Google fight. Cine e mai tare: Google sau Facebook?

0

Monstrul sacru al internetului, motorul de cautare Google, se confrunta cu o situatie fara precedent… Incepe sa piarda teren in fata cunoscutei retele de socializare, Facebook, cu sute de milioane de utilizatori, numar care este in crestere continua. Nu sunt putini cei care afirma ca rezultatele cautarilor in Google nu au relevanta pe care o aveau inainte. O situatie cel putin ciudata este si schimbarea lui Eric Schmidt din functia de director executiv (CEO), functie pe care a ocupat-o de ani de zile la Google, si inlocuirea acestuia cu cofondatorul, Larry Page.  Explicatia oferita pentru problema irelevantei raspunsurilor la cautari este aceea ca, asa cum afirma The Guardian, Google a devenit un „paradis” al celor care practica obtinerea veniturilor din reclame postate pe site-uri care au continut similar sau identic cu alte site-uri. Acest continut similar repetat in site-urile inregistrate in Google determina o dificultate a motorului de cautare in a gasi rezultate relevante si de aici apare nemultumirea utilizatorilor.

Asadar, Larry Page va trebui sa se confrunte cu urmatoarele neajunsuri:

-Va trebui sa construiasca o strategie coerenta de accentuare a prezentei Google in retelele de socializare. Google Buzz a fost un esec.

-Va trebui sa contraatace crezul general ca raspunsurile la cautarile Google nu mai sunt relevante din cauza spam-urilor (chiar daca acest lucru este adevarat sau fals).

-Trebuie sa se asigure ca exista locuri disponibile pentru angajati tineri si cu idei noi.

-Trebuie sa ofere publicitatii o imagine mai coerenta a Google „Noi suntem un motor de cautare si nu dorim monopolul” pentru a stopa atacurile externe de imagine.

Pana atunci, cautarile Facebook au crescut semnificativ in raport cu Google. Vom vedea cum va decurge acest „razboi rece” intre marile companii, in contextul in care Facebook tocmai a primit o finantare de 1 miliard de dolari.

Gh.F.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate