(FOTO) „Lecții de viață FUNtastică”, proiect implementat de elevi ai Colegiului Național „Calistrat Hogaș”

Proiectul Lecții de viață FUNtastică implementat de echipa Colegiului Național „Calistrat Hogaș”, alcătuită din elevele: Brădoaia Alexia, Corduneanu Ioana Alexandra, Păduraru Sabina si Socea Giorgia, a obținut premiul I la etapa județeană a Concursului Național de Proiecte Antidrog Împreună, având ca temă „Cum ne distrăm fără droguri” (vineri, 7 iunie 2019). Elevele au fost coordonate de dna prof.dr. Mihaela Cătălina Tărcăoanu.

Concursul este organizat anual de Direcţia Generală Învăţământul Preuniversitar din Ministerul Educaţiei şi Cercetării prin Palatul Naţional al Copiilor, în colaborare cu Agenţia Naţională Antidrog. Se desfăşoară în doua etape: judeţeană şi naţională, cu participarea elevilor de liceu din clasele a IX-a si a X-a. Câştigătorii locului I la etapa judeţeană vor participa la etapa naţională, care va avea loc la Eforie, la finalul lunii august. Una dintre probleme actuale ale societăţii româneşti o constituie creşterea cererii de droguri în rândul populaţiei generale şi, îndeosebi, în rândul tinerilor. Proliferarea fenomenului consumului de
droguri în Capitală şi în marile oraşe a surprins opinia publică prin amploarea şi gravitatea sa.

Proiectul Lecții de viață FUNtastică!, pentru digital natives, vine în întâmpinarea nevoilor emergente ale adolescenților, aflați între maturitate și nematuritate, într-o etapă plină de provocări cărora trebuie să le facă față, astfel să reușească să se integreze în grupuri să să își configureze un traseu personal și profesional corect. Informația din societatea contemporană este pletorică, la fel fiind și numărul provocărilor cărora tinerii trebuie să le facă față. Prin urmare, activitățile proiectului contribuie la informarea, dar și mai mult conștientizarea gândirii alegerilor pe care le facem în viață, astfel încât să nu devină victime ale ignoranței. Un tânăr informat înseamnă un tânăr conștientizat. Totodată ne-am propus crearea unei rețele de 10 elevi-multiplicatori, care să participe ulterior  la ore de dirigenție de la alte clase din școală, dar și din alte școli partenere, întrucât mesajul transmis este mult mai bine perceput de către tineri dacă este transmis de către un congenar. Prin utilizarea efectivă a tehnologiei au fost și vor fi promovate competenţele necesare în secolul XXI (responsabilitate şi capacitate de adaptare, competenţe de comunicare, creativitate şi curiozitate intelectuală, gândire critică şi gândire sistemică, informaţii şi abilităţi media, capacităţi de colaborare şi interpesonale, identificarea, formularea şi soluţionarea problemelor, auto-formare, responsabilitate socială. Demersurile au fost subordonate celor cinci piloni ai învăţării: a învăţa să ştii, a învăţa să faci, a învăţa să munceşti împreună cu ceilalţi, a învăţa să fii, a învăţa să te transformi pe tine să schimbi societatea.”, a transmis prof. prof.dr. Mihaela Cătălina Tărcăoanu.

 Conform studiului naţional privind consumul de tutun, alcool şi droguri ilicite „ESPAD 2003”, efectuat pe un eşantion de elevi în vârstă de 16 ani, prevalenţa consumului de tutun este de 64%. În acelaşi timp, un procent de 80% dintre aceştia au consumat cel putin o data alcool. Totodată, consumul de amfetamine s-a dublat, iar cel de ecstasy s-a triplat, în comparaţie cu anul 1999. Deosebit de îngrijorător este consumul de heroină injectabilă, care va avea consecinţe dramatice pe termen mediu şi lung asupra sănătăţii publice (creşterea incidenţei HIV/SIDA, hepatitele A, B si C, tuberculoza etc.) şi a ratei infracţionalităţii asociate traficului şi consumului ilicit de droguri.

Deoarece şcoala joacă un rol fundamental în prevenirea comportamentelor dăunătoare, Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi-a asumat, în cadrul Strtegiei NaţionaleAntidrog, o serie de obiectice specifice, la capitolul de prevenire a cererii de droguri. Între activităţile asumate se numără şi realizarea unor proiecte naţionale de prevenire, care să se adreseze unui număr cât mai mare de copii şi tineri.

Debutând cu un număr de 12 echipaje în anul 2003 şi bucurându-se de succes în rândul tinerilor şi a cadrelor didactice implicate, concursul de proiecte antidrog „Împreună” se bazează pe trei principii eficiente ale luptei împotriva drogurilor: lucrul în echipă, educaţia între egali, voluntariatul. Concursul a debutat în anul 2004, numărul de echipaje dublându-se în 2005.

Începând cu 2006, concursul se va adresa tuturor judeţelor, având şi faze judeţene, astfel încât numărul de tineri şi cadre didactice implicate să fie cât mai mare iar calitatea proiectelor să fie ridicată.

- Apreciază pagina -

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate