Inchiziția ”I”USR versus Troleibuzul

0

USR a trimis un comunicat de presă absolut nefiresc pentru un partid care părea că știe ce vorbește. În comunicat e vorba despre niște probleme de la Troleibuzul, societate unde nimeni de la USR nu a fost să vorbească cu conducerea, grăbindu-se să iasă public cu o bălăcăreală complet departe de adevăr.
În continuare, cu albastru – comunicatul USR, cu roșu – comentariile noastre.

USR Neamț dezaprobă decizia Consiliului de Administrație al SC. Troleibuzul SA și a ADI Urbtrans de a sista activitatea troleibuzelor în Piatra Neamț și de a concedia o parte din angajați.

Decizia nu este a SC Troleibuzul, ci a primăriilor care au refuzat să plătească subvenții pentru copii, bătrâni și persoane asistate social. Primăriile care fac parte din ADI Urbtrans au decis prin reprezentanții lor și au decis în cunoștință de cauză, știind foarte clar că decizia lor va duce la oprirea troleibuzelor și la diminuarea activității acestei societăți. Veți observa că unde nu mai merge societatea Troleibuzul vor apărea privați agreați de unele primării.

După încercarea eșuată din urmă cu doi ani și cu acordul Consiliului Județean condus de Ionel Arsene, conducerea Troleibuzul a decis recent să pună cruce transportului ecologic din Piatra Neamț, pentru a lăsa în activitate doar autobuze și microbuze private poluante. Această măsură vine în contextul în care Piatra Neamț deține cea mai nouă rețea de troleibuze din România, realizată în 1995, în timp ce alte orașe, deși au rețele mai vechi cu 10 – 30 de ani, continuă să folosească transportul ecologic.

Consiliul Județean Neamț nu a fost niciodată de acord cu aceste măsuri, cu atât mai puțin societatea Troleibuzul.
Dacă cea mai nouă rețea de troleibuze e realizată în 1995 și asta e definiția pentru transport auto a USR-ului, noi zicem să își ia toți USR-iștii mașini din 1995 să vadă cât îi va costa întreținerea.

 „Susțin continuitatea transportului ecologic în Piatra Neamț și sunt alături de angajați. Știu că planul de a distruge transportul ecologic este unul mai vechi la nivel județean și al conducerii Troleibuzul. Acum doi ani, au revenit asupra deciziei și după două luni au reintrat pe traseu troleibuzele, sper să o facă și acum. Consider că este o decizie luată pe repede înainte și cred că cei în măsură ar trebui să găsească alte soluții pentru a rezolva problemele financiare ale companiei”, a explicat deputatul Iulian Bulai, președintele USR Neamț.

Consiliul Județean Neamț și Troleibuzul muncesc pe brânci la proiecte și au depus deja proiecte pentru adus autobuze electrice, deci pentru dezvoltarea transportului ecologic. De unde trage această concluzie cu distrusul transportului ecologic domnul Bulai nu știm. Probabil a fost prost informat.

Nemulțumiți de ultimele evenimente, angajați ai SC Troleibuzul SA vizați de măsura concedierilor vor protesta mâine dimineață în fața sediului, începând cu ora 08:00, în timp ce în mediul on-line deja circulă o petiție prin care se cere susținere privind păstrarea troleibuzelor în programul de transport public din Piatra Neamț.

Dreptul la a protesta este un drept democratic, deci orice protest este bine venit din punctul nostru de vedere. Doar că protestul trebuie să se facă în curtea celor care nu mai dau subvenții, nu la Troleibuzul care e un transportator ce efectuează cât i se cere. Dacă nu i se mai cere, nu mai prestează servicii și trimite oamenii acasă.

Și ar mai fi ceva care nu se spune pentru a se lăsa impresia că oamenii au fost dați afară în stradă și nu au ce mânca.
Oamenii concediați de la Troleibuzul au dreptul la șomaj și în plus primesc și 6 salarii minime compensatorii. Adică au 6 luni de zile veniturile asigurate, timp în care pot să își găsească 10 locuri de muncă fiecare deoarece e plină presa și internetul de anunțuri de angajare pentru șoferi și electricieni, cele două meserii pe care le au cei concediați.

Vicepreședintele USR Neamț Florin Zaharia, care a fost permanent în contact cu angajați ai SC Troleibuzul, susține că selecția angajaților care urmează să fie dați afară este discriminatorie și că aceștia au nevoie de susținere. „Suntem alături de nefericiții salariați care după o viață în slujba cetățenilor sunt nevoiți să plece acasă în prag de pensionare. În plus, apar tot mai multe informații cum că actuala conducere continuă cu șicanele la adresa anumitor angajați și îi protejează pe alții. Unii primesc trasee și mașini bune, alții conduc mașini uzate și cu risc de accidente. Cum se explică și creșterile salariale din ultima vreme ale unor salariați? Sper că nu sunt aceiași care au participat la mitingul PSD din luna mai de la Iași și că, în urma plângerii penale depusă de USR a fost nevoie de a fi cumpărată tăcerea unora. Suntem pentru un transport ecologic, de aceea troleibuzele trebuie păstrate în programul de transport și să fie o prioritate menținerea lor și poate chiar extinderea rețelei. Autobuzele electrice care vor veni peste câțiva ani au rolul de a înlocui autobuzele diesel și ele vor trebui să coexiste cu troleibuzele, completându-se reciproc într-un sistem de transport durabil”, a declarat Florin Zaharia, vicepreședinte USR Neamț.

Tot respectul pentru domnul Florin Zaharia. Poate dacă mergea să vorbească cu conducerea Troleibuzului sau a Urbtrans ar fi avut toate datele problemei și toate punctele de vedere și nu se făcea de râs cu această declarație.

Reamintim că, după mitingul PSD de la Iași din luna mai, deputatul Iulian Bulai și vicepreședintele USR Florin Zaharia au depus o plângere penală împotriva conducerii Troleibuzul, care a trimis în timpul programului angajați la miting cu autobuzele societății. Dosarul este în lucru la Inspectoratul de Poliție Județean Neamț.

Dacă cei de la Troleibuzul au comis fapte penale vor suporta rigorile legii. Dar dacă cei de la USR acum fac numai circ electoral și se dovedește peste un timp că faptele reclamate penal nu există va ieși USR-ul să își ceară scuze tot de atâtea ori cât au amintit în conferințe de presă, comunicate și postări de această cercetare penală?

În principiu nu e nicio problemă atunci când un partid ca USR-ul este alături de oameni, dar dacă ești un partid serios atunci e obligatoriu să vorbești și cu cel pe care îl acuzi și să îi dai posibilitatea să îți explice și să se apere. În caz contrar, dacă au rol de acuzator și simultan de judecător, cei de la USR ar trebui să adauge la numele partidului în prefix sau sufix și litera I de la inchiziție.

Singura chestie adevărată de care USR își dă seama dar nu înțelege cine e cu adevărat în spate este aceea că sunt interese ca Troleibuzul să dispară pentru ca unii băieți deștepți să pună mâna pe transportul în comun. Din păcate USR fără să vrea și din dorința de a aduna capital electoral dă o mână de ajutor mafiei din transportul de persoane din Neamț.

Iosub Robert

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate