Percheziție domiciliară: un bărbat din Piatra-Neamț a fost reținut pentru efectuarea de operațiuni financiare în mod fraudulos

0

La data de 24 octombrie a.c., polițiștii  Serviciului de Investigare a Criminalității Economice Neamț, sub coordonarea procurorilor din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Piatra Neamt au pus în executare un mandat de percheziție domiciliară, în județul Neamț, la locuința unei persoane bănuite de efectuarea de operațiuni financiare în mod fraudulos.

Din cercetări, a reieșit că, în cursul lunilor septembrie-octombrie a.c. un bărbat, de 32 de ani, din Piatra Neamț, ar fi efectuat mai multe tranzacții financiare neautorizate, prin efectuarea de plății în sistem contactless, folosind datele mai multor carduri electronice sociale, ce aparțineau unor persoane vătămate domiciliate pe raza județelor Neamț, Sălaj și Suceava, achiziționând astfel mai multe produse alimentare.

În urma perchezițiilor efectuate, au fost descoperite și ridicate mai multe mijloace de probă care privesc posibila activitate infracțională a persoanei vizate de anchetă, mai multe terminale mobile, o unitate de calcul, 11 țiple de substanță vegetală urcată, de culoare verde, susceptibilă de a avea efecte psihoactive, un dispozitiv de rulat țigarete, 10 butelii din aluminiu tip AirSoft.

În urma documentării activității infracționale, persoana în cauză a fost reținută, pentru 24 de ore, fiind cercetată sub aspectul săvârșirii infracțiunii de efectuarea de operațiuni financiare în mod fraudulos, în formă continuată.

Astăzi, acestea urmează să fie prezentate Parchetului de pe lângă Judecătoria Piatra Neamț, cu propunerea de luare a unei măsuri preventive.

În activități au fost implicați polițiști din cadrul Biroului de Investigații Criminale și Biroului de Ordine Publică Piatra Neamț.

***

Polițiștii vă supun atenției, cele mai întâlnite 7 tipuri de fraude în mediul online:

Frauda ”Mesaj de la șef” –  CEO fraud: Vizând angajații autorizați să efectueze plați, autorul sună sau trimite un e-mail, pretinzând că este unul din managerii de top din companie și îi determină să plătească o factură falsă ori să efectueze un transfer din contul firmei.

Fraude cu facturi – Invoice fraud: O firmă este contactată de cineva care pretinde că este reprezentantul unui furnizor de bunuri/servicii legitim. Angajații cu atribuții de efectuare de plăți sunt determinați să plătească, pe viitor, facturi false în conturile autorilor.

Phishing/Smishing/Vishing: autorii te apelează telefonic, îți trimit un mesaj text (SMS) ori un e-mail, prin care te induc în eroare, pentru a-ți divulga date personale, financiare ori de securitate.

Website-uri bancare contrafăcute – Spoofed bank website fraud: Autorii folosesc mesaje de tip ”phishing” cu link-uri către site-uri bancare false.  Odată ce ai accesat link-ul, prin metode diverse, și se colectează ilegal datele personale și/sau bancare. Site-ul contrafăcut va arăta precum cel legitim pe care îl imită, cu foarte mici diferențe, deseori greu sesizabile.

Iubire prefacută – Romance scam: Autorii pretind că sunt îndragostiți și își doresc o relație cu potențiala victimă.  Deși debutează pe site-uri de întâlniri, sunt folosite conturi false de e-mail sau pe rețele sociale pentru menținerea contactului, câștigarea și exploatarea încrederii.

Furtul de date personale – Personal data theft: Autorii îți colectează nelegitim datele personale de pe rețele de socializare. Datele tale pot fi vândute altor infractori sau folosite pentru a-ți accesa conturile bancare, contracta împrumuturi ori derula afaceri ilegale în numele tau.

Fraude cu investiții și cumpărături online – Investment and online shopping scams: Autorii îți oferă oportunitați ”speciale” de investiții cu profituri rapide… sau îți prezintă ”oferte-bombă” de ”chilipiruri” în mediul online.

Recomandăm persoanelor care au postat anunțuri de vânzare pe site-uri să nu comunice datele de pe card, acestea fiind confidențiale și folosite exclusiv pentru achiziții și nu pentru încasări. Utilizatorii sunt sfătuiți să verifice toate detaliile înainte de a efectua o tranzacție.

Pentru a se proteja împotriva fraudelor, este necesar ca utilizatorii de carduri să respecte următoarele recomandări:

• să nu comunice nimănui PIN-ul, datele înscrise pe card inclusiv codul CVV2/CVC2, date personale de identificare, orice alte informații de securitate aflate pe carduri sau parolele de securitate utilizate în tranzacționare; Angajații băncilor nu vor solicita niciodată divulgarea acestor informații indiferent prin ce mijloace se primește solicitarea – e-mail, SMS, apeluri telefonice sau la servicii financiare furnizate de bancă la distanță.

• să nu furnizeze niciodată datele de acces la Internet/Mobile Banking;

• datele înscrise pe card trebuie cunoscute exclusiv de titular și trebuie completate doar când acesta efectuează cumpărături online pe site-uri securizate;

• să nu deschidă atașamentele din e-mail-urile primite de la persoane necunoscute;

• să nu intre pe link-uri primite prin e-mail-uri necunoscute sau nesolicitate;

• să nu instaleze aplicații din surse necunoscute și programe necertificate descărcate de pe website-uri dubioase;

• să aibă instalat un program antivirus bun și actualizat și să actualizeze permanent sistemul de operare;

De asemenea, să nu mai introducă alte coduri și să anunțe imediat banca emitentă în cazul în care observa în browser:

-imagini suspecte care nu corespund cu cele din paginile web ale băncii,

-apariția unor ferestre „pop-up” care solicită introducerea de date confidențiale,

-că nu se pot autentifica în pagina de Login de la prima încercare, întrucât s-ar putea să devină victima unui atac informatic.

aplicatie android ziar neamt

telegram ziar piatra neamt
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate