Și în 2015 banii alocați de instituțiile nemțene presei au fost dați pe principii subiective

3

Degeaba am tot sperat că se vor schimba modurile discreționare în care se alocă banii în județul în care trăim. Din păcate totul merge la fel ca înainte, dacă nu cumva chiar mai rău și pentru că nu se întrevede nicio șansă ca treburile să devină corecte de la sine am decis ca de la anul să le ”ajutăm” puțin să intre în legalitate.
În primul rând trebuie specificat că pentru a direcționa banii către entitățile media ”agreate” în județul Neamț la nivelul tuturor instituțiilor achizițiile publice în materie de promovare/publicitate s-au făcut și în acest an într-un mod total subiectiv. Nici un referat de oportunitate sau caiet de sarcini sau alte forme de achiziție nu au absolut nicio unitate de măsură a audienței de care beneficiază o publicație sau televiziune. La licitații s-a folosit celebra frază ”cel mai mic preț” dar fără o unitate unitate de măsură. Adică instituțiile nemțene au spus că trebuie informați nemțenii și informarea o câștigă cel care oferă cel mai mic preț indiferent de numărul de nemțeni la care ajunge informația. Într-o logică elementară e clar că cel care duce informația la 500 de oameni va oferi un preț mult mai mic decât cel care diseminează o știre la 5.000. Astfel, au fost favorizate entitățile media care și-au pierdut de mult cititorii sau telespectatorii din cauza politicilor editoriale de subordonare totală față de anumiți oameni politici. Deci, și acest an, cei mai mulți banii de promovare/publicitate au mers către cei care au cele mai mici audiențe iar cei care performează au primit ”cât la urs pe tobă”.
În al doilea rând, chiar și așa discreționar și cu o discriminare economică clară, multe instituții au alocat banii pentru promovare/publicitate fără să țină cont de ofertele celor care au performanțe dar nu se gudură frumos. În acest sens de la începutul anului am depus o ofertă valabilă pe tot anul în care se specifica faptul că dorim sa fim luați în calcul la orice achiziție de profil și dorim sa fim informați de fiecare dată când se petrec aceste achiziții pentru a modifica oferta, dacă este necesar, să ne pliem pe anumite cerințe care nu se regăsesc în oferta inițială. Deși oferta a fost depusă cu număr de înregistrare la registraturile mai multor UAT-uri și instituții nemțene, peste 90% dintre acestea nu au luat-o în considerare.
Pentru că anul 2015 nu s-a încheiat încă, atenționăm public instituțiile și UAT-urile nemțene ca până la finele anului să conceapă și să publice criterii măsurabile în baza cărora vor aloca banii pentru publicitate/promovare în anul 2016. Vă garantăm că în 2016 nu va mai funcționa modul discreționar în care unele instituții aleg să cheltuiască sume uriașe din banii munciți de nemțeni, bani care ajung la entități media cu audiente jenant de mici.
Anticipăm că nu se va stresa nimeni sa facă aceste criterii măsurabile până la finele anului și nu vom fi luați în serios, dar cel puțin vom fi cu sufletele împăcate și nu vom putea fi acuzați că nu am anunțat dinainte intenția de a ”ajuta” la remedierea situației și la intrarea în normalitate.

Iosub Robert

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
3 Comentarii
  1. EMIL spune

    LOLITA care esti TU ! DA ce reprezentant de seama are PRESA ROMANA ! PE CTP u si BOBY CHIRIAC , ca TINU saracu sa dus ,au mai ramas cei doi colegi ,care GIREAZA naval dupa cum e Curentu , RESTU , Nistorescu , Stanescu Rosca , care au avut deaface cu cotidiene mari ,care acum a mai ramas unul singur , asa sa,, HOTARAT,, ,unde au AJUNS ! chiar ANDO a prestat la asta singuru ,ar mai fi ele vreo 2 a dar nu sunt de acelasi nivel .

  2. Lolita spune

    Dan Andronic este cel care stie sa faca o oferta cistigatoare. Poate ar fi cazul sa fie pus la persoana de legatura din partea UAT pentru toata presa nemteana.

    Uite asa cei ce conduc banu bugetar dorm linistiti, mai ales ca andro-nicu se duce la mititicu.

  3. EMIL spune

    DL . IOSUB ,CINE are dispozitia , vrea sa cunoasca ,sa afle ceva ,citeste se uita pe un site SERIOS , asta si la nivel national , nu la toate web camerele ,unde se copie intre ele ,la unul e CUFARU ,LADA cu ZESTRE ,la altul e DUMINICA FRUMOASA care din pacate numai frumoasa NU E si nu o spun din frustrare ori altceva , dar cand vezi aceeiasi artisti , muzica populara difuzata , reluata si ex reluata si nu numai iti mai difuzeaza si VIATA In Armonie ,care si acolo sunt aceleasi personaje care schimba Impresii intre ele I mi aminteste de o reclama la CAVA d ORO ,, NISTE TARANI ,

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate