Hotelurile și pensiunile atrag tot mai mulți oaspeți prin rezervări online

0

Conform celor mai recente statistici în domeniu, românii se situează pe locul întâi în Uniunea Europeană în topul celor care cheltuiesc cea mai mare parte din bugetul alocat vacanțelor pentru călătorii în destinații interne. În paralel, românii sunt la polul opus în privința vacanțelor în străinătate – pe ultimul loc în clasament. Cauza nu ține probabil de naționalism, ci mai ales de puterea financiară, în condițiile în care o vacanță în România, pentru un român, este mult mai ieftină decât una în afara țării.

Pentru hoteluri și pensiuni, această statistică este pe de o parte favorabilă, în sensul că există o mare mară de public local care poate fi atras în portofoliul de clienți. În paralel însă, mai ales pentru a se poziționa și pe pachete turistice mai scumpe, deci pentru a crește încasările chiar și dincolo de creșterea ratei de ocupare, investitorii din domeniul ospitalității au nevoie să atragă și turiști străini ce vizitează România. Aceștia sunt deja obișnuiți cu rezervările online realizate prin sisteme automate, securizate, direct cu cardul. Sistemele de acest gen au căpătat de asemenea tot mai mare popularitate și în rândul românilor.

Mediul online este în prezent de maximă importanță pentru orice hotel sau pensiune. În primul rând, pentru partea de informare – chiar și dacă unitatea se bazează pe colaborarea cu agenții de turism. Oamenii vor să găsească online cât mai multe detalii despre unitatea de cazare pe care o vor alege, inclusiv fotografii, texte, recenzii ale altor turiști. Astfel, este ideal ca hotelul sau pensiunea să aibă un website propriu. Investiția nu este deloc mare, căci înseamnă un domeniu web, hosting asigurat de o firmă de specialitate – detalii de oferte gazduire web aici – și o platformă dedicată. Construcția și administrarea website-ului este bine să fie în responsabilitatea unei firme de specialitate, de web design și programare, pentru ca prezența online să fie impecabila.

Cu un website propriu, câștigul este însă mult mai mare decât strict asigurarea de informații. Website-ul va fi un canal de vânzări, unul fără comisioane pentru operator! Practic, cu o strategie SEO adecvată, website-ul va ajunge să concureze în rezultatele căutărilor chiar cu ofertele agențiilor de turism și ale platformelor de rezervări online. Turistul va putea alege să facă astfel o rezervare directă, fără intermediari. Deci, promovarea proprie in turism nu este o idee deloc rea.

Pe internet, foarte multe pensiuni și hoteluri mici din România se bazează exclusiv pe sistemel de rezervări online ale unor platforme internaționale și ale agențiilor de turism din țara noastră. Strategia nu este rea, în sensul că se asigură o prezență online destul de bună, însă comisioanele acordate partenerilor încep de la 15% și pot depăși chiar 25-30% pentru orice rezervări. Costul este destul de mare, iar o abordare pe cont propriu (eventual în paralel cu aceasta) ar putea crește rapid nivelul de profitabilitate.

Cert este că turistul modern caută informații online și, tot mai des, face rezervarea pe internet chiar și fără să mai interacționeze cu un operator uman. Unitățile de cazare trebuie să permită însă rezervări și prin email și la telefon, chiar dacă de fapt punctul de pornire al acestor rezervări va fi chiar internetul, prin partea de informație.

aplicatie android ziar neamt

telegram ziar piatra neamt
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate