Primăria Piatra-Neamț oferă 300.000 lei presei locale ca să scrie de acum articole frumoase

0

La cum merg lucrurile în administrația locală nu ne mai miră nimic. Primăria Piatra-Neamț s-a decis să stabilească cui dă bugetul de publicitate de la primărie și cum scoaterea la licitație nu era o opțiune comodă au făcut o variantă simplificată cu un caiet de sarcini cu foarte multe condiții restrictive astfel încât să poată participa doar anumite publicații.

Suma pe care o alocă primăria pentru 7 ziare online, o televiziune și un radio cu care vor avea contract este de aproximativ 200.000 lei pe an iar pentru vreo două ziare tipărite 100.000 lei. Suma nu este de loc mare căci împărțită la 12 luni și la numărul de entități media, ajunge în final, în fiecare lună, la fiecare ziar online, mai puțin decât plătește primăria salariul unei femei de serviciu. Împărțind la așa de mulți deja seamănă a asistență socială, ca să nu spunem taxă minimă de protecție. Din punctul nostru de vedere această alocare de bani nu are legătură cu o promovare eficientă. Pare mai degrabă un fel de tentativă infantilă de cumpărare a liniștii, ceea ce nu ar fi total ieșit din comun la primăria Piatra-Neamț. Cel puțin, dacă alocau niște sume mai generoase partenerilor lor media, căci majoritatea trăiesc preponderent din bani publici, nu au resurse să țină redacții sau angajați și au făcut sacrificii mari ca să susțină PNL-ul în campanie. Dar să revenim la subiect.

În primul rând au cerut ca ofertele depuse să conțină minim 7 ziare locale. Adică ziarele locale să se asocieze între ele și să vină cu o ofertă comună. Lucru imposibil pentru publicația noastră, de exemplu, publicație care se află pe poziții de concurență cu mulți dintre cei care fac presă locală sau mimează că fac presă. În concepția primăriei ar trebui să intrăm într-o formă de asociere cu acele publicații ca să putem primi comenzi de publicitate.

În al doilea rând au zis ca traficul (numărul de vizitatori unici lunari) nu contează, căci au auzit ei că se poate falsifica. Adică nu contează că un ziar are 10.000 cititori pe zi și unul 10.000 cititori pe lună. Primăria pune egal între publicații, lucru absolut ofensator. E ca și cum ar spune că un post național de televiziune este egal cu unul local, căci este tot post de televiziune.

În ultimul rând, oarecum amuzant, pentru a putea avea acces la banii primăriei unele publicații pe care nu le citește aproape nimeni s-a trecut în caietul de sarcini ca publicațiile ce participă să aibă un minim de 10.000 cititori pe an, adică vreo 800 de cititori pe lună sau, mai clar, minim o medie de 40 de cititori pe zi. Cu tot respectul pentru cei care vor lua din acești bani, dar minim 40 de cititori pe zi este o condiție pentru încasat bani nemunciți nu pentru promovat ceva.

Ar mai fi multe de spus despre această selecție de oferte făcută parcă cu dedicație, dar nu cred că poate fi motiv de invidie pe cei care vor încasa și nici motiv de supărare pe primărie care demonstrează încă o dată că nu reușește să depășească un anumit nivel.

Ar fi fost ceva deosebit dacă primarul Carabelea nu dădea nici un ban la presă sau stabilea un algoritm matematic pe criterii de performanță pentru distribuirea acestor bani dar desigur că ce spunea în campanie nu are nicio legătură cu ce face acum și asta nu doar cu banii alocați presei.

Mai departe, așteptăm să citim peste un timp ce părere vor avea alte instituții despre această achiziție a primăriei Piatra-Neamț.

telegram ziar piatra neamt
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate