O primăvară dinamică

0

Se vede deja, “cu ochiul liber”, că primăvara e pe aproape. Anul acesta, calendarul nu s-a prea potrivit cu vremea de afară. Din fericire pentru noi, iubitorii deplasărilor motorizate pe patru roți. Sigur, mișcarea e bună, sportul e de bază ca să te păstrezi sănătos, dar să fim sinceri: nimic nu se compară cu o “tură” cu mașina pe drumurile patriei, pe vreme frumoasă, cu cer senin și soare strălucitor, când dă colțul ierbii.

Ca să poți face drumeții mai lungi, trebuie să te-ngrijești de acest membru de familie pe patru roți. Cu pasiune și atenție. Primăvara e ocazia potrivită să faci o verificare sau chiar înlocuire a unor părți esențiale, în ziua de azi, ale unui autoturism: filtrele. 

Pentru noi, amatorii, categoria asta de piese, ce apare parcă într-una pe facturile din service, e doar o durere de cap și o cheltuială în plus. Adevărul gol-goluț e că, fără ele, viața de conducător auto ar fi mai neplăcută, ba chiar imposibilă. Ce vreau să spun e că atunci când unul din filtre se înfundă, va afecta cu siguranță performanțele mașinii. Iar unele sunt lesne de constatat: pierdere de putere, fum mai închis la culoare și chiar defectarea motorului. Morala? Filtrele trebuie înlocuite periodic, dacă vrei ca mașina ta să ruleze lin. Pe acest site găsești orice model ai căuta, indiferent că ești amator sau lucrezi în domeniu. Și vorbim dspre mărci originale și piese de calitate.

Revenind la noi amatorii, dacă te-ai întrebat vreodată la ce servesc filtrele astea,  iată câteva informații ușor de asimilat: există patru categorii mari de filtre- de habitaclu, de ulei, de combustibil și de aer. De ce trebuie înlocuit filtrul de habitaclu? Ca să respir aer curat, să nu am probleme cu dezaburirea și să măresc durata de viață a sitemului de climatizare. Filtrul de ulei oprește pătrunderea particulelor la motor, mărește durata acestuia prin reducerea uzurii, deci mă ferește de probleme. 

Filtrul de aer e esențial pentru motoare. Așa cum noi oamenii avem nevoie de aer, așa și motoarele au nevoie de oxigenul din aer ca să-și îndeplinească menirea, că nu degeaba mai sunt numite și “cu combustie internă”. Iar filtrul de aer împiedică pătrunderea prafului și a altor particule în motoare, fapt ce ar putea să ducă la defectarea lor. La fel și filtrul de combustibil, care oprește eventualele particule din combustibili să ajungă în circuit și să deranjeze funcționarea motoarelor la parametrii optimi. Sper că te-am convins.  

Dacă dorești să afli mai multe despre filtre, poți citi în publicațiile de specialitate precum https://www.fomcotruckservice.ro/index.php/cele-4-tipuri-de-filtre-auto-si-importanta-lor/. O primăvară dinamică îți dorim!

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate