Opinii despre situația descrisă în ancheta jurnalistică de la Școala Văleni, Piatra-Neamț

7

Ancheta jurnalistică realizată de ziarpiatraneamt.ro la Școala din cartierul Văleni, Piatra-Neamț, care poate fi citită aici, a stârnit, cum era și firesc, multiple reacții din partea unor persoane sau instituții publice. În realitate, ancheta jurnalistică a prezentat lucruri de mult știute, dar care au devenit de-a lungul anilor subiect tabu și pretext de închis ochii din partea celor responsabili. Articolul publicat la începutul acestei săptămâni pe ziarpiatraneamt.ro a fost scânteia care a realimentat focul implicării celor care răspund de ce se întâmplă în această unitate de învățământ, iar rezultatele au început să apară. Sperăm ca această revoltă generală a persoanelor publice vis-a-vis de Școala din Văleni să se materializeze în măsuri concrete de aducere la normalitate a sistemului educațional din Neamț. Asta dacă ne dorim viitori adulți care să aducă un plus de valoare comunității, nu să își petreacă viața comițând infracțiuni, stând în pușcării sau având un nivel de trai mediocru pentru că așa au fost ei învățați la școală…

Adrian Bourceanu, consilier județean și președinte ATOP

Adrian-Bourceanu-ATOP-1024x706Am citit articolul ziarpiatraneamț privind școala din Văleni. Vă spun deschis că în calitate de președinte a Autorității Teritoriale de Ordine Publică, fusesem informat de reprezentanții poliției naționale de aspecte privind riscul infracțional din acestă zonă a municipiului, altele decât cele prezentate de dumneavoastră privind această școală. Ca atare, în acel context, am inițiat împreună ai mei colegi din Consiliul Județean, procedurile de finanțare, achiziție și montare a unui număr de șase camere de supraveghere performante în acest cartier, camere ce vor fi conectate în cel mai scurt timp la întreg sistemul de monitorizare video din Piatra Neamț. Față de materialul prezentat de publicația dumneavoastră înțeleg că trebuie să identificăm o variantă prin care să monitorizăm video și arealul acestei unități de învățământ, în paralel cu mărirea frecvenței de patrulare și supraveghere pe care o pot face efectivele de ordine publică a poliției naționale și locale, urmând să purtăm discuții în cadrul Autorității și cu reprezentanții jandarmeriei nemțene în acest scop. Apreciez la rândul meu implicarea activă a doamnei viceprimar Luminița Vîrlan și a domnului Inspector Școlar General, Viorel Stan în rezolvarea acestor probleme, domniile lor putând aplica acele soluții în virtutea competențelor conferite de funcțiile administrative pe care le exercită.

Ciprian Șerban, președinte TSD Neamț

ciprian-serbanEste inadmisibil să închidem ochii – indiferent că vorbim aici de autorități locale sau județene, ori de conducerea școlii – la situații de genul celor relatate de dumneavoastră în reportajul despre abuzurile la care sunt supuși copiii și angajatele Școlii Văleni. Comoditatea și frica de a fi trași la răspundere de care dau dovadă cei care ar trebui să administreze /managerieze această școală vor genera în continuare astfel de situații, iar minorii, care deja au dezvoltat un comportament de tip mafiot și încasează taxă de protecție de la cei mai mici, fac acest lucru tocmai datorită lipsei de atitudine din partea celor care sunt plătiți pentru a păstra ordinea și disciplina în școală. Din punctul meu de vedere, cazurile de abuz de la Văleni trebuie cercetate în detaliu de poliție și Inspectoratul Școlar, cei vinovați de această situație – inclusiv de faptul că o investiție precum centrala termică zace nefolosită – trebuie să fie sancționați potrivit legii. Toleranță zero atunci când victime cad copiii, chiar dacă acești copii au avut nenorocul de a trăi într-un mediu ostil! Minorii infractori trebuie consiliați și, eventual, cazurile mai grave să intre în atenția nou înființatului Centru pentru minori delicvenți. Felicit pe doamna viceprimar Luminița Georgeta Vîrlan pentru implicarea de care a dat dovadă, care o caracterizează de altfel, și voi face personal demersuri pentru a-i aduce la cunoștință domnului Ionel Arsene, președinte al Consiliului Județean Neamț, situația intolerabilă de la Văleni astfel încât să găsim împreună cele mai fezabile soluții pentru liniștea familiilor și a micuților care învață la Școala Văleni.

Eugen Țapu-Nazare, senator PNL de Neamț

eugen-tapu-nazareȘcoala din Anexa Văleni, Piatra Neamț, pare a fi uitată de toată lumea: de conducerea Școlii nr.2, căreia îi aparține din punct de vedere administrativ, de conducerea ISJ Neamț, de reprezentantul executivului pietrean care prin fișa postului are atribuții în acest sens. Dacă reprezentanți ai presei nu ar fi adus la cunoștința opiniei publice aspectele grave care privesc deopotrivă procesul instructiv-educativ, baza didactico-materială, dar mai ales civismul, viața și siguranța elevilor, numele școlii ar fi fost readuse în memoria publică prin gesturi ipocrite și demagogice în campania pentru alegerile parlamentare. Ne putem pune următoarea întrebare: Cei care la începutul anului școlar își arătau grija nemărginită pentru copiii din Văleni, distribuind rechizite și ghiozdane, sau preocupându-se de proiectarea și realizarea unei treceri de pietoni care să ducă nicăieri, nu au sesizat aceste stări de lucruri foarte grave? Este mult mai ușor să încalți „cizmele de vreme rea“ și împreună cu presa să te deplasezi la locul faptei, decât să-ți asumi responsabilități reale. Oare chiar nu știa conducerea ISJ , măcar prin inspectorul școlar care are în responsabilitate această școală, ce se întâmplă aici? Dar directorii unității de învățământ? Ce să mai spunem de reprezentantul administrației care are atribuții în domeniul învățământului din Piatra Neamț. Ar fi interesant de văzut în ce măsură conducerea Școlii nr. 2 a sesizat conducerea ISJ, conducerea Primăriei, Poliția locală și cea municipală în legătură, mai ales, cu ceea ce se întâmplă în zona proximă a școlii și ce măsuri a luat, în consecință.

Ce trebuie făcut? Cred că se impune asumarea rapidă a acestei stări de lucruri de către cei cu adevărat responsabili și adoptarea unor măsuri urgente, cum ar fi:

  • Gestionarea corectă a fondurilor alocate de Primărie pentru Școala nr.2, menționându-se clar sumele alocate școlii Văleni;
  • Asigurarea încadrării cu personal didactic pe criterii care să asigure șanse egale la educație pentru elevii din această școală;
  • Monitorizarea activităților din această școală, de către autoritățile publice, o perioadă de timp până când se revine la normalitate;
  • Analiza atentă a unor posibile situații de discriminare a copiilor de aici. Trebuie verificat dacă anumite transferuri selective de la școala Văleni la Școala nr. 2 nu au generat discriminări;
  • Măsurile aprobate de Consiliul Local Piatra Neamț pentru întărirea ordinii și siguranței publice în cartierul Văleni trebuie aplicate urgent și monitorizat acest lucru;
  • Nu poate fi exclusă nici posibilitatea ca elevii din Văleni să-și desfășoare activitatea chiar în sălile de la Școala nr. 2, în condițiile în care unitatea școlară beneficiază de mijloc de transport. Înclinăm să credem că ar fi soluția cea mai bună, complementară celei de a fi numit un director adjunct cu adevărat preocupat de problemele școlii, adică ale elevilor.

Sebastian Burduja, președinte PACT

burdujaDin nefericire, pot spune că acest caz relatat de Ziar Piatra Neamţ este o imagine a României de azi: jefuirea banului public, autorităţi incapabile să asigure educaţia copiilor noştri în condiţii decente şi, în lipsa unor sancţiuni drastice,  oprimarea celor mai slabi de către cei mai puternici. Este un exemplu relevant despre cum îşi tratează statul proprii cetăţeni. Nu doar în judeţul nostru, ci peste tot în ţară. Întreaga Românie arată ca şcoala din Văleni.

Constat cu durere în suflet că în Uniunea Europeană, în anul 2016, există cazuri în care sunt încălcate drepturi fundamentale ale copiilor, supuşi la tortură fizică şi psihică de către colegii lor. Mă îngrozeşte lipsa de reacţie a tuturor celor care puteau face ceva, în special a instituţiilor plătite din banii contribuabililor. Mă întreb de ce cadrele didactice sunt martore la acest proces şi nu au făcut nimic. Mă întreb, totodată, unde este Direcţia de Protecţia Copilului şi ce a făcut în acest caz? Este de apreciat că s-a început un control, dar este nevoie de o anchetă dusă la bun sfârşit de către toate instituţiile care luptă şi protejează copilul în România. Mi se pare, de asemenea, de neconceput faptul că elevii acestei şcoli, într-un municipiu din România, sunt puşi să taie lemne pentru a se încălzi. Este la fel de dureros strigătul disperat al unor mame care caută protecţie pentru copiii lor şi nimeni nu face nimic. Încotro merge România? Încotro merge Neamţul?

Susţin ferm pedepsirea urgentă a tuturor celor vinovaţi de aceste abuzuri. Copiii care cresc în astfel de medii pot rămâne cu traume pe viaţă. Cred că rezolvarea cazurilor precum cel de faţă ar trebui să reprezinte priorităţi naţionale pentru statul român. Motivele care au dus la aceast situaţie sunt aceleaşi pe care le-am mai spus: oamenii cu pixul în mână. Autorităţile nu pot funcţiona decât prin intermediul oamenilor care le conduc, iar aceştia sunt indiferenţi şi de cele mai multe ori, mânaţi de un singur interes: jefuirea banului public.

Nu este singurul caz din ţară în care, în ciuda unei investiţii uriaşe, copiii noştri învaţă în condiţii inumane. Personal, cunosc  zeci de astfel de cazuri din perioada în care lucram la Banca Mondială. Copiii din şcoala din Văleni sunt victime ale hoţiei conducătorilor noştri. Am spus-o şi o repet: România pe bune începe cu şcoala pe bune. Nu putem să pretindem că suntem o ţară dezvoltată dacă noi nu ne putem trimite copiii să înveţe în şcoli sigure, în condiţii decente. Dacă există bune intenţii, există soluţii pentru ca aceste lucruri să devină realitate. O soluţie ar fi prioritizarea investiţiilor pe baza unor criterii foarte bine definite. Împreună cu echipa mea, am stabilit o serie de astfel de criterii în perioada în care lucram la Banca Mondială şi acordam asistenţă pentru dezvoltarea infrastructurii şcolare.

O altă cauză a acestor drame precum cea descrisă în materialul dvs. este fenomenul delincvenţei juvenile, care, din păcate, ia amploare în Neamţ. În paralel cu asigurarea unor condiţii demne pentru copiii noştri, trebuie să ne asigurăm că aceştia vor merge în continuare şi îşi vor continua educaţia. Iar pentru asta e nevoie de măsuri concrete pentru a asigura pregătirea profesorilor din România, dar şi pentru a scădea rata abandonului şcolar. Cred că acordarea unei mese calde zilnice şi a rechizitelor şcolare gratuite sunt soluţii în acest sens. Ca părinte cred că este important să nu permitem nimănui să accepte astfel de tratamente la care sunt supuşi copiii din România. Un stat responsabil nu poate îngădui astfel de cazuri.

Luminița Moscalu, consilier local PNL

moscaluSituația îngrijorătoare pe care o prezentați dumneavoastră poate fi analizată prin intermediul a trei întrebări: Cine, Cum și prin Ce resurse financiare să rezolve situația Școlii Văleni, din cadrul Școlii Gimnaziale nr. 2 Piatra-Neamț. Iată și eventualele răspunsuri: Cine? Școala prin director, directorul adjunct și ISJ Neamț prin inspectorii școlari, inspectorii generali adjuncți, respectiv inspectorul școlar general. Cum? Educația incluzivă. Ce resurse financiare? Se pot derula proiecte cu finanțare nerambursabilă adresate Consiliului Județean, Consiliului Local și ANPCDEFP. De exemplu, proiectele europene 2007-2013 și 2014-2020 au avut și au fonduri destinate integrării copiilor din grupurile vulnerabile, din zonele marginale sau cu risc social. Fondurile europene pot fi accesate de orice școală și de orice Inspectorat Școlar din România. Identificarea unei probleme este urmată de completarea unei cereri de finanțare, adresată ANPCDEFP în mod direct de școala respectivă sau de Inspectoratul Școlar respectiv. Proiectele europene pot include fie formarea profesorilor pe această temă a incluziunii sociale, fie pot fi destinate educației acestor copii, formării unor noi competențe din perspectivă informală și nonformală.

Raluca Chertic, consilier juridic, membru PMP

cherticMass-media acordă din ce în ce mai multă atenţie violenţei, contribuind astfel la conştientizarea şi creşterea interesului public faţă de violenţa tinerilor şi implicit, cea şcolară. Articolul publicat în Ziarul Piatra Neamt îl consider optim, atât din punct de vedere informativ, cât și ca un semnal de alarmă care atrage atenția instituțiilor de stat responsabile cu rezolvarea situație nefavorabile de la Școala din Văleni. Rolul mass-mediei în acest caz duce la o finalizare favorabilă a problemelor descoperite în urma investigației jurnalistice prin impunerea celor autorizați în găsirea unor soluții funcționale în ceea ce privește mediul ostil descoperit la Școala din Văleni: „mizeria de nedescris și anexele care stau să se dărâme, copii frustrați care învață în frig și cu căciulile în cap,cu șobolanul în colțul clasei,cu kilometri merși pe jos pentru că cei mai mari le iau banii, cu un vocabular de speriat și cu o educație limitată la scris și citit, elevi minori care tăie sau cară lemne pentru a face focul în sobe, deși au fost investiți peste 4 miliarde lei vechi într-o centrală termică de ultimă generație și un sistem termal cu baterii solare.” – situație de fapt care nu mai trebuie tolerată! Fiind un fenomen complex, violenţa are determinări psihologice, sociale, culturale, economice, lucru evident atunci când luăm în considerare amploarea formelor ei de manifestare şi inter-relaţiile pe care le presupune. Violenţa şcolară nu este un fenomen nou. În contextul cultural şi politic european se acceptă şi se promovează ideea că şcoala trebuie să fie un spaţiu privilegiat, al securităţii, liber de conflicte şi de manifestări ale violenţei sociale. Trebuie apărat interesul copilului pentru a-i asigura dezvoltarea în cele mai bune condiţii, iar răul tratament al copilului este interzis prin lege (ameninţarea, indiferenţa, neglijenţa, derâderea, umilirea, pedepse corporale etc.). Asistenţa celor implicaţi în astfel de situaţii se face prin: discuţii cu persoana în cauză, discuţii cu un consilier şcolar, stabilirea unui program de vizite a poliției locale la școală, implementarea unui program de ore de prevenire și educație, ore pe care să le țină la această școală angajați ai Poliției Locale și ai Poliției Naționale, așa cum declară șeful Poliției Locale, domnul Pancu Eugen. Interacţiunea individ-mediu şcolar are o mare importanţă în demersul educativ, iar mediul şcolar trebuie să ofere toate condiţiile necesare bunei desfăşurări ale activităţii didactice, astfel încât ambianţa educaţională din cadrul şcolii să fie una propice dezvoltării elevilor. Interesul faţă de violenţa socială este consecinţa unei conştientizări generalizate privind necesitatea punerii violenţei pe agendele de lucru ale diferiţilor actori sociali, responsabili de găsirea unor soluţii, dar şi mobilizarea corpului social pentru luarea de poziţie, implicarea şi participarea la prevenirea şi combaterea acestui fenomen social. Apreciez poziția celor implicați de la nivel local și speram ca toți cei responsabili sa ia atitudine pentru rezolvarea situației de la Școala din Văleni!

Aurelia Simionică, membru PNL, fost viceprimar

simionica-aurelia-1024x674Dincolo de ce înseamnă îmbunătățirea condițiilor de desfășurare a procesului de învățământ, se impun și măsuri directe pentru eliminarea absenteismului școlar și creșterea gradului de educație.

Mediul din care provin acești copiii reprezintă cauza comportamentului lor. Consider că acesta reprezintă adevărata problemă în prezent, cu șanse mari de agravare în viitor.

Familiile și copiii trebuie monitorizați, îndrumați, sprijiniți și dacă este cazul sancționați. Poliția și acțiunile ocazionale nu pot rezolva problema.

Implicarea cu caracter de permanență a școlii, direcțiilor de asistență socială, ONG-urilor, asociațiilor, fundațiilor, bisericii și comunității se impune în regim de urgență pentru normalizarea climatului de viață al copiilor.

Știm să ne arătăm indignarea, eventual discriminarea fără să mișcam un deget pentru ei! Cu trecerea timpului fenomenul va lua amploare și va fi dificil de eradicat. Trebuie să le acordăm o șansă reală pentru integrare și acest lucru se poate realiza doar prin educare.

Daniela Soroceanu, secretarul județului


Urmare solicitării dumneavoastră de a emite un punct de soroceanuvedere despre articol, vă precizez că am identificat mai multe probleme cu privire la condițiile de desfășurare a activităților educaționale și posibile încălcări ale legii penale de către unele persoane neprecizate în text.

Chiar dacă unele dintre aceste aspecte exced competențelor pe care le am în calitate de președinte al Comisiei de Protecția Copilului Neamț (atribuții prevăzute în art. 2 – HG 1437/2004), cât și de președinte al Colegiului Director al DGASPC Neamț (atribuții prevăzute de art. 7 din HG 1434/2004), nu pot fi însă indiferentă față de acțiunile sau neimplicarea celor abilitați de lege pentru respectarea drepturilor fundamentale ale copiilor, precum dreptul la educație, dreptul la nediscriminare, la egalitate de șanse și nu pot fi impasibilă față de o purtare abuzibă și lipsa unui confort, atât psihic, cât și ambiental, corespunzător creșterii și formării tinerilor.

În situația unor copii ai căror reprezentanți legali sunt părinții (așa cum reiese din situația noastră, părinții fiind petenți), atât Comisia Protecției Copilului Neamț, cât și DGASPC Neamț nu pot interveni, decât dacă se constată, din oficiu sau de către compartimentul de specialitate de asistență socială din cadrul Primăriei Piatra-Neamț, diverse abuzuri ale acestora asupra copiilor lor. În cazul nostru însă abuzurile  „par” a fi ale altor persoane (adulte sau minore, pentru care trebuie stabilit mai întâi dacă au vârsta atragerii răspunderii penale). În acest sens, Poliția municipiului Piatra-Neamț, Poliția Locală a Municipiului Piatra-Neamț, Primăria Piatra-Neamț, ISJ Neamț trebuie să demareze anchete pentru a se stabili faptele și făptuitorii, urmând ca, ulterior, aceștia să fie trași la răspundere conform dispozițiilor legale în vigoare.

Nu în ultimul rând, fenomenul infracțional al zonei este în atenția autorităților, iar în vederea stopării acestuia, prin intermediul ATOP, s-au achiziționat camere de supraveghere și monitorizare amplasate în acest cartier.

Cu același scop, prin hotărâre a plenului CJ Neamț s-a aprobat deja înființarea în cadrul DGASPC a unui centru pentru minori care fac fapte penale, dar nu răspund penal, cei cu vârsta sub 14 ani.

Este de notorietate că, pe parcursul anului trecut, din cauza unor astfel de fapte penale, Comisia de Protecție a Copilului Neamț a instituit măsuri de supraveghere a minorilor, atât în centre din afara județului, cât și în familie. Sperăm ca până la sfârșitul acestui an, ca urmare a inițiativei președintelui CJ Neamț să devină funcțional complexul de servicii pentru copilul delincvent care are în componență două compartimente (compartiment mobil de intervenție pentru copilul cu comportament deviant și un centru de supraveghere și sprijin a reintegrării sociale a copilului care a săvârșit fapte penale și nu răspunde penal) care au prevăzute 23 de posturi normate. (cf. Hotărârii CJ nr. 214/30.09.2016).

Față de situațiile descrise de dumneavoastră, vă atașez punctul de vedere al compartimentului de abuzuri din cadrul DGASPC Neamț pe această temă, transmis prin adresa înregistrată la instituția noastră sub nr. 20777/25.10.2016, iar rezultatul verificărilor vă va fi pus ulterior la dispoziție.

Cristina Păvăluță, director DGASPC Neamț

pavalutaVăzând articolul dumneavoastră vă comunicăm următoarele:

-apreciem faptul că articolele dumneavoastră surprind aspecte care, în cele mai multe situații, ajung la cunoștința publicului și, implicit, a instituțiilor statului, pentru a primi rezolvarea adecvată a unor eventuale disfuncții ale sistemelor sociale.

-referindu-ne direct la articol, vă informăm că până la această dată DGASPC Neamț nu a fost sesizată cu privire la vreo posibilă situație de abuz, neglijare, trafic, exploatare (așa cum sunt acestea definite de art. 94 din legea 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, actualizată și de titlul II.2.1 din Metodologia cadru privind prevenirea și intervenția în echipă multidisciplinară și în rețea în situațiile de violență asupra copilului și de violență în familie, aprobată de HG 49/2011) care s-ar fi produs la Școala din anexa Văleni, aflată în coordonarea Școlii Gimnaziale Nr. 2 Piatra-Neamț.

Precizăm suplimentar că sesizarea oricărei situații de încălcare a drepturilor copilului către direcțiile generale de asistență socială și protecția copilului este obligație expresă a angajaților „instituțiilor publice sau private care, prin natura profesiei, intră în contact cu copilul” – cf. art. 89, alin (3) din Legea 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, actualizată.

De asemenea, în conformitate cu prevederile art. 52, alin (4) din Legea 1/2011 – Legea educației naționale, ”cadrele didactice au obligația de a referi centrelor județene de resurse și asistență educațională / Centrului Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională cazurile de abuz, neglijare, exploatare și orice altă formă de violență asupra copilului și de a semnala serviciului public de asistență socială sau, după caz, direcției generale de asistență socială și protecția copilului (ale sectoarelor municipiului București), aceste cazuri”.

Cu privire la situațiile de abandon școlar la care faceți referire în articol, vă informăm că art. 86, alin. (3) din Legea 1/2011 precizează că „părintele sau tutorele legal este obligat să ia măsuri pentru școlarizarea elevului, pe perioada învățământului obligatoriu”, iar art. 360, alin (1) menționează că această faptă constituie contravenție și se sancționează cu „amendă cuprinsă între 100 și 1000 lei ori cu munca echivalentă în folosul comunității”, punerea în aplicare a acestora nefiind atributul direcțiilor generale de asistență socială și protecția copilului, ci al organelor de poliție, care trebuie să fie înștiințate de către școală cu privire la aceste aspecte.

Situațiile de bullying (hărțuire, șicanare, violență practicată în mediul școlar de către elevii mai mari asupra elevilor mai mici), chiar dacă afectează procesul formării și compromit valorile educației, nu fac parte din categoria taxonomică atribuită spre instrumentare directă direcțiilor generale de asistență socială și protecția copilului, prin actele normative în domeniu.

Totuși, ținând cont de faptul că atât bullying-ul cât și absenteismul sau abandonul școlar sunt simptome ale sistemelor sociale disfuncționale, instituția noastră va iniția o evaluare proprie a aspectelor sesizate la Școala din anexa Văleni.

Menționăm, de asemenea, că instituția noastră, prin specialiștii proprii, poate desfășura, la cerere (și va notifica Școala Gimnazială Nr. 2 Piatra-Neamț în acest sens), programe de pregătire a cadrelor didactice și a personalului nedidactic în domeniul prevenirii hărțuirii în mediul școlar (bullying-ului).

Eugen Pancu, șef Poliția Locală

pancuPoliția Locală Piatra-Neamț, împreună cu polițistul de proximitate din cadrul  Poliției municipiului Piatra-Neamț care are în responsabilitate zona cartierului Văleni și reprezentanți ai Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității din cadrul Inspectoratului de Poliție al județului Neamț,  au participat la o acțiune în unitatea școlara aferentă cartierului Văleni din municipiul Piatra-Neamț – Școala generală nr. 7, acțiune subscrisă unei campanii de prevenire a infracțiunilor cu violență, a consumului de alcool și droguri.  

În cursul acestei acțiuni, concepută ca având un caracter interactiv, au fost purtate discuții deschise cu elevii, fiind prezentate acestora o serie de materiale video prin care mai multe personalități marcante ale sportului românesc și-au descris propria evoluție în carieră, urmărindu-se astfel puterea exemplului,  în opoziție cu tineri aflați în centre de detenție.

De asemenea, au fost prelucrate prevederile Legii 61/1991, republicata,  pentru sancționarea faptelor de încălcare a unor norme de conviețuire socială, a ordinii și liniștii publice, precum și infracțiunile de furt, tâlhărie, tăinuire, însușirea bunului găsit, viol și înșelăciune, conform noului Cod Penal, fiind distribuite în acest sens pliante  “ STOP VIOLENȚEI” elevilor participanți.

Precizăm că asemenea acțiuni vor continua în unitățile de învățământ, aflate în responsabilitatea Poliției Locale Piatra-Neamț.

 

 

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
7 Comentarii
  1. VUK spune

    Pareri si Opinii , Deci facem o Sedinta , Comisie Ptr a achizitiona 6 cam Video , Totusi Din 400 000 Ron NU a Mai Ramas si Rest ?? Le Montam pe stalpi , pereti ,colturi de cladiri ,,, Ca sa CE ? Sa vezi Chipul unuia sau Altuia , Daca ? apuci sa l Vezi ,imaginea poate sa fie Neclara , Cam sa NU surprinda Momentul Ori pur si Simplu sa Nu mai Fie FUnctionala , E pe baza de Cablu ! A lasa ca Stiu Ei ,,Baietii ,, Unde Vine Gadilita ! Dupa sa spunem ca totu e Ok , Ai Cadre ,Imagini cu Faptuitoru , Mai Trebuie identificat , Ptr ca acea ,acele Cam NU Retin CNP ul Personajelor , Deci Indentifical , Trimite un Agent ,cu NT DGU , PPN sa faca Curse intre Baza si Domiciliu respectivului Ptr al indentifica , chema la Audieri ,DA Numai Bine Puneti deodata un Agent cu telefon la el, in interiorul , Perimetrul Scolii , Ca EA scoala e Subiectu Principal , si daca INTAMPINA dificultati in Asigurarea ,, Ordinii si Sigurantei,, sa si Apeleze colegii ptr Interventie , Retinere Samd , SE reduc si Chetuielile Si Sincer ,,Nici NU Speriati LUPUL Cu Blanita Oii ,,

  2. Elev spune

    E clar! La capitolul datul cu parerea avemta specialiști de necontestat!
    Câinii latră, caravana trece!
    Dincolo de cateva scoli si licee cu pretenții, sunt multe alte instituții de învățământ unde totul pare pierdut!
    Nimeni nu pare interesat sa ia taurul de coarne.
    Finantarea per elev asigura scolii nr 2 un buget călduț- si asta datorita faptului ca au sc din valeni in subordune; pt elevii romi finantarea e mai mare. Centrala aia ultra performanta nu a a adus o directorul de acasa. El doar a semnat ca „primarul”.
    Cine sa faca proiecte de accesare fonduri europene? De multe ori profesorii de la aceste scoli sunt la fel de neinteresati de situatie ca si elevii lor…
    Dar cei care pot schimba ceva emit opinii,….lungi, si fara niciun rezultat.
    Câinii latra, ursul trece, lumea uitaacuma, luna trece, leafa merge….tipic romanesc

  3. Constantin Rotariu spune

    In contextul in care discutam despre aceasta problema, a se privi si acoperisul centralei termice … CARE A FOST IN TOTALITATE DISTRUS SAU…..FURAT. De cine? De cei din zona.

  4. Ioana D. spune

    Toata problema consta defapt in deteriorarea sistemului didactic de evaluare a elevilor. Scoala devine o institutie pentru „distractie” si pierdere de vreme a copiilor si de umilire a cadrelor didactice. Elevii primesc note MULT peste nivelul de pregatire si de interes fata de orice materie de studiu. Acest fapt NU are cum sa incurajeze elevii sa invete, ci dimpotriva, elevii isi pierd ireversibil interesul si respectul pentru scoala si pentru profesori si isi distrug si propria lor ambitie!!! Astfel ca rezultatele acestui mult prea permisiv/bland sistem de evaluare se vad acum din ce in ce mai clar la generatiile actuale de elevi. Toti elevii care au ajuns la olimpiade NU sunt pregatiti de profesorii de la clasa NICIODATA. Ei fac cursuri particulare cu profesorii de calitate ce NU mai sunt ori NU accepta sa fie cadre institutionalizate TOCMAI din acest motiv. Pentru orice profesor cu demnitate si profesionalism, acest sistem de invatamant este umilitor atat prin insasi forma lui devenita cat si prin rezultatele de comportament dezastruoase intalnite tot mai des la elevi.

  5. Magda Toma spune

    Copiii de acolo trebuie ajutati.Nu cadrele didactice sunt vinovate !

  6. Lena Marian spune

    Ma bucur ca , lucrurile par sa se miste! Sper sa nu ramina la nivel de..vorbe!

  7. KarmineLamborghini spune

    Fapte , nu vorbe 😤😤😤😤😤😤😤😤 sunt satula de vorbe goale 😕😕😕😕😕😕😕😕😕😕

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate