Poliția cere sancțiuni dure pentru flash-uri, șicane în trafic și vrea o altă limită de viteză

6

Polițiștii vor pedepse mai mari pentru șoferii care încalcă legea în trafic. În următoarele luni, agenții de la rutieră vor să înăsprească sancțiunile pentru vitezomani și să introducă noi amenzi pentru cei care conduc agresiv. Decizia vine după ce România și-a menținut ultimul loc în topul european al siguranței rutiere.

Flash-uri, claxoane, slalom printre mașini, șicane în trafic. Șoferii care nu conduc civilizat ar urma să fie amendați chiar și cu 2.900 de lei, dacă Poliția reușește să schimbe Codul Rutier. Pentru prima dată, apare termenul de „conducere agresivă”.

A fost nevoie de legiferarea agresivitatii in trafic avand în vedere evenimentele inregistrate in ultima perioadă, iar un astfel de comportament poate sa producă consecințe deosebit de grave.

Poliția vrea sancțiuni mai dure și pentru vitezomani. Acum, șoferii pot rămâne fără permis 90 de zile, dacă depășesc limita de viteză cu 50 de kilometri la oră. Noul Cod Rutier vine cu încă un prag de viteză.

Pentru depășirea vitezei cu mai mult de 70 de kilometri se atrage suspendarea dreptului de a conduce pentru o perioada de 120 de zile”, a transmis Bogdan Ghebaur, purtător de cuvânt IGPR.

În plus, vor fi înăsprite pedepsele și pentru neacordare de prioritate sau depășire ilegală. Dacă până acum, șoferii rămâneau fără permis pentru 30 de zile, conform noului Cod, cei care încală aceste reguli, vor rămâne pietoni două luni. Schimbarea vine după ce România a ajuns, din nou, pe ultimul loc în clasamentul european al siguranței rutiere.

Noul Cod Rutier ar putea să intre în vigoare până la sfârșitul anului.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
6 Comentarii
  1. Florin spune

    Oamenii se grabesc. Problema e insa data de multi soferi care u merg pe prima banda si stau cu 40 la ora pe a doua si atunci apar flash-uri, impletituri etc. Militia sa dea amenzi celor care nu merg pe prima banda daca e libera sau daca merg ( pe a doua banda) dar in drept cu alta masina de pe prima banda si nu lasa sa treaca pe unul din spate. Faceti voi asta si scade cu 50 % nr de accidente. Plus sosele care sa nu treaca prin toate satele cand merg de la Suceava la Bucuresti sau Iasi -Timisoara

  2. un militian spune

    sunt doua probleme aici
    1 educatia (lipsa ei) șoferilor
    2 politia e în fapt fosta miliție care este obișnuita sa vrea sa aibă un cuvânt de spus în tot și în toate

  3. legio spune

    Nu santem cu picioarele pe pamant ,mai oameni buni la marea viteza cu care avem voie sa circulam egala cu viteza unui atelaj cu doi cai buni , tipurile noi de motore de pe mijloacele auto se duc dracului,se infunda filtrul de particule, ,se duce catalizatorul etc. Principalele cauze ptr care vor sa bage mana in buzunarul roman sant lipsa de INFRASTRUCTURA PTR ACESTE TIMPURI , daca ar fi 3-4 benzi pe sens ,nu ar mai fi nici altercatii , flesh-uri,sicane ,aceste amenzi sant bune numai ptr asi umfla bojogii politistii care nu nu stiu nici macar sa-si poarte uniforma , o transforma cum li se scoala lor (vedeti pantalonii ,parca sant itari)!

  4. Marius spune

    Dar autostrazi, infrastructura avem???? Si cu toate ca nu suport bizonii din trafic, mi se pare absolut idioata ideea de a legifera „agresivitatea” in trafic pentru ca ramane la latitudinea organului sa aprecieze daca ai fost agresit sa nu, iar la cat de inteligenti si competenti sunt politistii din Romania, se poate ajunge la abuzuri grave. Mergeti voi cu 50 km/h de la Oradea la Constanta.

    1. Cordunneanu spune

      Am avut de multe ori ocazia ca fiind pe o banda de circulație sa nu am imediat posibilitatea de a ma retrage in fata unuia care semnaliza continuu ca vrea sa treacă după care a frânat brusc in fata mea.

  5. Andrei Varga spune

    Deci după două sute de ani descoperim reckless driving .
    Cam de atunci americanii au definiția .
    Încă de pe vremea poștalionului cu armăsari 😃

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate