Structura de rezistență a podului de la Tupilați NU este afectată

0

Podul peste râul Moldova din localitatea nemțeană Tupilați a creat o adevărată panică printre localnici și șoferii care traversează acest pod, după ce Instituția Prefectului a trimis sesizări către Inspectoratul de Stat în Construcții „având în vedere gravitatea faptelor prezentate și potențialul pericol la care ar putea fi expuse persoanele și mijloacele de transport ce traversează podul”.

Concluzia, pe scurt, este aceea că structura de rezistență a podului nu este afectată, podul se află sub monitorizare tehnică de ani de zile, nu este lăsat în voia destinului, iar circulația se poate desfășura, fără probleme, ca și până acum.

„Nu am un răspuns oficial la acest moment. Urma ca cei de la ISC Neamț să meargă în teren să aprecieze exact starea lucrărilor care au fost efectuate, starea de întreținere a podului și de siguranță. Din primele date pe care le am, contactându-l telefonic pe domnul Mușat de la ISC Neamț înțeleg că nu sunt probleme deosebite care să afecteze siguranța traficului auto sau de marfă pe pod, iar ceea ce vedem noi acolo, structurile din beton ieșite în relief, sunt suplimentare, făcute la lucrările din 2006, care nu au legătură cu structura de rezistență a podului.

Înțeleg că structura de rezistență a podului nu este la momentul acesta afectată. În funcție de raportul pe care îl vom primi de la ISC cu datele tehnice și cu constatările din teren vom vedea prin CJSU să dispunem către CJ Neamț să facă o expertiză în regim de urgență pentru a vedea problemele de acolo. La acest moment nu sunt probleme deosebite, circulația se poate desfășura în continuare în siguranță. CJ Neamț are obligația să intervină dacă situația o va impune, cu reparații.”, a declarat prefectul de Neamț, George Lazăr, la televiziunea Exploziv, în această dimineață.

În posesia răspunsului cu date tehnice privind podul de la Tupilați am intrat noi, pe surse, deoarece Instituția Prefectului nu l-a oferit opiniei publice, deși el există. Astfel, aflăm că acest pod peste râul Moldova, din Tupilați, are o lungime de 304.9 metri, o vechime de peste 100 de ani, iar pilele podului au fundații din beton. Se vorbește, într-adevăr, despre un „accident tehnic” produs în anul 2005, care a afectat o pilă din cauza tasării și rotirii fundațiilor. În perioada 2005-2006 s-au făcut lucrări de consolidare, lucrări care au continuat și în 2011, la nivelul tuturor pilelor din apă.

Pe fondul acestor probleme, s-a dispus monitorizarea stării podului, fiind desemnată o firmă să facă acest lucru. În urma monitorizării, nu s-au observat probleme de stabilitate, însă ploile au afectat în decursul timpului malurile. Degradările de la nivelul albiei în urma ploilor din 2020 și 2021 au determinat CJ Neamț să solicite o expertiză tehnică în iulie 2021. Raportul nu a constatat probleme la rezistența podului, însă s-au recomandat lucrări de reparație și întreținere a albiei, deoarece „terasamentul de sub radierul ce protejează rosturile dintre fundații și elevațiile podului este spălat, radierul fiind suspendat aproape în totalitate la unele fundații.”

În prezent, se mențin aceleași restricții de trafic pe pod, cu limitare de viteză la 30 de km/oră, nefiind impuse alte restricții prin expertiză tehnică.

Deoarece podul are o vechime de peste 100 de ani, CJ Neamț a inclus pe lista finanțărilor prin PNI Anghel Saligny construirea unui nou pod peste râul Moldova în Tupilați, adaptat nevoilor actuale de trafic și de siguranță.

În privința exploatărilor ilegale, astăzi, pentru Antena 3, autoritățile responsabile contactate au declarat: „Acolo se face o decolmatare în zona de protecție a podului. Nu s-a făcut nicio exploatare ilegală de agregate în zona podului.”, susține Irina Lucaveţchi, de la Administrația Bazinală de Apă Siret. Reportajul Antena 3 e disponibil aici – click.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate