Românii și pregătirile pentru Crăciun
Luna decembrie este luna cadourilor, luna luminilor colorate și a bradului împodobit. Este luna în care toți încercăm să fim mai buni și dorim să împărtășim o bucățică din bucuria noastră, oamenilor mai puțin Crăciunul este, fără urme de îndoială, pe primul loc atunci când vine vorba de sărbătorile favorite ale românilor și de asemenea pe primul loc când vine vorba de cheltuieli.
Să descoperim împreună care este atitudinea românilor față de cumpărăturile făcute pentru Crăciun.
Cum aleg românii să achiziționeze toate cele necesare sărbătoririi Crăciunului
Deși încă suntem în plină pandemie de Covid-19, majoritatea românilor încă preferă să își facă cumpărăturile pentru Crăciun din magazinele fizice.
Anul 2018 indică faptul că, românii, au făcut cumpărături din magazine fizice în procent de 76% și cumpărături online în procent de 24%.
În anul 2020 s-a semnalat o evoluție în ceea ce privește cumpărăturile online, românii preferând să cumpere online în procent de 31% și 69% din magazine fizice.
În anul 2021 se prevăd de asemenea schimbări în ceea ce privește mentalitatea românilor de a achiziționa produse, specialiștii așteptându-se ca balanța să încline în favoarea magazinelor online de această dată.
Codurile promoționale și cadourile de Crăciun
Un alt segment care a luat amploare în România în ultimii ani este utilizarea de coduri promoționale în achiziționarea online de cadouri de Crăciun.
Conform studiilor publicate de site-ul de coduri promoționale Promo-codes, în perioada sărbătorii de Crăciun, românii aleg să folosească astfel de coduri de reducere în măsura de 48% pentru achiziționarea de pachete de vacanță, 33% pentru achiziționarea de articole vestimentare festive și restul de 19% pentru cumpărarea de jucării și gadget-uri destinate copiilor.
Conform versiunii cehe a site-ului de coduri promoționale promo-codes.cz, populația Republicii Cehiei are o altă abordare atunci când vine vorba de utilizarea de coduri promoționale pentru achiziționarea de cadouri pentru sărbătorile de iarnă. Cehoslovacii preferă să folosească aceste vouchere în medie de 28% pentru cumpărarea de servicii turistice, 45% pentru articole vestimentare și de încălțăminte, 18% pentru achiziționarea de jucării și 9% pentru comandarea de servicii de catering.
Cum își împart românii bugetul în perioada Crăciunului
Nu este niciun secret faptul că suntem foarte preocupați de masa de Crăciun, acesta fiind unul dintre motivele pentru care Crăciunul la români are un farmec aparte.
Acest lucru este dovedit și de faptul că românii cheltuie în procent de 51% din bugetul alocat cumpărării de produse alimentare, urmat de 37% ce este folosit pentru achiziționarea de cadouri pentru cei dragi și 12% pentru a procura decorațiuni de Crăciun.
Valoarea medie preconizată pentru anul 2021 pe care românii o vor aloca cumpărării unui cadou este de aproximativ 180 de lei, cu aproximativ 40 de lei mai puțin decât anul trecut. Această scădere este de înțeles, în condițiile în care salariul mediu pe economie a scăzut cu aproximativ 8% în comparație cu anul 2020.
Care sunt produsele favorite ale românilor în perioada de Crăciun
În 2020, articolele vestimentare au ocupat primul loc în preferințele românilor, înregistrând o valoare de 42%. Pe locul doi s-au regăsit telefoanele mobile, tabletele și accesoriile, cu un procent de 35%. Locul trei a fost revendicat de decorațiunile de Crăciun, cu un procentaj de 32%.
În anul 2021 se prevede o ordine puțin schimbată în topul preferințelor românilor, și anume primul loc va fi alocat în continuare articolelor vestimentare, de data aceasta cu o creștere în procentaj de până la 48%, ca mai apoi să fie urmate de produsele electronice destinate divertismentului cu o valoare de 42% ( cu 22% mai mult decât în anul 2020), iar locul trei va fi cel mai probabil alocat telefoanelor mobile, tabletelor și accesoriilor în procent de 39%.
Deși bugetul românilor în anul 2021 este ușor scăzut față de anul 2020, românii vor știi întotdeauna cum să sărbătorească Crăciunul într-un mod de neuitat alături de cei dragi.