măsline a crescut de la 1,6 grame/zi în 1990 la aproximativ 4 grame/zi în 2010, în timp ce consumul de margarină a scăzut de la aproximativ 12 grame/zi în 1990 la aproximativ 4 grame/zi în 2010.

Pe parcursul a 28 de ani au existat 36.856 de decese. Participanții cu un consum mai mare de ulei de măsline erau adesea mai activi din punct de vedere fizic, aveau ascendență sud-europeană sau mediteraneană, erau fumători într-un procent destul de scăzut și aveau un consum mai mare de fructe și legume în comparație cu cei cu un consum mai mic de ulei de măsline. Consumul mediu de ulei de măsline total din cea mai înaltă categorie a fost de aproximativ 9 grame/zi la momentul inițial și a inclus 5% dintre participanții la studiu.

Când cercetătorii i-au comparat cu cei care au consumat rar sau niciodată ulei de măsline au constatat că cei din categoria cea mai mare de consum au avut un risc mai mic de mortalitate cardiovasculară (cu 19%) un risc mai mic de mortalitate prin cancer (cu 17%) un risc mai mic de mortalitate neurodegenerativă (cu 29%) și un risc de mortalitate respiratorie cu 18% mai mic. . De asemenea, studiul a constatat că înlocuirea a 10 grame/zi a altor grăsimi, cum ar fi margarina, untul, maioneza și grăsimea din lactate, cu ulei de măsline a fost asociată cu un risc cu 8-34% mai mic de mortalitate totală și specifică cauzei. Ei nu au găsit asocieri semnificative la înlocuirea uleiului de măsline cu alte uleiuri vegetale.

Sursa: sciencedaily.com

telegram ziar piatra neamt
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate