(STUDIU) O posibilă legătură între vaccinul Pfizer și cazurile de miocardită

0
Sursa foto: time.com

Ministerul Sănătății din Israel a declarat marți că a constatat un număr redus de cazuri de inflamație cardiacă în principal la bărbații tineri care au primit vaccinul COVID-19 Pfizer, notează publicația REUTERS.

La rândul ei, compania Pfizer declară că nu a observat o rată mai mare a afecțiunii, cunoscută sub numele de miocardită, decât s-ar aștepta în mod normal în populația generală.

În Israel, în perioada decembrie 2020 – mai 2021 au fost raportate 275 de cazuri de miocardită la mai mult de 5 milioane de persoane vaccinate.

Majoritatea pacienților care au suferit inflamații cardiace au petrecut în medie patru zile în spital iar 95% din cazuri au fost clasificate drept ușoare, potrivit studiului, despre care Ministerul a spus că a fost condus de către trei echipe de experți.
Studiul a constatat că există o legătură probabilă între administrarea celei de-a doua doze de vaccin Pfizer și apariția miocarditei la bărbații cu vârste cuprinse între 16 și 30 de ani – se arată într-un comunicat.

Conform concluziilor, o astfel de legătură a fost observată mai mult în rândul bărbaților cu vârste cuprinse între 16 și 19 ani decât în ​​alte grupe de vârstă.

Pfizer a declarat că a luat la cunoștință observațiile israeliene menționând însă că nu a fost stabilită nicio legătură cauzală cu vaccinul său.
Sistemele de monitorizare CDC (n.red: Centers for Disease Control and Prevention) nu au găsit mai multe cazuri decât s-ar fi așteptat la populație – cu toate acestea, grupul consultativ a declarat faptul că furnizorii de asistență medicală ar trebui să fie informați asupra rapoartelor legate de un posibil eveniment advers.

Mai multe detalii în articolul publicației REUTERS – Aici (click).

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate