Prima ipoteză despre dinamica prăbușirii podului de la Luțca

1

În urma analizei imaginilor și a pozelor de detaliu de la fața locului, un specialist consultat de publicaţia noastră a emis o ipoteză asupra dinamicii prăbușirii podului de la Luțca. Specialistul consultat de noi a dorit să rămână anonim și ne-a rugat să precizăm că opinia lui este una preliminară, probele de materiale și analiza structurii de către experți la faţa locului putând aduce elemente noi care nu se văd în planșele foto.

Conform opiniei specialistului, prima dată a cedat structura notată cu 1 în planşa foto.

A cedat stâlpul de susținere a cablurilor în zona unde se afla în mișcare camionul şi de aici a început prăbuşirea podului.

Acest stâlp a tras după el stâlpul cu care era conectat printr-o structură de rezistență aeriană (punctul 1) fapt care a suprasolicitat legătura dintre cablurile de susținere și baza podului în punctul 2 din planșa foto.

Astfel cablurile s-au rupt şi a căzut prima secţiune a podului.

Din cauza greutăţii primei secțiuni căzute, toată structura centrală a podului a fost trasă spre punctele 1 şi 2 rupând stâlpi de susţinere din punctul 3 din planşa foto, fapt care a dus și la prăbuşirea următoarei secţiuni de pod.

Ruperea stâlpilor din punctul 3 a fost antrenată de cablurile de susţinere conectate în secţiunea de mijloc a podului.

Ultimul segment antrenat în dinamica prăbuşirii a fost smuls de pe postamentul pe care stătea şi separat de restul elementelor constructive ale podului ce au căzut în albia râului.
Aşa se şi explică distanţa de câţiva metri apărută între această secţiune şi rampa care asigura urcarea spre corpul podului.

Opinia specialistlui este că podul s-a prăbuşit în dinamica explicată mai sus şi nu a fost o cedare simultana a tuturor elementelor de rezistenţă. Un element de rezistență a cedat şi a antrenat celelalte elemente într-un efect de domino.

În curând vom reveni şi cu părerea specialistului despre posibila cauză a prăbuşirii podului de la Luţca.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
1 Comentariu
  1. AB spune

    Cauza principala a fost construirea gresita a stalpilor podului in 1971. Barele de otel beton de la partea de sus a stâlpilor au fost prea putine si au fost insuficient ancorate in betonul din tronsonul inferior cu diametru mai mare, al stalpilor. Daca expertiza si proiectul ar fi prevazut consolidarea stalpilor sau construirea unor stalpi suplimentari dezastrul ar fi fost evitat.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate