Primăria a scos de la sertar expertiza care a condus la decizia de demolare a podului de la Spital

8

S-a vorbit foarte mult despre demolarea podului de la Spital, iar decizia produce deja efecte în oraș prin implementarea unor rute de ocolire ca urmare a închiderii accesului rutier pe acest pod. Cu toate acestea, nimeni nu a înțeles până astăzi care au fost motivele care au stat în spatele deciziei de demolare. S-a vorbit și despre o expertiză, dar, la fel, nimeni nu știa ce conține această expertiză.

În cadrul unui proiect de Hotărâre de Consiliu Local care urmează să intre la vot pe 30 martie (click aici pentru proiectul pus la dispoziție de primărie), se menționează o expertiză tehnică întocmită în anul 2018 de către SC FIP CONSULTING SRL care încadrează podul de la spital în clasa stării tehnice IV – stare nesatisfăcătoare. În acest sens s-au prezentat două soluții tehnice: reabilitarea podului sau realizarea unui pod nou.

Acordul de demolare va trebui dat de Consiliul Local în ședința de pe 30 martie. Despre acest lucru se știa în Consiliul Local încă din 2019, când prin HCL 194 din 29.05.2019 s-a menționat demolarea și construirea unui nou pod în cadrul proiectului „Reorganizarea coridorului principal de mobilitate urbană pe axa Est-VEST (B-dul Decebal, Piața Mihail Kogălniceanu, Bulevardul Traian)”. Cu toate acestea, nimeni dintre aleșii locali nu a fost capabil să explice populației, omenește și pe înțelesul tuturor, de ce s-a ajuns la această soluție.

Potrivit documentației puse la dispoziție în proiectul de hotărâre din ședința de pe 30 martie, se arată că podul a fost construit cu aproximație în 1972, existând o reabilitare în anul 1988. Lucrările sunt efectuate de Mavgo Holding SRL – Moldocor SA.

Potrivit expertizei care conține foarte multe detalii tehnice, se arată că există deteriorări, denivelări, supraîncărcări, fisuri, infiltrații și coroziuni provocate de apă etc., dar nicio poză clară în care să se vadă aceste probleme pe care nimeni nu a reușit să le arate concret până acum. Toatre fisurile si infiltraţiile par a fi doar pe hârtie.

Cam așa arată, spre exemplu, imaginile prezentate Consiliului Local în proiect (e drept că nu suntem experți, poate totuși un profesionist găsește aceste imagini elocvente):

În cazul reabilitării, s-ar fi putut circula pe pod pe jumătate din lățimea carosabilă, cu restricție de viteză, tonaj și gabarit. Expertul, însă, a recomandat realizarea unui pod nou cu o singură deschidere prin eliminarea pilei de pe mijlocul albiei, estimând durata de viață la 100 de ani, comparativ cu reabilitarea care ar fi rezistat doar 20 de ani. Acest lucru conduce, însă, la închiderea completă a traficului rutier pe pod.

Mai jos puteți citi raportul de expertiză.

expertiza-demolare-pod-spital

Pentru a înțelege mai bine noile modificări apărute în traficul din Piatra-Neamț vă recomandăm să urmăriți materialul video de mai jos:

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
8 Comentarii
  1. Catalina spune

    … INTERESANT AR FI DE URMARIT CE E CU ACEASTA FIRMA F.I.P. CONSULTING SRL … pentru doritori 🙂

  2. Schmidt Rudolf spune

    Ati pus la dispozitia cititorilor un link spre documentatia de demolare. Pentru cine o va studia, va observa ca e o documentatie „copy-paste„ facuta pentru un alt amplasament (la un moment dat, in documentatie se face referire la paraul Lepsulet, care e undeva prin Vrancea). Felicitari proiectantului si celor responsabili cu studierea documentatiilor din primarie, pentru bulibaseala asta. Astia chiar ne cred fraieri pe toti.

    1. Ghetiu Adrian spune

      Ați distrus un oraș, peste tot numai șanțuri și gropi, spart tot nimic finalizat….Prosteala și nesimțire pe fata din partea Primăriei pentru locuitorii orașului…Acest așa zis proiect se va finaliza voit in 2024 când ce crezi este an electoral…Sa va fie rușine că vă bateți joc de oameni ..sper din tot sufletul sa dispăreți politic și PSD și PNL….voi a-ți îngropat Romania !!!

      1. Mihai spune

        Mai rar așa aranjamente…Să vină DNA să cerceteze cazul.

        1. Bogdan spune

          De Bine Ce e Gândită ,doi Domni din ,, Comisia. Rutiera,, Lehadus și Teodorescu se spune că și au dat , Demisia . CUM și Chiar și D vstra a ți Prezentat se poate să Mergi pe Varianta numai Înainte ,fără a avea. , Posibilitatea. efectuării Virajului la Stânga !

  3. Schmidt Rudolf spune

    Ceva nu se leaga. Expertiza este redactata in luna august 2018. Cum, la pct.5.13 din ultima pagina, scrie clar ca „expertiza si stabilirea starii tehnice sunt valabile doi ani„, pe cale de consecinta pana in luna august 2020, de ce prevederile acestei expertize ar mai fi valabile in 2023? Poate ca situatia e mult mai grava? In mod normal (si legal), aceasta expertiza NU poate sta la baza intocmirii proiectului de executie si executiei investitiei acum, la aproape trei ani de la expirarea termenului dat de expert. Primaria se stie cum lucreaza, dupa ureche. Dar ce pazesc cei care controleaza lucrarile primariei?

    1. Mario spune

      Ce valabilitate mai vrei de la o expertiza care da clar ca solutie demolarea si refacerea podului??? Crezi ca s-a imbunatatit starea podului peste noapte??? Daca era vorba in expertiza initiala de consolidare, da se impunea o noua expertiza care sa spuna daca nu cumva trebuie demolat…Dar in conditiile date nu stiu ce mai e de comentat!

      1. Schmidt Rudolf spune

        E in afara legii si atrage nulitatea documentatiei intocmite in aceste conditii, utilizarea in elaborarea unui proiect de demolare, construire , etc… a unei expertize asupra carui continut expertul tehnic nu-si mai asuma responsabilitatea. Ori, daca expertul spune clar ca perioada de valabilitate a expertizei este de doi ani, fiind intocmita in 2018, este cel putin o dovada a neprofesionalismului proiectantului sa faca referire la aceasta expertiza in proiect. Nemaivorbind de faptul ca pe sub pod trece paraul Cuejdi, si nu paraul Lepsulet asa cum specifica proiectantul. Un proiect de demolare facut copy-paste, dupa alta locatie, si vandut apoi Primariei Piatra Neamt. Deci, conform legislatiei in constructii, o expertiza din 2018 cu valabilitate pana in 2020, NU putea sta la baza intocmirii niciunui proiect. E ilegal.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate