Sistemul educațional în zonele rurale

1

În învățământul românesc, mai ales în ultimii ani, se pune accent pe obiectivele care au stat la baza instituirii învățământului public: egalitatea, accesul și mobilitatea socială prin educație. Se încearcă menținerea ideilor de principiu ­a învățământului public: „educație pentru toți” sau „egalitatea șanselor ”etc.

Dacă înainte de 1990, în politica educațională era folosită paradigma egalitate și cantitate, acum vorbim despre competitivitate și calitate. Eu personal văd politică educațională actuală în forma: egalitate de șanse, competitivitate și calitate. Dar pentru ca sistemul public educațional să poată funcționa în această formă, are nevoie de ajutor substanțial. Atât material cât și financiar, precum și un mai mare accent pe dezvoltarea resurselor umane.

În mediu rural, se văd cel mai bine problemele acute cu care se confruntă zilnic sistemul de învățământ public. În foarte multe localități rurale sunt  necesare ample investiții în dotarea și modernizarea școlilor. Iar în ceea ce privește resursa umană, tot mai puțini sunt cei care îmbrățișează acest apostolat, al practicării meseriei de dascăl „la țară”.

Nu mai vrem să auzim de ”strategii de ameliorare ” a calității educației în zonele rurale. Este nevoie de o politică educațională ferm structurată și adaptată nevoilor școlii românești, pentru a putea spera cu adevărat că visul de emancipare a maselor prin educație și cultură nu este o himeră. Pentru bunul mers al instituțiilor de învățământ în mediul rural, foarte importantă este o bună colaborare între școală și administrația locală. De prea multe ori, constatăm că în planul de investiții al primăriilor nevoile insituțiilor școlare nu sunt văzute ca și prioritare. Iar acest fapt creează directorilor și consiliilor de administrație ai școlilor în cauză mari dificultăți în soluționarea problemelor zilnice. Nu se pot pune nevoile școlii în plan secund, mai ales că în politică națională, cel puțin la nivel declarativ, se bate moneda pe nevoia de educație și emancipare a maselor.

Cristian M.

aplicatie android ziar neamt

telegram ziar piatra neamt
Citește și
1 Comentariu
  1. Dorina spune

    Foarte bine punctat. Și o spun din propria experiență. Ca exemplu în comuna noastră a cărui cetățean sunt, consiliul local a anulat transportul elevilor din unele zone chiar indepartate față de școală,din lipsa fondurilor. Deci învățământul e pe planul doi poate chiar mai jos

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate