Români codaşi la Testele PISA

0

Iniţialele PISA reprezintă Programme for International Student Assessment (Programul pentru Evaluarea Internaţională a Elevilor), iniţiat de către Organizaţia pentru Cooperare Economică şi Dezvoltare (OECD). Există trei cicluri de testare deja administrate la nivel internaţional, cu finalizare în anii: 2000, 2003, 2006. PISA 2009 este cel de-al patrulea studiu PISA din seria începută în anul 2000 şi sunt implicate peste 60 de ţări participante.

Calitatea educaţiei este cel mai valoros beneficiu adus generaţiilor prezente şi viitoare. Pentru aceasta este necesară o colaborare între guvern, profesori, părinţi şi elevi. OECD contribuie la aceasta prin testele PISA, care monitorizează rezultatele în educaţie prin compararea rezultatelor la nivel internaţional.

Scopul testelor este acela de a stabili în ce măsură, elevii de 15 ani sunt pregătiţi pentru provocările societăţii de astăzi, prin forţarea acestora să demonstreze ce pot face cu cunoştinţele obţinute până acum şi evitarea reproducerii unor elemente teoretice.

Testele PISA promovează ideea de alfabetizare în sensul capacităţii elevilor de a aplica elementele studiate şi aptitudinile lor în domenii vaste pentru a analiza, rationa şi comunica independent de clişeele provenite din balastul informaţional cu care sunt bombardaţi în şcoli.

Acest proiect se extinde la nivelul a peste 60 de ţări, acoperind 90% din puterea economică mondială.

Baza de date PISA oferă un areal de informaţii fără precedent, bazat pe chestionare din care se analizează influenţa mediului educaţional din diverse state asupra elevilor testaţi. La nivel individual sunt abordate mai multe variabile: influenţele socio-economice, statutul cultural, autonomia şcolară a elevilor de 15 ani.

Cu toate acestea, deşi testele PISA sunt recunoscute ca eficienţă la nivel internaţional, elevii români considera testul PISA foarte simplu si plin de întrebari stupide. În 2006 România s-a clasat pe penultimul loc între ţările europene şi pe locul 47, din 57 de tari participante. Daca la testarile internationale, românii obtin rezultate dezastruoase, la Testele Nationale (n.n. – sustinute de elevi la 15 ani), în 2007, promovabilitatea a fost de 80,86%,  cu 4 % mai mult decât în 2006. 90 de elevi au obtinut note de 10.

La PISA 2006, Finlanda, Hong Kong si Canada s-au plasat pe primele locuri. În fata României au fost toate tarile europene, cu exceptia Muntenegrului, care se afla pe locul 48. Nici un elev român nu a atins nivelul maxim de performanta.

In prezent, exista proiecte ale Ministerului Educatiei care propun inlocuirea tezelor unice cu teste de tip PISA, deci o evaluare pe tot parcursul anului care sa evalueze competentele de citire, scriere si matematica. Nu putem afirma ca aceasta initiativa este rau-voitoare, insa elevii romani nu pot fi cobaii ministerului, si cu atat mai mult nu se pot adapta  de la an la an la noi modele de evaluare, mai ales ca programa din Romania este complet incompatibila cu cea la care fac trimitere testele PISA.

Pentru cei care doriti sa va faceti o idee cu privire la aceste teste puteti intra aici.

M.I.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate