Londra – Ultima etapă a Programului „Dialog cu Diaspora pe teme consulare” – 2016

0

Ministerul Afacerilor Externe, prin Departamentul Consular, a organizat în perioada 30 iunie-3 iulie, la Londra, ultima etapă din acest an a programului „Dialog cu Diaspora pe teme consulare”, dedicat informării cetăţenilor români din Marea Britanie cu privire la proiectele de modernizare a serviciilor consulare. A avut loc, totodată, o reuniune regională de lucru cu reprezentanţii secțiilor consulare ale Ambasadelor României de la Londra, Helsinki, Oslo și Stockholm.

La sediul Ambasadei României de la Londra a fost organizată o întâlnire cu reprezentanţii comunităţii române din Marea Britanie, în cadrul căreia a fost prezentată strategia de modernizare și eficentizare a activității consulare prestate la nivelul rețelei consulare a României.

Astfel, reprezentanții asociațiilor românești prezenţi la întâlnire au fost informţaţi asupra facilităţilor pe care le oferă Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetățeni (SIMISC), în ceea ce priveşte posibilitatea accesării online a serviciilor consulare, obținerea de informații specifice de natură consulară, realizarea programării on-line pentru depunerea cererii de servicii consulare, urmărirea stadiului solicitării.

De asemenea, a fost prezentat Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate care cuprinde un Call-center, Mail-center și un portal informatic prin intermediul cărora cetățenii români pot obține toate informațiile consulare şi pot beneficia de asistenţă consulară pentru situaţii deosebite, în regim permanent.

Totodată, reprezentanții asociațiilor românești au adresat întrebări conducerii Departamentului Consular și și-au arătat interesul de a promova noile instrumente de sprijin consular la nivelul întregii comunități locale.

În condiţiile creşterii numărului de cetăţeni români aflaţi în străinătate, cererile de asistenţă consulară au crescut exponenţial. În acest sens, modernizarea serviciilor consulare a venit ca o etapă firească, astfel încât cetăţenii români aflaţi în străinătate să aibă acces într-un timp scurt  la servicii consulare adaptate la cerinţele şi standardele europene în domeniu.

Răspunzând unor întrebări formulate de reprezentanții mediului asociativ cu privire la consecințele referendumului din Marea Britanie din data de 23 iunie a.c. asupra cetățenilor români, din punct de vedere consular, reprezentanţii Ministerului Afacerilor Externe au subliniat că rezultatele referendumului nu produc efecte juridice în sensul schimbării procedurilor de acordare a asistenţei şi protecţiei consulare.

În cadrul reuniunii consulare regionale cu reprezentanții Ambasadelor României la Londra, Helsinki, Oslo, Stockholm, au fost discutate probleme specifice din practica de natură consulară și problematici legate de procedurile consulare, aspecte legate de funcționarea SIMISC, cooperarea interinstituțională, cadrul juridic din țările de reședință.

Organizarea unor reuniuni cu reprezentanții consulari a reprezentat un demers constant pentru fiecare etapă a Programului „Dialog cu Diaspora pe teme consulare” şi a avut ca obiectiv uniformizarea practicilor la nivelul reţelei consulare române.

În cadrul reuniunilor de la Londra au fost prezenţi şi reprezentanţii instituţiilor partenere în implementarea componentelor sistemului E-Cons: Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România (UNNPR) și Autoritatea Națională pentru Cetățenie.

Informaţii suplimentare:

Plaforma E-Cons integrează mai multe sisteme informatice specifice domeniului consular, iar prin operaționalizarea celor mai complexe componente, SIMISC, activitatea consulară se aliniază standardelor tehnologice ale secolului XXI. Astfel, cetățenii români plecați în străinătate vor avea acces la numeroase servicii consulare on-line, indiferent de spațiul geografic unde se află.

Platforma E-Cons reuneşte următoarele componente:

Ø  Portalul pentru facilitarea solicitării vizelor – E-Viza (implementat şi funcţional);

Ø  Sistemul Naţional de Informații privind Vizele – SNIV (implementat şi funcţional);

Ø  Sistemul Informatic Integrat de Management al Documentelor de Călătorie – E-Pass componenta MAE (implementat şi funcţional);

Ø  Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate – CCSCRS (implementat şi funcţional);

Ø  Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni (în curs de operaţionalizare etapizată la toată reţeaua consulară românească).

Programul “Dialog cu Diaspora pe teme consulare”  s-a desfășurat în anul 2016, în statele cu comunităţi importante de cetăţenii români, unde se desfăşoară o intensă activitate consulară: Spania, Italia, Franţa, Germania, Marea Britanie. Campania “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” se află la a doua ediție, fiind lansată în anul 2015. În acest an, campania s-a desfăşurat la Madrid, Roma, Paris, Bonn și Londra. Alte informaţii despre serviciile consulare sunt disponibile la adresa www.informatiiconsulare.ro şi prin intermediul paginii de Facebook a Departamentului Consular

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate